Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» احمد نادری در مورد انتشار خبری از سوی رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران مبنی بر اینکه ۵۰ درصد مدارس پایتخت فرسوده هستند و تهران در کنار استان‌های سیستان و بلوچستان، البرز و آذربایجان غربی در لیست استان‌هایی با پایین‌ترین میانگین سرانه آموزشی در کشور قرار دارد، گفت: این آمار در گذشته هم به نحو دیگری اعلام شده بود اما در شرایط کنونی از آموزش و پرورش می‌خواهیم که آمار خود را در این رابطه به طور صریح اعلام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آموزش و پرورش باید تمهیدات ویژه‌ای برای نوسازی مدارس بیندیشد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آمار اعلام شده از سوی رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر با آنچه در حوزه آموزش تهران به تجربه رسیده است، همخوانی دارد. ادامه داد: نوسازی مدارس تهران از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و باید به طور جدی پیگیری شود، چرا که مدارس پایه ارائه خدمات آموزشی و آموزش و پرورش اساس توسعه کشور هستند، بنابراین باید به طور ویژه تمهیداتی برای نوسازی مدارس اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: با توجه به گسترش تهران و رشد جمعیت این شهر باید هم نوسازی و هم افزایش تعداد مدارس در دستورکار آموزش و پرورش قرار گیرد که این مهم را از طریق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیگیری خواهیم کرد. ضمن اینکه در تعامل با این وزارتخانه یک برنامه‌ای را نیز در این خصوص ارائه خواهیم داد تا در یک زمانبندی مشخص بتوانیم به نتیجه مطلوبی دست یابیم.

بی‌توجهی به نوسازی مدارس تهران، سلامت و جان دانش‌آموزان را تهدید می‌کند

نادری در بیان تبعات بی‌توجهی به نوسازی مدارس در شهر تهران، اظهار کرد: بی‌تردید بی‌توجهی به این امر، سلامت و جان دانش‌آموزان را تهدید می‌کند، آن هم در شرایطی که تهران به عنوان شهری در معرض آسیب ناشی از بلایای طبیعی شناخته می‌شود، کما اینکه فعالسازی آتشفشان و زلزله به دلیل حرکت گسل‌ها برای آن پیش‌بینی شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: البته کیفیت ارائه خدمات آموزشی در جهت تربیت نیروی انسانی ماهر از اهمیت بیشتری برخوردار است، چرا که توسعه کشور منوط به رعایت استانداردهای لازم در این زمینه است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اگر ما به رعایت استانداردها در حوزه ارائه خدمات آموزشی توجه نکنیم، کشور از داشتن نیروهای ماهر و متخصص محروم می‌شود که صدمات جبران‌ناپذیری را در درازمدت به همراه خواهد داشت و روند پیشرفت را با کُندی مواجه می‌کند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: احمد نادری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مدارس آموزش و پرورش نوسازی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۶۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

حسین علی حاجی دلیگانی با بیان اینکه جلسه پایانی کمیسیون تلفیق برای بررسی جدول لایحه بودجه با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار داشت: نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شده و گزارش هیئت رئیسه کمیسیون در جلسات با کمیسیون‌های تخصصی درباره جداول بودجه قرائت شد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیرو‌های خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تامین نیاز‌های دانشگاه‌های جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

وی افزود: گزارش کمیسیون تلفیق فردا پنجشنبه در سیستم مجلس بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند و طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های آموزشی بوشهر