Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه خراسان، عصر هشتم فروردین امسال اهالی کوچه گلشید در خیابان توس ۱۴۸ مشهد، جسد خون‌آلود مردی حدود ۳۶ ساله را دیدند که کنار دیوار منزلی در انتهای کوچه افتاده بود.

تماس اهالی با پلیس ۱۱۰، نیروهای انتظامی را به محل کشف جسد کشاند و به این  ترتیب مشخص شد که جوان تبعه خارجی با وارد آمدن ضربات چاقو به قتل رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی گزارش این حادثه به قاضی ویژه قتل عمد، دقایقی بعد قاضی کاظم میرزایی به همراه گروه زبده ای از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی عازم محل کشف جسد شد و این گونه تحقیقات قضایی زیر ذره بین فرضیه های متفاوت جنایی قرار گرفت

بررسی های مقدماتی بیانگر آن بود که جوان تبعه خارجی به  دنبال درگیری با یکی از اهالی همان محل به قتل رسیده است اما کسی این درگیری مرگبار را ندیده بود. به همین دلیل قاضی میرزایی با دادن دستورات ویژه و راهنمایی کارآگاهان، از آنان خواست دامنه تحقیقات خود را  در موضوعات اجتماعی ادامه دهند و به ردیابی آثار خون های ریخته‌شده در محل بپردازند.

ادامه تحقیقات نشان داد که جنایت مقابل منزل یکی از اهالی همان منطقه رخ داده است بنابراین کارآگاهان برخی از ساکنان آن منزل را در حالی مورد بازجویی قرار دادند که همه آن ها از ماجرای قتل ابراز بی‌اطلاعی کردند. در همین  حال کارآگاهان به شگردهای اطلاعاتی متوسل شدند تا اینکه دختری از ساکنان همان منزل از ایجاد مزاحمت توسط عباس. خ (مقتول) برای یکی از بستگانش خبر داد.

این ماجرا ادامه بررسی ها را به سوی موضوعات اخلاقی و اجتماعی کشاند. به طوری که یکی از اهالی همان منزل به ناچار از درگیری خونین بین برادرش و عباس. خ سخن راند و اظهارکرد: مقتول برای خواهرم ایجاد مزاحمت می کرد. برادرم علی وقتی این صحنه را دید، با او درگیر شد. لحظاتی بعد درگیری آن ها به چاقوکشی انجامید و برادرم از صحنه حادثه گریخت.

به دنبال اظهارات این زن جوان، تحقیقات گسترده کارآگاهان برای شناسایی مخفیگاه جوان ۳۱ ساله فراری معروف به «شاه» آغاز شد اما او به مکان نامعلومی گریخته بود. در این حال یکی از خواهران متهم به قتل، به اتهام فراری دادن قاتل بازداشت شد و تحقیقات با نظارت و هدایت سرهنگ جواد شفیع‌زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) ادامه یافت.

از سوی دیگر گروهی از کارشناسان متخصص اداره اطلاعات جنایی به سرپرستی سرهنگ سلطانیان برای ردزنی متهم فراری وارد عمل شدند و به یاری کارآگاهان آمدند. تا این که سرنخ هایی از مخفیگاه متهم در استان لرستان به دست آمد. بررسی های غیرمحسوس نشان می داد که «شاه» در یکی از روستاهای بروجرد مشغول کارگری در باغ های گردو است. بنابراین آن ها با استفاده از شیوه های فنی و پلیسی او را به مشهد کشاندند و به این ترتیب زمینه های دستگیری وی فراهم شد.

سپیده دم روز گذشته (سه‌شنبه) زمانی که متهم در منزل خواهر دوقلویش به خواب رفته بود، گروه ویژه کارآگاهان با هدایت سرهنگ علی بهرام‌زاده (رئیس اداره جنایی آگاهی) آماده عملیات شدند و او را در اقدامی غافلگیرانه به دام انداختند. این جوان معروف به «شاه» که بلافاصله به اتاق بازجویی پلیس آگاهی منتقل شده بود، در حضور قاضی میرزایی در حالی مورد بازجویی های تخصصی قرار گرفت که بررسی ها نشان داد او قبل از وقوع جنایت در یک رستوران در تهران کار می کرد که با صاحبکارش درگیر شده و او را با ضربات چاقو مجروح کرده است که به همین اتهام تحت تعقیب پلیس تهران بزرگ قرار داشت.

متهم این پرونده جنایی در اظهارات خود ضمن اعتراف صریح به قتل جوان افغانی در مشهد گفت: وقتی از تهران به مشهد گریختم، در منزل یکی از دوستانم مخفی شدم ولی گاهی به خواهرانم سر می زدم. تا این که روز حادثه (هشتم فروردین) متوجه شدم که عباس برای یکی از خواهرانم مزاحمت ایجاد می کند. با دیدن این صحنه و در حالی که عصبانی شده بودم، به سمتش رفتم و اعتراض کردم اما او به من فحاشی کرد که من هم چاقویم را بیرون کشیدم و دو ضربه بر پیکرش فرود آوردم بعد از آن هم چاقو را انداختم و فرار کردم.

بنابر این گزارش، تحقیقات بیشتر درباره زوایای پنهان این جنایت هولناک از سوی کارآگاهان و با دستورات محرمانه قاضی میرزایی ادامه دارد.

کد خبر 553387 برچسب‌ها مشهد حوادث ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مشهد حوادث ایران بررسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۱۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جسد جوان ۲۸ ساله پلدختری در دره‌شهر

فرمانده انتظامی شهرستان دره‌شهر از کشف جسد غرق شده جوان ۲۸ ساله اهل شهرستان پلدختر در رودخانه سیمره بخش ماژین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از پایگاه خبری پلیس، کرم حسنی اظهار کرد: پس از اعلام گزارشی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر پیدایش جسد مردی در کنار رودخانه سیمره در بخش ماژین، بلافاصله عوامل گشت انتظامی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور مأموران انتظامی مشخص شد مرد جوانی پس از غرق شدگی در کنار رودخانه افتاده است.

فرمانده انتظامی شهرستان دره‌شهر با بیان اینکه با تحقیقات پلیس هویت جسد شناسایی شد، ادامه داد: در تحقیقات پلیس مشخص شد جسد مربوط به جوان ۲۸ ساله، اهل شهرستان پلدختر است که در داخل رودخانه دچار حادثه و غرق شده است.

حسنی با اشاره به اینکه جسد جهت تحقیقات بیشتر تحویل نیروی انتظامی شهرستان پلدختر داده شد، گفت: با توجه به فصل گرما و حضور نوجوانان و جوانان در کنار رودخانه‌ها، ضرورت دارد شهروندان از شنا کردن در مناطق پرخطر پرهیز کنند و والدین نیز فرزندان خود را از خطرات شنا در رودخانه‌ها آگاه سازند تا شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

کد خبر 748839

دیگر خبرها

  • بازرس قلابی اتوبوسرانی در مشهد دستگیر شد
  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج
  • کشف جسد جوان ۲۸ ساله پلدختری در دره‌شهر
  • کشف ۸ فقره سرقت در دیر/ سارق دستگیر شد
  • جزییات قتل بازپرس سابق در آمل؛ ۵ نفر دستگیر شدند
  • حریق در پشت بام یک منزل مسکونی در مشهد اطفا شد
  • کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در غرب تهران/ قتل بی‌رحمانه فاش شد
  • دستگیری قاتل مسلح در کمتر از ۲۴ ساعت در کاشمر
  • عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران دستگیر شد
  • سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری | زن اردبیلی شوهر سابقش را کشت