Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا توجه خاص به حوزه بهداشت و درمان یکی از دستاوردهای ارزشمند دولت یازدهم و دوازدهم به ویژه در مناطق کمتر برخوردار مانند خراسان جنوبی بوده که در هفت سال گذشته با احداث مراکز درمانی و خرید تجهیزات لازم زمینه تسهیل و دسترسی به خدمات و رضایت‌مندی عمومی را فراهم کرده و در مسیر توسعه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهبود شاخص‌های بخش سلامت و توسعه تجهیزات و امکانات بهداشتی و درمانی در سطح خرد و کلان، همچنین توزیع متوازن آنها در همه مناطق یکی از پیش زمینه‌های دستیابی به توسعه پایدار محسوب می‌شود.

استان مرزی خراسان جنوبی که در سال‌های نه چندان دور به دلیل کمبود تجهیزات و امکانات بهداشتی و درمانی جزو استان‌های رده پایین کشور بود اکنون با دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی و درمانی در مقایسه با قبل تحولات چشمگیری داشته به گونه‌ای که مردم در دورترین مناطق شهری و روستایی از خدمات بهداشتی و درمانی بهره‌مند هستند.

بررسی وضعیت بهداشت و درمان خراسان جنوبی نشان می‌دهد تا قبل از سال ۹۳ بیش از ۵۰ درصد بیمارستان‌های این استان از کمبود امکانات و تجهیزات رنج می‌بردند و فرسوده بودند.

اجرای طرح تحول سلامت سبب شد تمامی بیمارستان‌های فرسوده استان نوسازی و مراکز درمانی و بیمارستان‌های جدید نیز متناسب با نیاز و شان مردم احداث شود.

همچنین تمامی بیمارستان‌های استان با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه بودند که در هفت سال گذشته و به مرور نیروی انسانی متخصص برای تکمیل کادر بیمارستان‌ها جذب شده است.

سال ۹۲ تعداد هشت بیمارستان در خراسان جنوبی فعال بود که در سال‌های اخیر ۶ بیمارستان جدید به استان افزوده شد و تعداد بیمارستان‌ها اکنون به ۱۴ مورد رسیده است.

ادامه توسعه و تجهیز مراکز درمانی در سراسر استان

رفع کمبودها و توسعه خدمات بهداشتی و درمانی همچنان در خراسان جنوبی ادامه دارد به طوری که معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲۷ شهریور امسال که برای افتتاح طرح‌های حوزه سلامت به استان سیستان و بلوچستان رفته بود، از راه زمینی به شهرستان نهبندان در جنوب خراسان جنوبی آمد و از بیمارستان شهید آتشدست و اورژانس در حال احداث این شهرستان بازدید کرد.

یک هفته بعد رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند گفت: پروژه نیمه‌ تمام اورژانس بیمارستان شهید آتشدست نهبندان که یکی از نیازهای اساسی این شهرستان مرزی و پرتردد است، در قالب تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین استانداری خراسان جنوبی، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و بنیاد برکت تکمیل می‌شود.

محمد دهقانی فیروزآبادی افزود: براساس این تفاهم‌نامه سه‌جانبه ۱۰ میلیارد تومان تعهد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که به دنبال سفر اخیر معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نهبندان و نشست معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه و رییس شبکه بهداشت و درمان نهبندان با مدیرکل دفتر منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت در اول مهرماه مبلغ ۳۰ میلیارد ریال بابت پروژه اورژانس بیمارستان شهید آتشدست نهبندان تخصیص داده و به حساب دانشگاه واریز شد.

وی سهم بنیاد برکت را پنج میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با حمایت و پیگیری استاندار خراسان جنوبی، از این رقم نیز مقرر شد تا هفته آینده ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان توسط بنیاد برکت پرداخت شود.

توسعه بخش درمان در خراسان جنوبی فقط منحصر به مرکز استان نبوده و براساس راهبرد دولت تدبیر و امید مبنی بر محرومیت‌زدایی، به اقصی نقاط استان رفته است. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اواخر مرداد امسال گفت: بخش دیالیز بیمارستان خاتم الانبیا (ص) شهرستان درمیان با مشارکت خیرین سلامت راه‌اندازی شد.

جلال احمدی افزود: تاکنون بیماران این شهرستان مجبور بودند برای درمان خود مسافت طولانی را تا بیرجند طی کنند که باعث مشکلات فراوانی می‌شد لذا برای رفاه حال این بیماران سه دستگاه دیالیز به شهرستان درمیان اختصاص داده شد.

افزایش تخت‌های بیمارستانی به هزار و ۵۰۰ تخت

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعداد تخت‌های فعال بیمارستان‌های استان در سال‌های اخیر از ۹۰۰ مورد به یک هزار و ۵۰۰ تخت افزایش یافته است.

محمد دهقانی فیروزآبادی افزود: در قالب طرح تحول سلامت ۶ بیمارستان در استان خراسان جنوبی تکمیل و بهره‌برداری شد که این ظرفیت و تخت‌های بیمارستانی و تجهیزاتی که قبلا تهیه شده بود، زمینه‌ساز این شد که در موضوع کرونا با مشکلی برای بستری بیماران در بیمارستان‌ها مواجه نشویم.

وی گفت: سرانه تخت به جمعیت در استان خراسان جنوبی بین ۲ تا ۲.۵ است که از میانگین کشوری بالاتر است همچنین ضریب اشغال تخت‌ها بین ۶۵ تا ۷۰ درصد است که همیشه باید ۳۰ درصد تخت‌ها خالی باشد تا در مواقع ضروری بتوان از آن استفاده کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: تعداد تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) در بیمارستان‌های استان از ۶۰ مورد قبل از اجرای طرح تحول سلامت به ۸۸ تخت افزایش یافت که ۷۷ تخت ICU برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شد و از برکات توسعه نظام سلامت است.

وی گفت: در کشوری مثل انگلستان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۶ تخت آی سی یو وجود دارد و میانگین تعداد تخت مراقبت‌های ویژه در ایران ۶.۴ به ازای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است اما به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۰.۵ تخت ویژه در خراسان جنوبی وجود دارد که نزدیک به ۱.۵ تا ۲ برابر میانگین کشوری است و جای قدرشناسی دارد.

دهقانی بیان کرد: بیمارستان چهار شهرستان سربیشه، درمیان، زیرکوه و سرایان در دولت یازدهم افتتاح شد که در زمان شیوع بیماری کرونا توانستند موفق عمل کنند.

وی گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت مناطق روستایی استان زیر پوشش خدمات بهداشتی هستند و خدمات به صورت فعالانه ارائه می‌شود به این صورت که بهورز به در منازل شهروندان مراجعه می‌کند و نقش موثری در پیشگیری از شیوع کرونا در مناطق روستایی دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه کرد: در این مدت ۳۲۹ تخت به علاوه ۷۷ تخت مراقبت‌های ویژه برای بیماران مشکوک یا مبتلا به کرونا در استان آماده و جداسازی شد و این ظرفیت وجود داشت که در صورت نیاز در کمترین زمان ممکن این تعداد به ۷۵۰ تخت افزایش پیدا کند البته تخت‌های اولیه به طور کامل پر نشد.

وی گفت: همچنین در سال‌های اخیر اورژانس‌های بیمارستانی در شهرستان‌های قاینات، طبس، بیرجند و فردوس و فضاهای بهداشتی و درمانی بهسازی و تاسیس شده است.

عضو کمیسیون ملی اعتباربخشی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و موسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: توسعه امکانات و تجهیزات در استان به گونه ای است که در تمامی بیمارستان‌های استان این امکان وجود دارد تا افراد مشکوک به کرونا را جداسازی کرده و در صورت نیاز بیمار را به مرکز استان اعزام یا در همان بیمارستان بستری کنند.

وی درباره تجهیزات و امکانات مورد نیاز بخش‌های مربوط به کرونا در بیمارستان‌های استان گفت: در هفت ماه گذشته حجم قابل توجهی از تجهیزات و وسایل برای این مراکز جذب شده است.

دهقانی اظهار داشت: هفته دولت امسال نیز ۶۰ پروژه در قالب پروژه‌های تجهیزاتی و ساختمانی در سطح مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان‌های استان افتتاح شد.

وی گفت: از این پروژه‌ها، حدود ۴۲ مورد با  ۱۷ هزار متر مربع زیربنا و هزینه‌کرد ۵۴۰ میلیارد ریال مربوط به ساختمان خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های بهداشت، مراکز جامع سلامت، پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی و بخش‌های دیالیز بود.

وی افزود: همچنین باقی مانده پروژه‌ها تجهیزاتی بوده که با هزینه کرد حدود ۴۸۰ میلیارد ریال تهیه و در مراکز بهداشتی و درمانی استان توزیع شد.

تجهیز مراکز درمانی در کنار ساخت و توسعه 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم گفت: از ابتدای امسال با وجود تحریم‌های ظالمانه غرب و همچنین محدودیت‌های کار در ایام شیوع کرونا، هشت دستگاه سونوگرافی پیشرفته برای بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی به همت اداره تجهیزات پزشکی معاونت درمان دانشگاه تامین شده است.

احمدی افزود: این دستگاه‌ها عمدتا در بیمارستان‌های خارج از مرکز استان (بیرجند) نصب و راه‌اندازی شده است و با تخصیص این دستگاه‌ها دیگر نیازی به اعزام بیماران به مرکز استان برای انجام سونوگرافی‌های تشخیصی پیشرفته نیست.

وی بیان کرد: مجموع ارزش ریالی دستگاه‌های تحویل شده به شهرستان‌های استان در بازار آزاد نزدیک به یکصد میلیارد ریال است که با پیگیری‌های مکرر صورت گرفته از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران، بخشی از این دستگاه‌ها به صورت کاملا رایگان و بخشی دیگر از طریق تامین با ارز دولتی تهیه شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همچنین از ابتدای سال جاری چهار دستگاه سی تی اسکن پیشرفته برای بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی تامین شده و در اختیار شهرستان‌های فردوس، نهبندان، طبس و بیرجند قرار گرفته است.

وی افزود: ارزش ریالی دستگاه‌های تحویل شده به شهرستان‌ها در بازار آزاد ۸۵ میلیارد ریال است که با پیگیری‌های مکرر از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران، دستگاه شهرستان طبس به صورت رایگان و دستگاه‌های تحویل شده به بیمارستان‌های فردوس و نهبندان از طریق ارز دولتی (هر دستگاه یک میلیارد تومان) خریداری و به این شهرستان‌ها تحویل شده است.

احمدی تصریح کرد: تامین برخی دستگاه‌ها از قبیل سی تی اسکن و رادیوگرافی و نوسازی تجهیزات در دولت تدبیر و امید و سایر برنامه‌های وزارت بهداشت تاکنون تاثیر بسزایی در مقابله با مشکلات احتمالی مربوط به کرونا داشت و با توسعه و تجهیز مراکز درمانی و اجرای طرح‌های مختلف شاهد ماندگاری بیشتر پزشکان در شهرستان‌ها هستیم.

۲۷ پروژه بهداشتی در دست اجرا است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز گفت: در حال حاضر ۲۷ پروژه بهداشتی با میانگین پیشرفت فیزیکی ۵۸ درصد در نقاط مختلف استان خراسان جنوبی در دست اجرا است.

کامبیز مهدی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای تکمیل این پروژه‌ها ۳۳۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و برای خرید و تامین تجهیزات نیز ۱۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز است.

وی بیان کرد: امسال در مجموع مبلغ ۱۱۹ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال اعتبار برای پروژه‌های بهداشتی استان مصوب شده است.

رییس مرکز بهداشت استان خراسان جنوبی اظهار داشت: از سال ۹۳ با اجرای طرح تحول سلامت، نوسازی تجهیزات و اماکن بهداشتی در دستور کار قرار گرفت و تمامی واحدهای ارائه خدمات از نظر تجهیزات نوسازی شد.  

وی گفت: در این مدت ۱۰۶ پروژه بهداشتی تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است که میزان فرسودگی واحدهای بهداشتی در گذشته ۳۰ درصد بود و با اجرای پروژه‌های جدید این میزان به ۱۵ درصد کاهش یافته است.

مهدی‌زاده عنوان کرد: در حال حاضر سرانه فضای بهداشتی در استان خراسان جنوبی به ازای هر هزار نفر در مناطق روستایی ۲۲۰ متر مربع و در مناطق شهری ۱۱۲ متر مربع است.

وی افزود: این در حالی است که قبل از دولت تدبیر و امید سرانه فضای بهداشتی به ازای هر هزار نفر در مناطق شهری استان ۱۰۰ متر مربع و در مناطق روستایی ۲۰۵ متر مربع بود. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر ۳۱۶ خانه بهداشت، ۶۲ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و ۴۱ مرکز خدمات جامع سلامت شهری در استان خراسان جنوبی وجود دارد.

وی افزود: همچنین پنج پایگاه سلامت روستایی، ۶۳ پایگاه سلامت شهری و حاشیه شهر و یک پایگاه مراقبت مرزی فعال در این استان وجود دارد که در سال‌های اخیر امکانات و تجهیزات آنها به روز شده است.

تلاش نمایندگان مردم در کنار مسوولان 

با وجود اقدامات زیادی که در سال‌های اخیر در حوزه بهداشت و درمان خراسان جنوبی انجام شده است اما هنوز برخی شهرستان‌های استان به دلیل وسعت و پراکندگی جمعیت و دور بودن از مرکز استان وضعیت مطلوبی در حوزه سلامت ندارند به گونه‌ای که نماینده مردم قاینات و زیرکوه شهریور امسال در پیامی خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار رسیدگی به مطالبات مردم این شهرستان‌ها در حوزه بهداشت و درمان شد.

سلمان اسحاقی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از درخواست‌های مردم این است که شهرستان‌های با جمعیت بالای استان را مانند مرکز خراسان ‌جنوبی به امکانات بهداشتی و درمانی ویژه‌تری مجهز کنیم.

وی بیان کرد: وقتی که مردم از شهرستان‌های مختلف خراسان‌ جنوبی برای درمان به بیرجند مراجعت می‌کنند، هم متحمل هزینه بیشتری می‌شوند و هم اتفاقات جاده‌ای ناخوشایندی در این بین رخ می‌دهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به ملاقات خود با معاون درمان وزیر بهداشت اظهار داشت: در این دیدار تاکید کردم جذب پزشک متخصص در استان خراسان‌ جنوبی را با نظارت سخت‌گیرانه‌ای پیگیری می‌کنیم و نمی‌گذاریم در این زمینه تبعیضی رخ دهد.

وی یکی از مشکلات این شهرستان‌ها را کمبود پزشک متخصص عنوان کرد و گفت: از همه متخصصان پزشکی درخواست می‌کنیم که نگاه خواست و ویژه‌ای به مناطق محروم خراسان ‌جنوبی داشته و مطمئن باشند که مردم این این دیار افرادی قدرشناس و مهمان‌نواز هستند.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به دیدارش با معاون درمان وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای رفع کمبودها و نیازهای بهداشت و درمان شهرستان‌های خراسان جنوبی قول مساعد داده است.

حجت الاسلام مجید نصیرایی افزود: در این دیدار کمبودها و نیازهای بهداشت و درمان منطقه مطرح شد و خواستار تسریع در تجهیز بیمارستان‌ها و تامین اعتبار احداث مراکز مورد نیاز در شهرستان‌های غرب استان خراسان جنوبی شدیم.

وی به قرارگیری فردوس در مسیر ترانزیتی کشور و حجم بالای تردد مسافر و بار از این شهرستان اشاره کرد و گفت: به دلیل وقوع حوادث جاده‌ای گسترده در راه‌های مواصلاتی این شهرستان و فاصله از مرکز استان و عدم پوشش مناسب هلیکوپتر اورژانس هوایی بیرجند، خواستار تامین یک دستگاه سی‌تی اسکن، یک دستگاه ام آر آی (MRI) و استقرار بالگرد به منظور پوشش اورژانس هوایی در فردوس شدیم.

نماینده مردم چهار شهرستان خراسان جنوبی تصریح کرد: تامین اعتبار ساختمان در حال احداث بخش دیالیز طبس (۴۰ درصد پیشرفت)، تامین اعتبار ساختمان درمانگاه تخصصی بیمارستان طبس (۲۵ درصد پیشرفت)، تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان قدیم و تامین ۲ دستگاه آمبولانس برای اورژانس طبس از دیگر درخواست‌ها و مطالبات حوزه بهداشت و درمان شهرستان طبس است که نیازمند توجه ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی افزود: همه نیازها و مطالبات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی حوزه انتخابیه با تایید مدیران مراکز بهداشت و درمان چهار شهرستان فردوس، طبس، سرایان و بشرویه به صورت مکتوب به اطلاع معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسید و دستورات لازم در برخی موارد اخذ شد.

دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی را با جمعیت کمتر از ۸۰۰ هزار نفر زیر پوشش دارد. خراسان جنوبی وسعت زیادی دارد و سومین استان پهناور کشور به شمار می‌رود از همین رو پراکندگی جمعیت هزینه خدمات‌رسانی را افزایش داده است.

برچسب‌ها تجهیزات پزشکی ویروس کرونا توسعه ایران پروژه ساختمانی خراسان جنوبی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری نقش توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت در درمان بیماران کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تجهیزات پزشکی ویروس کرونا توسعه ایران پروژه ساختمانی خراسان جنوبی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تجهیزات پزشکی ویروس کرونا توسعه ایران پروژه ساختمانی خراسان جنوبی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی بیرجند رییس دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی استان خراسان جنوبی بیمارستان های استان درمان و آموزش پزشکی حوزه بهداشت و درمان بیمارستان ها خراسان جنوبی سال های اخیر طرح تحول سلامت درمان دانشگاه مناطق روستایی مراکز درمانی وزارت بهداشت میلیارد ریال معاون درمان وزیر بهداشت حال حاضر درمان وزیر مرکز استان شهرستان ها اجرای طرح تحویل شده دستگاه ها پروژه ها متر مربع هزار نفر تخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۳۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری در گتوند

یاسر محمد جونی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گتوند گفت: فرزند آوری و جوانی جمعیت یکی از اهداف عالیه دولت است، که این موضوع در سطح کشور، استان و خاصه شهرستان گتوند از اهمیت بالایی برخوردار است.

او می گوید: از ادارات مربوطه در شهرستان انتظار می رود بیش از پیش در این رابطه اهتمام بیشتری داشته باشند و در فرهنگ سازی و ترویج فرزند آوری و جوانی جمعیت تلاش بیشتری داشته باشند.

 میلاد صافی معاون شبکه بهداشت و درمان گتوند گفت: فرزند آوری یک مبحث گسترده ای است، که ما نمی توانیم یک ارگان را در این خصوص دخیل بدانیم، بلکه از حاکمیت تا وضعیت اقتصادی و معیشتی و ...به این موضوع ارتباط مستقیم دارند، که مرکز بهداشت درمان گتوند در خصوص فرزند آوری و جوانی جمعیت در سطح شهرستان برنامه هایی را شروع کرده است.

معاون شبکه بهداشت و درمان گتوند گفت: در سال ۱۴۰۲ مرکزهای مشاوره ازدواج، باروری و آمادگی های زایمان در سطح شهرستان مداوم برقرار بوده است، که پیرو همین مسئله مقرر شده است که در سال ۱۴۰۳ دو مرکز مشاوره فرزند آوری و جوانی جمعیت در شهرهای جنت مکان و سماله دایر شود.

او می‌گوید: هدف از ایجاد مراکز مشاوره در سطح شهرستان گتوند، برای مشاوره و آموزش دادن به خانواده ها در خصوص فرزند آوری و جوانی جمعیت است.

معاون شبکه بهداشت و درمان گتوند گفت: در سال ۱۴۰۱ مرکز بهداشت و درمان  در سطح شهرستان ۶۸ درصد به خانواده ها مشاوره داد، که در سال ۱۴۰۲ به ۹۶ درصد رسیده است، امیدواریم که در سال ۱۴۰۳ این مشاوره هادر سطح شهرستان افزایش پیدا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور به بهره برداری رسید
  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • توجه به موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری در گتوند
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن