Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-26@12:49:43 GMT

نانوفناوری تحت سلطه قانون‌گذاری است

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۳۵۸۶

نانوفناوری تحت سلطه قانون‌گذاری است

در مطالعات جدید، ارتباط متقابل بین قوانین حقوقی و نانوفناوری که تاکنون ناشناخته بوده، بیان شده است. به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، در قانون مقیاس‌های زیادی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را به عنوان طرح اصلی در فناوری نانو مورد استفاده قرار داد. قانون مهاجرت و پناهندگی تنها یکی از زمینه‌های قانون است، با این حال از این نظر که انسان‌ها را بشدت در مقیاس نانو از نظر ژنی، فکری یا اجزای فیزیولوژیکی و عصبی مقایسه می‌کند، منحصر به فرد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یک رویکرد جدید در دانشگاه کالیفرنیا به بررسی اثر متقابل بین قانون و فناوری‌نانو می‌پردازد. از آنجا که این مقاله چند رشته‌ای است فناوری نانو را با معنای انتزاعی، فنی و قابل توصیف بیان می‌کند و درباره اینکه چگونه تفکر و مهارت از فناوری نانو سرچمشه می‌گیرند، نیز بحث می‌کند. این مقاله همچنین درباره اینکه چگونه ابزار زبانی در مغز و مهارت‌های زبانی، پدیده‌های زیستی و فیزیکی هستند نیز صحبت کرده و بر جنبه تکاملی و تاثیر قانون بر فرهنگ، تولید مثل انسان، ژنوم و سایر خصوصیات در مقیاس نانو نیز اشاره دارد.
مقاله ارائه شده از سوی این دانشگاه مروری بر ادبیات تاثیر فناوری‌نانو بر قانون داشته و وجود یک خلاء قابل توجهی را نشان می‌دهد. اگرچه دانش، بینش و توصیه‌های خوبی را ارائه می‌دهد که نیازمند توجه و پیگیری است، اما مشکل فقدان یک تعریف مناسب برای فناوری نانو را درک نمی‌کند.
فقدان یک تعریف قانونی مناسب نه تنها مانع، بلکه راه حل این مشکل است. برای توضیح این موضوع، مقاله، علم فناوری‌نانو را به گونه‌ای تعریف می‌کند که هیچ مرز زبانی مشخصی برای توصیف فناوری نانو ندارد. درصورتی که فناوری نانو در تمام لایه‌های ادبیات علمی نقش دارد. بعلاوه دانشمندان معتقدند که فناوری نانو چیز جدید نیست. آنچه جدید است افزایش درک و توانایی انسان است. بحث درباره مقررات ایجاد شده در زمینه‌هایی مانند مراقبت‌های بهداشتی، پزشکی، زیست محیطی تاییدی است که فناوری نانو از همه آستانه‌های تعریف شده عبور می‌کند.
این مقاله سپس به موضوعات مهم برای مخاطبان غیر علمی، علمی و قانونی در مورد چگونگی تنظیم قانون در مقیاس نانو در زمان حال و در کل تاریخ می‌پردازد. این تحلیل به سابقه قانون‌گذاری و توسعه تاریخی نیز نگاه می‌کند. تاریخچه مهاجرت و الزامات فعلی آن با تمرکز بی سابقه بر ویژگی‌های فیزیولوژی و عصبی مهاجر نه تنها برای جامعه علمی بلکه برای قانون‌گذاران نیز ناشناخته است.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری نانو قانون مهارت های زبانی فناوری نانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۳۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود

رئیس انجمن نانوفناوری ایران گفت: دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به مدت ۲ روز در دانشگاه حضرت ولی‌عصر(عج) رفسنجان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه، رضا رنجبرکریمی رئیس دانشگاه حضرت ولیعصر (عج) رفسنجان امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشستی با حضور رئیس انجمن نانوفناوری ایران، دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی ایران، رئیس و معاون پژوهش و فناوری و دو تن از اعضای هیئت علمی دانشگاه با ارائه گزارشی از کنفرانس‌ها و سمینارهای برگزار شده، اظهار کرد: زیرساخت لازم جهت برگزاری کنفرانس‌های مهم در این دانشگاه فراهم است.

وی با بیان اینکه در کنفرانس‌های گذشته شرکت‌کنندگان این دانشگاه را با خاطرات خوشی ترک کرده‌اند، افزود: همکاری مجموعه‌های اداری شهرستان رفسنجان در برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های گذشته در این دانشگاه بسیار ارزنده بوده است.

مالک نادری رئیس انجمن نانوفناوری ایران هم در این جلسه با اشاره به برگزاری دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در روزهای دهم و یازدهم بهمن به میزبانی دانشگاه حضرت ولی‌عصر (عج) اظهار کرد: این کنفرانس هر سال توسط انجمن نانوفناوری با هدف توسعه فناوری نانو در کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور اساتید بین‌المللی و کشوری در زمینه فناوری نانو در این کنفرانس، تصریح کرد: ریاست افتخاری این کنفرانس بر عهده دکتر رنجبرکریمی رئیس دانشگاه حضرت ولی‌عصر (عج) گذاشته شده و دبیر علمی آن دکتر حسن هاشمی و دبیر اجرایی آن دکتر محمد شفیعی دهج از اعضای هیئت علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه حضرت ولی‌عصر (عج) رفسنجان خواهند بود.

در ادامه علی ایرانمنش دبیر انجمن‌های علمی ایران نیز گفت: با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های کمیسیون انجمن‌های علمی حمایت از انجمن‌هایی است که فعالیت بین‌المللی دارند، وزارت علوم تحقیقات و فناوری از برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی توسط انجمن‌های علمی حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه انجمن علمی نانوفناوری ایران یک انجمن علمی بین رشته‌ای است و چندین سال در بین انجمن‌های علمی رتبه A را کسب کرده است، خاطر نشان کرد: این انجمن در کنفرانس‌هایی که برگزار کرده است، توانسته از ظرفیت دانشمندان برتر کشور و دنیا استفاده کند و برگزاری این کنفرانس در رفسنجان نیز مورد توجه و حمایت کمیسیون انجمن‌های علمی قرار خواهد گرفت.

در این نشست هم‌چنین تفاهم‌نامه‌ای بین انجمن نانوفناوری ایران و دانشگاه حضرت ولی‌عصر (عج) رفسنجان در راستای برگزاری کنفرانس امضا شد.

کد خبر 747648

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فروش یا ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • نقش‌آفرینی مراکز نوآوری در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • مراکز نوآوری برای هم‌افزایی در ایجاد «مراکز هم‌آفرینی» حمایت می‌شوند
  • ضرورت حمایت از هم‌افزایی مراکز نوآوری برای ایجاد «مراکز هم‌آفرینی»