Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، شهادت، واژه‌ای آشنا که رنگ و بوی ایثار، از خودگذشتگی و زندگی می‌دهد و نه مرگ!

زمان پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس بدون شک یادآور شهادت بسیاری از بزرگ‌مردانی است که عاشقانه جان و مالشان را برای دفاع از وطن و هم وطنان در طبق اخلاص گذاشتند.

اما این روزها هم شهادت رنگ و بوی دیگری دارد، به‌ویژه از زمان شیوع ویروس کرونا که بار دیگر نمایش انسانیت ظهور بیشتری پیدا کرد و نشان داد که زنان و مردانی با روح بزرگ هستند که نه تنها برای حفظ وطن بلکه برای نجات جان انسان‌ها از جان خود مایه می‌گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا جایی که کادر درمان و پرسنل سلامت، امروز با علم به اینکه در معرض ابتلا به بیماری قرار دارند، بازهم از جان مایه می‌گذارند و تا پای شهادت هم پیش می‌روند.

سعید شفاعت، کادر درمان بیمارستان نمازی شیراز بود که شب گذشته بر اثر ابتلا به کرونا به شهادت رسید.  این شهید متولد ۱۳۴۰ ، در دوران دفاع مقدس برای دفاع از کیان میهن اسلامی راهی جبهه‌های نبرد شد و با ۲۵ درصد جانبازی در بیمارستان نمازی شیراز، مشغول به خدمت شد.

در دوران کرونا هم علی‌رغم مشکلاتی که به لحاظ جسمی داشت  دست از تلاش برنداشته و تا پای جان برای خدمت به بیماران تلاش کرد.

وی چندی پیش در این مسیر به کرونا مبتلا شد و شب گذشته در سن ۵۹ سالگی به فیض شهادت نائل آمد تا با شهادت وی، شمار شهدای مدافع سلامت استان فارس به دو نفربرسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز صبح امروز و در پی شهادت جانباز ایثارگر دفاع مقدس و شهید عالی‌قدر مدافع سلامت، شهید سعید شفاعت، شهادت او را تبریک و تسلیت گفت.

مهرزاد لطفی  در این پیام با تجلیل از خدمات مدافعان سلامت، یاد و خاطره شهید شفاعت را گرامی داشته و او را قهرمانی از جنس شرافت و اخلاق خواند.

در بخشی از این پیام آمده است: کشور عزیزمان ایران در گذر از رشادت‌ها و دلاوری‌های فرزندان غیورش طی سال‌های پرافتخار انقلاب اسلامی، در طی ماه‌های اخیر قهرمانانی تازه به خود دید که با تاسی به فرهنگ جهاد و ایثار جبهه‌های حق علیه باطل، در برابر تهدیدی تازه ایستادند.

این پیام می‌افزاید: قهرمانانی از جنس شرافت و اخلاق که هر لحظه حضورشان، سرمشقی از عشق و ایمان است و در طی بیش از هفت ماه گذشته، حماسه‌آفرین و خالق صحنه‌هایی از مهر به انسانیت بودند، اما گاه به بهای جان...

متاسفانه با خبر شدیم خانواده بزرگ سلامت فارس این بار داغدار فرزند رشیدی شد که یادگاری ارزشمند از روزهای پرافتخار دفاع مقدس بود و حیات معنوی اش سراسر عشق به میهن و انسانیت. مرحوم سعید شفاعت که چهار دهه پیش لباس رزم در برابر دشمن بعثی بر تن کرد و در طی این روزها نیز به گونه ای دیگر قهرمانانه زیست و به یکایک ما درس آزادگی و اخلاق داد.

در پایان این پیام آمده است : خبر فقدان آن جانباز ارزشمند روزهای دفاع مقدس و شهید گرانقدر مدافع سلامت فارس، ضایعه دردناکی بود که تمامی خانواده سلامت فارس و به ویژه همکاران شریف آن مرحوم در بیمارستان نمازی را که از ایشان همواره به نیکی و اخلاق یاد می کردند، در سوگ عظیمی فرو برد. اینجانب به نمایندگی از مجموعه سلامت فارس، شهادت آن مرد بزرگ و عالی مقام را به خانواده شریف ایشان، همکاران محترمشان و تمامی مدافعان با همت سلامت تبریک و تسلیت می‌گویم.

به گزارش خبرگزاری فارس مراسم تشییع دومین شهید مدافع سلامت دانشکگاه علوم پزشکی شیراز روز یکشنبه در محل بیمارستان نمازی شیراز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ن

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید شهادت بیمارستان نمازی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیمارستان نمازی مدافع سلامت سلامت فارس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۴۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ سلمان خواست خدایی افزود: این کتاب‌ها با موضوع نقش رزمندگان استان در دفاع مقدس و همچنین خاطرات شفاهی آنها به صورت رمان کودک و نوجوان به رشته تحریر درآمده اند.
وی اضافه کرد: تمبر نقش استان در دفاع مقدس نیز با همکاری اداره پست استان به اتمام رسیده و به زودی از آن رونمایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • درمان موفقیت آمیز پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک در شیراز
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم