Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: بیش از ۴۴ هزار و ۵۰۰ عدد مگا دوز ویتامین آ ۲۰۰ هزار واحدی در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی غرب شهرستان اهواز توزیع شد. - اخبار استانها -

مهران احمدی بلوطکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم از اهواز، اظهار داشت:  بیش از 44 هزار و 500 عدد مگا دوز ویتامین آ 200 هزار واحدی در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی غرب شهرستان اهواز توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ویتامین آ نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن  ،کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی در کودکان زیر 5 سال دارد، افزود: ﺑﺤــﺮان ﻧﺎﺷــﻰ از ﺑﻴﻤــﺎری کرونا میﺗﻮاﻧــﺪ ﭘﻴﺎﻣــﺪﻫﺎی ﻧــﺎﻣﻄ ﻮﺑﻰ از ﺟﻤ ــﻪ اﻓــﺰاﻳﺶ ﺑﻴﻜــﺎری، ﻛــﺎﻫﺶ درآﻣــﺪ و ﺗﻮاﻧــﺎﺋﻰ ﺧﺮﻳــﺪ ﻣــﻮاد ﻏــﺬاﻳﻰ ﺧــﺎﻧﻮار و در ﻧﻬﺎﻳــﺖ ﻧــﺎاﻣﻨﻰ ﻏــﺬاﻳﻰ در ﺟﺎﻣﻌــﻪ را ﺑــﻪ ﻫﻤــﺮاه داﺷــﺘﻪ ﺑﺎﺷــﺪ.

وضعیت نگران‌کننده کمبود ویتامین D در استان فارسبایدها و نبایدهای تغذیه‌ای در ماه رمضان/ مصرف بیش‌ از حد ویتامین D برای بدن مضر استبا ویتامین‌دی به مبارزه با کرونا بروید

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: ﺳــﺎزﻣﺎن ﺟﻬــﺎﻧﻰ ﺑﻬﺪاﺷــﺖ و ﺻــﻨﺪوق ﺣﻤﺎﻳــﺖ از ﻛﻮدﻛــﺎن ﺳــﺎزﻣﺎن ﻣ ــﻞ ﻣﺘﺤــﺪ (ﻳﻮﻧﻴﺴــﻒ) ﺑــﺎ ﺗﻮﺟــﻪ ﺑــﻪ ﻧﻘــﺶ وﻳﺘــﺎﻣﻴﻦ A در ﺗﻨﻈــﻴﻢ و ﺗﻘﻮﻳــﺖ ﺳﻴﺴــﺘﻢ اﻳﻤﻨﻰ ﺑـﺪن و ﻛـﺎﻫﺶ ﺧﻄـﺮ اﺑـﺘﻼء ﺑـﻪ ﺑﻴﻤـﺎری ﻫـﺎی ﻋﻔـﻮﻧﻰ و ﻣـﺮگ و ﻣﻴـﺮ ﻧﺎﺷـﻰ از آن در ﻛﻮدﻛـﺎن زﻳـﺮ ﭘـﻨﺞ ﺳـﺎل، درﻳﺎﻓـﺖ ﻣﮕﺎدوز وﻳﺘﺎﻣﻴﻦ A ﺑـﺮای ﻛﻮدﻛـﺎن زﻳـﺮ ﭘـﻨﺞ ﺳـﺎل ﺑـﻪ وﻳـﮋه در ﻣﻨـﺎﻃﻘﻰ ﻛـﻪ ﻛﻤﺒـﻮد اﻳـﻦ وﻳﺘـﺎﻣﻴﻦ ﻳﻜـﻰ از ﻣﺸـﻜﻼت ﺗﻐﺬﻳـﻪ ای ﻣﻰ ﺑﺎﺷﺪ را ﺗﻮﺻﻴﻪ ﻣﻰ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ، ﺑﻨﺎﺑﺮاﻳﻦ ﻻزم اﺳﺖ ﻣﻜﻤﻞ وﻳﺘﺎﻣﻴﻦ A ﺗ ﻮﻳﺰ ﺷﻮد.

وی گروه هدف این طرح را ﻛﻮدﻛﺎن ٢٤ ﺗﺎ ٥٩ ﻣﺎه دانست و گفت: ﻛﭙﺴﻮل‌های ژﻟﻪ ای وﻳﺘﺎﻣﻴﻦ A از واﻛﺴﻦ ﻣﻘﺎومﺗﺮ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺑﻨﺎﺑﺮاﻳﻦ ﺑﺮای اﻧﺘﻘﺎل آﻧﻬﺎ زﻧ ﻴﺮه ﺳﺮﻣﺎ ﻻزم ﻧﻴﺴﺖ. از ﻃﺮﻓﻰ ﻧﻴﺎز ﺑﻪ ﻧﮕﻬﺪاری در ﻳﺨﭽﺎل ﻧﺪارد. اﻣﺎ ﻻزم ﺑﻪ ذﻛﺮ اﺳﺖ ﻛﻪ ﺧﻮاص آﻧﻬﺎ ﺑﺎ ﻗﺮارﮔﻴﺮی در ﻣﻌﺮض ﻫﻮا و ﻧﻮر آﻓﺘﺎب ﻛﺎﻫﺶ ﻣﻰ ﻳﺎﺑﺪ.

احمدی با اشاره به شرایط نگهداری کپسول‌های ژله ای ویتامینAافزود: درصورتی که این کپسول‌ها دور از ﻧﻮر ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ آﻓﺘﺎب، در دﻣﺎی اﺗﺎق و در ﻣﺤﻴﻂ ﺧﺸﻚ و ﺧﻨﻚ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻣﺤﻔﻈﻪ و ﻳﺎ ﻛﺎﺑﻴﻨﺖ ﻧﮕﻬﺪاری ﺷﻮد، ﻓﺮﻳﺰ ﻧﺸﻮد و ﻧﺰدﻳﻚ ﻣﻮاد ﺷﻴﻤﻴﺎﻳﻰ ﺳﻤﻰ دﻳﮕﺮ ﻧﮕﻬﺪاری ﻧﺸﻮد، در صورت باز نشدن درب قوطی ﺗﺎ ٢ ﺳﺎل ﻗﺎﺑﻞ اﺳﺘﻔﺎده ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد و از زﻣﺎﻧﻰ ﻛﻪ درب ﻗﻮﻃﻰ ﺑﺎز ﺷﻮد ﻛﭙﺴﻮﻟﻬﺎ ﺑﺎﻳﺪ در ﻃﻰ ﻳﻜﺴﺎل ﻣﺼﺮف ﺷﻮﻧﺪ.

این مقام مسئول تصریح کرد: اگرچه ﻫﻴﭻ ﺑﻴﻤﺎری ﻣﺎﻧﻊ از ﺗ ﻮﻳﺰ ﻣﻜﻤﻞ وﻳﺘﺎﻣﻴﻦ A ﻧﻤﻰ ﺷﻮد، ولی ﻛﻮدﻛﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﺑﻪ دﻟﻴﻞ ﻋﻔﻮﻧﺖ ﺗﻨﻔﺴﻲ دﭼﺎر ﻣﺸﻜﻼت ﺗﻨﻔﺴﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ, ﺑﻄﻮرى ﻛﻪ ﻧﻤﻲ‌ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺑﺮاﺣﺘﻲ ﻧﻔﺲ ﺑﻜﺸﻨﺪ و ﻛﻮدﻛﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﺑﻪ دﻟﻴﻞ اﺑﺘﻼ ﺑﻪ ﺑﻴﻤﺎرى کرونا دﭼﺎر ﻣﺸﻜﻼت ﺗﻨﻔﺴﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﻧﺒﺎﻳﺪ ﻣﻜﻤﻞ وﻳﺘﺎﻣﻴﻦ A درﻳﺎﻓﺖ ﻛﻨﻨﺪ.

احمدی در خصوص نحوه استفاده از کپسول‌های ویتامین آ در کودکان گفت: محتوی کپسول‌ها حتماً باید توسط پرسنل بهداشت و درمان به کودکان  ارائه  شود  و  نباید کپسول به همراه کودک داده شود تا بعداً آن را به کودک خود دهد.همچنین ﻛﻮدک ﻧﺒﺎﻳﺪ ﻛﭙﺴﻮل را ﺑ ﻮد و ﻳﺎ ببلعد.

وی با اشاره به اینکه ﻣﻘﺪار وﻳﺘﺎﻣﻴﻦ A ﻛﻪ در ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﭘﻴﺸﮕﻴﺮی از ﻛﻤﺒﻮد وﻳﺘﺎﻣﻴﻦ A ﺑﻪ ﻛﻮدک داده ﻣﻰ ﺷﻮد, اﻳﻤﻦ اﺳﺖ و ﺑﺎﻋﺚ ﻋﻮارض ﺟﺎﻧﺒﻰ ﻧﻤﻰ ﺷﻮد، ادامه داد: اگرچه  ﺑﺮوز ﻋﻮارض ﺟﺎﻧﺒﻰ در اﺛﺮ ﻣﺼﺮف ﻣﻜﻤﻞ وﻳﺘﺎﻣﻴﻦ A ﺑﺴﻴﺎر ﻧﺎدر اﺳﺖ.کاهش اشتها، دﭼﺎر ﺗﻬﻮع و اﺳﺘﻔﺮاغ و سردرد میتواند از عوارض جانبی باشد ولی ﻣﻮاردی ﻛﻪ ﺑﻌﺪ از ٢ روز از ﺗ ﻮﻳﺰ ﻣﻜﻤﻞ وﻳﺘﺎﻣﻴﻦ A از ﺑﻴﻦ ﻧﺮود ﺑﻪ وﻳﺘﺎﻣﻴﻦ A ﻣﺮﺗﺒﻂ ﻧﻴﺴﺖ و ﺑﺎﻳﺪ ﺗﻮﺳﻂ ﭘﺰﺷﻚ ﻣﻮرد ﺑﺮرﺳﻰ ﻗﺮار ﮔﻴﺮد.

انتهای پیام/ ع
 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویتامین آ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۶۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده یک تهیه‌کننده برای از سرگیری کنسرت‌ها در خوزستان

به گزارش خبرگزاری مهر، دور جدید برگزاری کنسرت‌های پاپ در استان خوزستان از شامگاه روز جمعه هفتم اردیبهشت با برگزاری کنسرت مجید رضوی در سینما فردوسی اهواز پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

ابن خواننده با اجرای بیش از ۲۰ قطعه در این کنسرت، شب ویژه‌ای را برای دوستدارانش ساخت و در اواسط کنسرت نیز رو به حاضران در سالن گفت: اهواز و خوزستان جزو بهترین مردمان ایران هستند که در فضای فرهنگ و هنر کارنامه‌ای درخشان دارند. امیدوارم با همکاری مسؤولین، سالن‌های در خور شان این مردم برای کنسرت ساخته شود.

حمزه صحرایی تهیه کننده کنسرت مجید رضوی در اهواز درباره آغاز مجدد روند برگزاری کنسرت در این استان گفت: مقوله کنسرت در خوزستان پس از اتفاقات کنسرت «سیروان خسروی» که من تهیه‌کننده آن اجرا هم بودم، به مشکلاتی خورد که با تدبیر مدیران فرهنگی استان بالاخره تصمیم بر این شد که بار دیگر شاهد برگزاری کنسرت در استان باشیم. تلاش و همدلی مدیران فرهنگی استان و فعالان و تهیه‌کننده‌های موسیقی باعث شده که ما با اطمینان در این حوزه فعالیت‌های‌مان را از سر بگیریم و قطعا دیگر ماجراهای کنسرت «سیروان خسروی» تکرار نخواهد شد.

صحرایی افزود: برنامه‌ریزی‌های فراوانی برای برگزاری کنسرت در خوزستان صورت گرفته که به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد و بی‌شک استان خوزستان که دارای پیشینه‌ای فرهنگی و هنری در همه این سالها بوده، برای ادامه روند کاری در سال پیش رو، کارنامه‌ای پربار را به همکاری مدیران ارشاد در استان تجربه خواهد کرد.

کنسرت مجید رضوی در اهواز به مدیریت حمیدرضا خجندی در اهواز برگزار شد. این در حالی است که طی هفته‌های آینده چهره‌هایی چون معین زد، سهراب پاکزاد، حامیم در این استان روی صحنه خواهند رفت.

کد خبر 6090019 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • کشف انبار کالای قاچاق در اهواز
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • آبشک به‌دنبال اتفاقی شیرین در قلب اهواز
  • پزشک متخلف در اهواز محکوم شد
  • بنی‌تمیم: اکنون زمان حمایت همه‌جانبه از سه تیم لیگ برتری خوزستان است
  • دور جدید اجراهای پاپ در استان خوزستان آغاز شد
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • وعده یک تهیه‌کننده برای از سرگیری کنسرت‌ها در خوزستان
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود