Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@23:55:10 GMT

رونق تولید با تمرکز بر صنعت چاپ و بسته‌بندی

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۰۸۱۲۴

رونق تولید با تمرکز بر صنعت چاپ و بسته‌بندی

به گزارش ایرنا، در سال‌های اخیر این مساله به یک عامل مهم در جهان تبدیل شده است به نحوی  که تاثیر بسیاری در میزان فروش و یا عدم فروش یک کالا ایفا می کند.

 به عبارت دیگر، هر قدر یک محصول از بسته‌بندی مناسب تری برخودار باشند مشتریان بیشتری را به خود جذب می کند و بالعکس.

به باور کارشناسان، صنعت بسته‌بندی نقش بسیار مهمی را در تحقق اهداف اقتصادی و تولیدی نیز بازی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدون شک به منظور افزایش صادرات کالا و ارزآوری در کشور، باید نگاهی کاملا علمی به صنعت چاپ داشته باشیم تا بتوانیم در بازارهای جهانی گوی سبقت را از سایر رقبا برباییم.

این در حالیست که متاسفانه به رغم تلاش برای افزایش حضور در بازارهای جهانی، حوزه برندسازی صنعت چاپ در سال‌های گذشته مورد غفلت واقع شده و ضعف در این حوزه، و فروش فله ای برخی از کالاها سبب شده است برخی از کشورها محصولات ایرانی از جمله زعفران را به صورت فله خریداری و در نهایت با استفاده از برندهای شکیل و استاندار آن محصول را به نام خود تمام کنند.

کارشناسان می گویند اگر ایران بتواند در صنعت بسته‌بندی بر اساس نیازها و سلیقه‌های بازارهای هدف صادراتی،  طراحی داشته باشیم، ارزش‌افزوده و ارزآوری چند برابری خواهیم داشت و با توجه به ضعف اکثر کشورهای همسایه و منطقه در صنعت چاپ و بسته‌بندی، می‌توان قدرت نرم ایران را در منطقه افزایش داد.

به زعم کارشناسان این صنعت، بسته‌بندی بیش از هر موضوع دیگری برای یک صادرکننده موفق حائز اهمیت است.
بدون شک برای بسته‌بندی، اصول و قواعدی تنظیم شده که هر فروشنده به طور کلی و هر صادرکننده به طور خاص، جهت موفقیت خود بایستی،  آنها را مد نظر قرار دهد.

برای حضور در بازارهای جهانی که شمار فراوانی از تولیدکنندگان، کالاهای مشابهی را عرضه می کنند، توجه به مساله بسته‌بندی و بکارگیری روش‌هایی بر اساس استانداردهای جهانی و علمی می تواند یکی از اصول اساسی برای موفقیت در امر صادرات به شمار آید و تولیدکنندگانی که به این مسله توجه نکنند بدون شک از گردونه رقابت در بازارهای جهانی خارج می شوند.

از دیگر سو، بسته بندی اثرات مستقیم و غیر مستقیم در افزایش صادرات دارد و می تواند در دستیابی به ارزش افزوده بالا مهم باشد.

به گفته رییس انجمن فناوری چاپ ایران، تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، وابستگی بیش از ۸۵ درصدی صنعت چاپ و بسته‌بندی به خارج از کشور را یادآور شد و گفت: عمده مواد اولیه نظیر مرکب، حلال‌ها، ماشین‌آلات چاپ و قطعات آن وارداتی بوده و از کشورهایی مانند چین، ژاپن، آلمان، سوئد، سوئیس و ایتالیا وارد می‌شود.

«محمد بیطرفان» می گوید: این صنعت با گردش مالی بیش از یک‌هزار میلیارد دلاری در سطح جهان، در جایگاه بالاتری از صنایعی مانند خودروسازی و گردشگری قرار دارد و در کشورمان بنا به آمار منتشره بورس، در جایگاه هفتم قرار گرفته است.

رییس انجمن علمی فناوری چاپ ایران اضافه‌کرد: چنانچه ارزش‌افزوده واقعی که این صنعت برای سایر صنایع و فعالیت‌ها ایجاد می‌کند بیافزاییم، به‌طور حتم جایگاه صنعت چاپ و بسته‌بندی بالاتر و در حد رده‌های سوم یا چهارم اقتصاد کشورمان جای می گیرد.

وی تاکیدکرد:‌ ارائه تسهیلات ویژه برای صادرات محصولات چاپی به خارج از کشور، بومی‌سازی این صنعت و توجه به آمایش سرزمینی آن از اهمیت بسزایی برخوردار است

بنابراین، در رقابت تنگاتنگ امروزی، بدون تبلیغات و توسعه بازار فروش، موفقیت کالا غیرممکن به نظر می‌رسد. اکنون بسته‌بندی خود، مهم‌ترین آگهی و مؤثرترین ابزار تبلیغ برای هر کالاست. بسته‌بندی با دارا بودن طراحی معنادار و متناسب با نوع کالا، همراه با درج اطّلاعات مکتوب، به صورت صریح و بی‌واسطه پیام تولیدکننده را به مصرف کننده می‌رساند، خریدار را به سمت خود جلب می‌کند و اطّلاعات و انگیزه لازم را به او می‌دهد.

چنانچه به دنبال تحقق شعار «جهش تولید» ‌ در اقتصاد کشورمان هستیم، به‌طور قطع صنعت چاپ و بسته‌بندی یکی از ارکان آن است.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت ایتالیا توسعه صادرات رونق اقتصادی ژاپن چین تجارت آلمان ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت ایتالیا توسعه صادرات رونق اقتصادی ژاپن چین تجارت آلمان ایران وزارت صنعت معدن و تجارت ایتالیا توسعه صادرات رونق اقتصادی ژاپن چین تجارت آلمان ایران اخبار کنکور صنعت چاپ و بسته بندی بازارهای جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۸۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)

عصر ایران - پژوهشگران دانشکده طراحی سوئیسی ÉCAL به تازگی مجموعه جالبی از مبلمان با بسته بندی تخت را معرفی کرده اند. آیتم های این مجموعه جذاب باید در آب غوطه ور شده تا به فرم نهایی خود برسند.

این مجموعه مبلمان که به نام "محلول های زیر فشار" (Under Pressure Solutions) یا به اختصار یو پی اس (UPS) شناخته می شود، از ورقه های نازک و فشرده ای از اسفنج سلولزی ساخته شده اند که امکان قرارگیری محصول در بسته بندی تخت را فراهم می کند. در حقیقت، برخی از اقلام این مجموعه به اندازه کافی فشرده هستند تا درون صندوق پست قرار بگیرند و از این طریق حمل و نقل کارآمدتر را تسهیل می کنند.

تبدیل ورقه اسفنج به مبلمان کاربردی با کمک آب!

محصولات این مجموعه مبلمان باید در آب خیس شوند که به آنها اجازه می دهد در چند ثانیه تا حدود 10 برابر اندازه اصلی خود بزرگ شوند. سپس، آب اضافه اسفنج از طریق اعمال فشار گرفته شده و باید اجازه دهید تا خشک و سخت شود. در نهایت، فرمی از مبلمان محکم و بادوام تشکیل می شود که تحمل وزن انسان را دارد. این مجموعه مبلمان اسفنجی از نظر دوام نسبت به فوم پلاستیک معمولی عملکرد بهتری دارد.

به گفته کریستوف گوبران، پژوهشگر و طراح صنعتی ÉCAL، سلولز بخشی از طبیعت است، از این رو، مانند یک درخت، می تواند انعطاف پذیر و در عین حال قوی باشد. این اسفنج از طریق چوب تراشی استخراج می شود و استحکام آن از همان الیاف سلولزی که یک درخت برای تقویت تنه و شاخه های خود استفاده می کند، سرچشمه می گیرد.

برای ایجاد اسفنج، سلولز از طریق چوب تراشی حاصل می شود. سپس سلولز به صورت شیمیایی حل شده و با کمک فرآیندی که برای تولید ویسکوز و دیگر منسوجات سلولزی استفاده می شود، برای ایجاد ورق ها بازسازی می شود. سپس، نمک گلوبر به ترکیب اضافه می شود که در ایجاد منافذ اسفنج نقش داشته و توانایی سلولز برای جذب آب را افزایش می دهد. این ماده به عنوان ورق های استاندارد فروخته می شود که سپس فشرده شده و پسابیده می شود تا پشتیبان حمل و نقل راحت و آسان باشد.

با افزودن مقداری آب، قطعات مختلف مبلمان می توانند بار دیگر انعطاف پذیر شده و با هموار کردن هر گونه فرورفتگی قابل تعمیر هستند. هنگامی که چرخه عمر این مبلمان به پایان می رسد، می توان آن را بازیافت یا کمپوست کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی مبلمان را این شکلی لوکس و زیبا می داند! (+عکس)

دیگر خبرها

  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)
  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • مراحل تماشایی بسته بندی صد‌ها تن «خرچنگ برفی» در کارخانه (فیلم)
  • جعبه آماده ۵۰ عددی از کجا بخریم
  • توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه
  • چاپ جعبه مقوایی اختصاصی در تیراژ بالا از کجا بخریم
  • خرید ساک دستی ۵۰ عددی آماده