Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل شیلات استان بوشهربا اشاره به برداشت میگوی پرورشی از استخرهای ساحلی استان گفت: تاکنون بیش از ۴ هزار تن میگو از یک‌هزار استخر پرورشی استان بوشهر برداشت شده است. - اخبار استانها -

علی بازدار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، پرورش آبزیان را یکی از قابلیت‌های استان ساحلی بوشهر دانست و اظهار داشت: در این راستا طرح‌های پرورشی آبزیان شامل ماهی، میگو، آرتمیا، گیاهان دریایی و جلبک‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیش از 60 درصد میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تولید و صادر می‌شود گفت: استان بوشهر در عرصه پرورش میگو در کشور پیشتاز است که هر سال بر تولیدات آن افزوده می‌شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به پرورش بیش از 1.7 میلیارد قطعه بچه میگو در استخرهای پرورشی خاطر نشان کرد: امسال اراضی پرورش میگو نسبت به سال گذشته افزایش یافت و  از 5100 هکتار  به 5 هزار و 650 هکتار رسید.

بازدار با بیان اینکه فصل پرورش میگو از اردیبهشت با ذخیره سازی میگو در استخرهای پرورشی آغاز می‌شود افزود: برداشت میگو پس از 4 ماه پرورش از مهرماه آغاز می‌شود و تا آبان‌ماه ادامه دارد.

وی، به میزان میگوهای برداشتی در استخرها پرداخت و تصریح کرد: تاکنون در سطح یک‌هزار 206 هکتار از مزارع پرورشی عملیات برداشت میگو انجام شده است.

اراضی پرورش میگو در استان بوشهر به 4500 هکتار افزایش می‌یابد تولید سالانه 200 هزار تن آبزیان در استان بوشهر وجود دارد تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر به 29 هزار تن افزایش می‌یابد

مدیرکل شیلات استان بوشهربا اشاره به برداشت بیش از 4 هزار تن میگوی پرورشی خاطر نشان کرد: تاکنون از یک‌هزار استخر پرورشی 4 هزار و 21 تن میگو برداشت شده است.

بازدار میانگین وزنی هر میگو را حدود 17 گرم دانست و بیان کرد: اراضی پرورش میگو در 11 سایت در 8 شهرستان ساحلی  استان بوشهر قرار دارد.

وی، از برداشت بیش از 29 هزار تن میگو تا پایان فصل برداشت خبر داد و تاکید کرد: تا قبل از فصل سرما باید میگوها از استخرهای پرورشی برداشت شود که اقدامات لازم انجام شده است.

انتهای پیام/190/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان بوشهر میگوی پرورشی پرورش میگو هزار تن تن میگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۵۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند

به گزارش خبرنگار مهر، سمیه رسولی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نوجوانان بوشهر به مناسبت روز ملی خلیج فارس با شرکت در ویژه برنامه «از آبی ها فراتر» ضمن پاکسازی ساحل، حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهرافزود: از جمله قسمت های این برنامه می توان به آشنایی نوجوانان با دلیل نامگذاری و اهمیت روز ملی خلیج فارس، تشکیل زنجیره انسانی، پاکسازی ساحل خلیج فارس، بازی و سرگرمی، اجرای موسیقی زنده محلی توسط نوجوانان، مسابقه و… اشاره کرد

وی گفت: خلیج فارس به عنوان یکی از مرزهای آبی ایران دارای ارزش سیاسی و فرهنگی بسیاری است.

وی ادامه داد: ما خلیج فارس را بخشی از هویت ایرانی خویش میدانیم و بخاطر همین بر آنیم تا این برگ زرین هویتی را به نسل جدید معرفی کنیم، برنامه امروز هم در همین راستا بود که سعی شد ضمن شادابی در طراحی برنامه محتوا نیز به خوبی رعایت شود.

وی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر برنامه های متنوعی را به مناسبت بزرگداشت روز ملی خلیج فارس ترتیب داده است که در مراکز مختلف کانون در سراسر استان پیش بینی و اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر یادآور شد: برنامه «از آبی ها فراتر» به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر و با همکاری اداره کل حفاظت از محیط زیست و اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر به مناسبت روز ملی خلیج فارس با حضور نوجوانان بوشهری برگزار شد.

کد خبر 6092609

دیگر خبرها

  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • فرآیند کشت، برداشت و فرآوری هزاران تن پیاز توسط کشاورزان آمریکایی (فیلم)
  • الگوی مهاجرت و گسترش گله‌های میگو در آب‌های استان بوشهر شناسایی شد
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • آغاز برداشت گل محمدی در بابل + فیلم
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است