Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسمی با تأکید بر ضرورت جلب رضایت مردم در تملک املاک در طرح توسعه آستان مقدس امامزاده حسین (ع) قزوین گفت: قطع یقین در کارشناسی هایی که صورت می گیرد این اطمینان را می دهیم حق و حقوق مالکان رعایت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمد قاسمی» شب گذشته (9 مهر) در جمع خبرنگاران در خصوص طرح توسعه آستان مقدس امامزاده حسین (ع) قزوین بیان کرد: دومین جلسه پیرامون توسعه آستان مقدس امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار شد که در واقع کارگروهی برای ساماندهی تملکات این آستان مقدس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین ادامه داد: از حیث حقوقی و حقوق عامه، دستگاه قضایی وارد این مجموعه شده است و طرح، طرح عظیمی بوده به طوری که اعتبار آن برابر اعتبار استان است.

 

وی عنوان کرد: در طرح های عمرانی و ملی قانونگذار پیش بینی کرده است اگر اراضی و املاکی در محدوده طرح قرار گیرد، در درجه نخست با مالک توافق شده و با کار کارشناسی و رضایت مالک، زمین یا ملک، تملک و طرح اجرا می شود.

 

قاسمی توضیح داد: اگر بر اساس توافق کار انجام نشد، قانونگذار این اجازه را داده است که با حضور نماینده دادستان بعد از کارشناسی، مبلغ به حساب اداره ثبت واریز شود و آن ملک به تملک درآید و طرح اجرا شود البته تفاوتی که پروژه امامزاده حسین (ع) با سایر پروژه ها دارد در این است که اینجا یک پروژه معنوی و مذهبی است و از همین رو استفاده از این ماده قانونی در این پروژه ممکن است معنا ندهد.

 

وی افزود: بنابراین تأکید ما هم در جلسه این بود رضایت مالکان را جلب کنیم و حداقل همین بنا و واحد مسکونی که دارند را بتوانند تهیه کنند، پیشنهادات مختلفی در این خصوص ارائه شد ولی در نهایت این اطمینان را به مردم می دهیم که از حق و حقوق شان دفاع کنیم همچنان که از حقوق عامه دفاع می کنیم از حقوق افراد هم دفاع می کنیم و جایی که تملک شد در کوتاه ترین زمان ممکن مبالغ پرداخت شود تا فردی که ملک خود را واگذار کرده بتواند سرپناهی را تهیه کند.

 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از سوء استفاده برخی افراد، در محدوده ای که طرح اجرا می شود قانونگذار پیش بینی کرده نباید نقل و انتقال صورت گیرد و توصیه ما هم به اهالی منطقه این است که این موضوع را مورد توجه قرار دهند و قطع یقین در کارشناسی هایی که صورت می گیرد، این اطمینان را می دهیم حق و حقوق مالکان رعایت شود.

 

وی گفت: اگر بین معامله و پرداخت پول فاصله نامتعارفی شود قطع یقین کارشناسی جدیدتری صورت می گیرد زیرا فلسفه طرح، عام المنفعه بودن آن است و طرح ملی و کشوری بوده و می خواهیم پروژه ای ایجاد شود که منافع آن به مردم استان و منطقه برسد و بحث انتفاع در میان نیست و اراضی که اینجا تملک می شود در محدوده طرح است.

 

قاسمی یادآور شد: پیشنهاد شد با حضور اهالی در این مکان مقدس جلسه ای داشته و دغدغه ها را شنیده و اطمینان دهیم حق و حقوق شان تضییه نمی شود تا مردم هم در اجرای این طرح همراهی کنند.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: امامزاده حسین ع قزوین دادستان قزوین رضایت مردم امامزاده حسین صورت می گیرد آستان مقدس حق و حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۵۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود

به نقل از شهرداری قم،محمدحسین علی‌اکبری،مدیر منطقه یک شهرداری قم اظهار کرد: هزار و ۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی بودجه منطقه یک شهرداری قم در سال ۱۴۰۳ است که ۶۵۰ میلیارد تومان به اقدامات عمرانی اختصاص پیدا کرده و از این مقدار ۳۶۰ میلیارد تومان مربوط به تملک اراضی است. 

وی با اشاره به وجود پروژه‌های متعدد تملکی در این منطقه، افزود: در حیطه اقدامات اجرایی، تملک یکی از دشوارترین کار‌ها است، چراکه کسب رضایت شهروندان و رعایت قانون در آن بسیار اهمیت دارد.

 مدیر منطقه یک شهرداری قم با بیان اینکه سه ایستگاه مترو در فاز دو خط A متروی قم برای این منطقه تعریف‌شده است، خاطرنشان کرد: ابتدای میدان پلیس، نزدیکی بیمارستان نکویی و ابتدای کوی درخت پیر مکان‌هایی است که برای ایستگاه مترو تعریف‌شده است. 

علی‌اکبری با تأکید بر اینکه تملک معبر ۱۶ متری پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) برای سال ۱۴۰۳ تعریف‌شده است، اضافه کرد: ابتدای بلوار پیامبر اعظم (ص) حدود ۶ یا ۷ پلاک از سنوات قبل تملک باقی‌مانده که در دستور کار امسال است.

 وی با اشاره به پیش‌بینی تملک در بلوار نوبهار و محتشم کاشانی، اذعان کرد: تملک باغ اشراقی از دیگر مسائلی است که باید پیگیری شود، همچنین یک پارکینگ در خیابان شهید فاطمی بین کوچه ۲۱ و ۲۳ پیش‌بینی‌شده است که برای تملک آن اقدام خواهیم کرد. 

مدیر منطقه یک شهرداری قم در خصوص بحث عملکرد این منطقه در تملک در سال ۱۴۰۲، گفت: حدود ۷۶۰ میلیارد تومان کل بودجه منطقه برای سال ۱۴۰۲ بود که ۴۰۰ میلیارد بودجه عمرانی بود و قسمت اعظم آن یعنی ۲۶۰ میلیارد به تملکات اختصاص داشت.

 علی‌اکبری افزود: سرآمد این موضوع آزادسازی خیابان شهدای دروازه ری بود که ۳۴ پلاک در این پروژه تملک و آزادسازی شد و اواخر سال به‌موازات تسریع کار عملیات عمرانی و جدول‌گذاری آغاز شد.

 وی با اشاره به تلاش شهرداری برای تسریع پروژه ساماندهی محله دروازه ری یادآور شد: برای سال جدید تلاش ما تملک باقی پلاک‌ها است تا حلاوت کار با بهره‌برداری برای مردم حفظ شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اختصاص 800 میلیارد تومان به پروژه های محلات کم برخوردار در بودجه سال جاری
  • میزان رضایت مردم نسبت به نظافت تهران
  • جریمه ۱.۹ میلیارد تومانی مشاورین املاک استان همدان
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • یک بانک برای ۵۷ کشور | ایران وام جدید می گیرد؟
  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • استفاده از ظرفیت نخبگان موجب توسعه می‌شود
  • پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم
  • سبدی از اقدامات فنی، فرهنگی، زیرساختی، عمرانی و برقی در مجتمع گردشگری صفه