Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-29@01:33:19 GMT

کدام کشورها ویزای دورکاری می دهند ؟

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۱۷۸۴۸

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  نیکلاس بلوم-اقتصاددان دانشگاه استنفورد تخمین زده است حدود ۴۲ درصد شاغلین آمریکایی در حال حاضر بخ نوعی دورکار هستند و به نظر نمی رسد که به این زودی ها خبری از بازگشت شمار زیادی از شاغلین به اداره ها و شرکت ها باشد. این وضعیت تنها منحصر به آمریکا نیست و همه کشورهای جهان به دلیل شیوع کرونا مجبور به اعمال تغییرات در محیط کاری خود شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشورهایی که تا پیش از این دچار کمبود نیروی کار ماهر بوده و برای جبران این خلأ وابسته به نیروی کار خارجی بوده اند با تداوم شرایط کرونایی تصمیم به اعمال تغییراتی در اعطای ویزای کاری گرفته اند. 

 

۱- آنگیلا

این کشور یکی از قلمروهای تحت حکمرانی بریتانیا محسوب می شود. این منطقه به اتباع خارجی این امکان را داده است تا در صورت موافقت کارفرما از راه دور کار کنند و ویزای آن ها تمدید شود یا حتی ویزای جدید بگیرند. البته ویزای دورکاری تنها برای اتباع کشورهایی صادر می شود که درجه شیوع کرونا در آن ها پایین است.

 

۲- باربادوس

یکی دیگر از کشورهای قاره آمریکا که تصمیم به صدور ویزای دورکاری یک ساله گرفته است. تاکنون ۱۳۵۰ نفر متقاضی دریافت این ویزا بوده اند که ۴۰ درصد این متقاضیان را شهروندان آمریکایی تشکیل می دهند. 

 

میا موتلی- نخست وزیر باربادوس در همین رابطه گفت: تنها چیزی که از کرونا نصیبمان شده، نامعلوم بودن آینده است. می خواهیم این اطمینان را به اتباع خارجی بدهیم که می توانند تا یک سال در اینجا دورکاری انجام دهند. 

 

۳- گرجستان

اتباع ۹۵ کشور از جمله آمریکا می توانند برای دریافت ویزای کاری گرجستان اقدام کنند. حدود ۲۷۰۰ تبعه خارجی تاکنون خواستار دریافت ویزای کاری جدید این کشور شده اند. برای دریافت این ویزا باید حداقل ۲۰۰۰ دلار در ماه حقوق دریافت کرد و ۱۲ روز نیز در شهر مورد نظر قرنطینه لازم است. 

 

۴- استونی

این کشور که از مدت ها پیش به یکی از پیشروترین کشورهای حوزه دریای بالتیک در امور دیجیتالی تبدیل شده، امکان دورکاری گسترده شاغلین را از جمله برای اتباع خارجی فراهم کرده است. متقاضایان دریافت این ویزا باید نشان دهند که در یک دوره زمانی شش ماهه دست کم ۳۵۰۴ یورو حقوق دریافت خواهند کرد. این ویزا اکنون تنها برای شهروندان اتحادیه اروپا، انگلیس، استرالیا، کانادا، ژاپن و کره جنوبی صادر می شود.لازم به ذکر است که کرواسی نیز به تازگی در حال انجام مقدمات صدور چنین ویزایی برای اتباع خارجی است. 

 

ایران جیب

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کرونا ویزا اقتصاد آمریکا جام نیوز دورکاری اتباع خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۷۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم

به گزارش قدس آنلاین، عباس علی‌آبادی، در افتتاحیه ششمین نمایشگاه ایران اکسپو، با بیان اینکه اکنون ایران با وجود تحریم‌ها یکی از قطب‌های اقتصاد و صنعت منطقه است، اظهار داشت: بالغ بر ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی کشور شامل صادرات غیرنفتی، نفتی و واردات است که از این رقم نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار مربوط به صادرات غیرنفتی است.

وی افزود: کشورهای همسایه افریقایی، کشورهای اسلامی و دوست در اولویت توسعه روابط و همکاری اقتصاد با جمهوری اسلامی ایران هستم ضمن اینکه عضو ناظر تجارت جهانی هستیم و با حضور در پیمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تعامل سازنده‌ای با این پیمان‌های این کشورها داریم.

علی‌آبادی بیان داشت: در سازمان همکاری اکو با ۹ کشور همسایه و منطقه همکاری داریم و موافقتنامه تجاری در حال پیگیری است با هشت کشور اسلامی در حال توسعه، موافقتنامه تجارت ترجیحی امضا کرده و در حال اجرا هستیم. همچنین در سازمان همکاری اسلامی با کشورهای عضو موافقتنامه تجارت ترجیحی داشته و همکاری‌های تجاری را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا، موافقتنامه تجارت آزاد و با تعدادی دیگر از کشورها موافقتنامه تجارت ترجیهی به امضا رسیده و با برخی دیگر از کشورها در حال مذاکره هستیم، ما آماده عامل هستیم و دست همکاری اقتصادی با کشورها و ملت‌های جهان را می‌فشاریم.

توسعه روابط تجاری با کشورهای شرکت‌کننده در نمایشگاه اکسپو

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ گفت: تلاش می‌کنیم این نمایشگاه بتواند با ارائه شفافیت توانمندی‌ها و شناسایی نیازمندهای طرفین گام جدی را در توسعه اقتصادی بردارد.

علی‌آبادی ادامه داد: مهم‌ترین هدف این نمایشگاه توسعه روابط تجاری با کشورهای شرکت‌کننده است، ایران در حوزه تجارت مزایای نسبی بسیاری دارد که می‌تواند تسهیل گر بسیاری از تعاملات در سطوح مختلف راهبردی باشد.

وی بیان کرد: زمینه‌های همکاری را تسهیل می‌کند ایران در حوزه تجارت مزایای نسبی دارد که می‌تواند تسهیل گر در حوزه راهبردی باشد همچنین چهره واقعی بخشی از توانمندی‌های ایران در این نمایشگاه‌ها معرفی می‌شود و زمینه برای همکاری‌های اقتصادی فراهم می‌گردد.

حضور بازرگانان و تجار از ۱۰۰ کشور دنیا

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به حضور بازرگانان و تجار از ۱۰۰ کشور دنیا گفت: توجه به جایگاه ایران در کنار ظرفیت معدنی و کشاورزی و صنعتی فرصت‌های زیادی را فراهم می‌کند در این راستا رویکرد اصلی برنامه‌های وزارت صمت مبتنی بر تعاملات در عرصه بین‌الملل و کسب و کار دانش بنیان است.

وی بیان داشت: برنامه ما در مرحله اول جهت‌دهی توسعه اقتصادی بر پایه رشد اقتصادی پایدار با تعاملات بین‌المللی با محصولات فناورانه است، دوم توسعه زیرساخت‌های تجاری و افزایش سهم کشور از تجارت بین‌المللی از دیپلماسی اقتصادی است.

اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازارهای جهانی و فناوری

علی‌آبادی با بیان اینکه اولویت‌دادن به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازارهای جهانی و فناوری است گفت: تعامل سازنده با کشورهای منطقه در انتقال فناوری و صنعتی مهم‌ترین اقدام است، فعال‌سازی میزهای کالایی کشور و استانی با هدف شناسایی ظرفیت صادرات به کشورهای هدف با همکاری وزارت امور خارجه و بهره‌مندی حداکثری از روابط سیاسی در ایجاد بازارهای جدید و حوزه تامین است.

وی اضافه کرد: افزایش کارایی و فعال کردن رایزنان بازرگانی در حرکت رقبای ایران، ارائه اطلاعات کامل به بازرگانان ایرانی و تنوع‌بخشی به تجارت با کمک ارزهای محلی، توسعه بازارهای مرزی جهت افزایش صادرات و منابع خارج از کشور، بهره‌گیری از ظرفیت اتاق‌های بازرگانی با سایر کشورها و بخش خصوصی در روابط خارجی و گسترش بازارهای صادراتی از مهم‌ترین اقدامات است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • کدام کشورها بیشترین حاجی را دارند؟
  • کدام کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ غمگین تر شده‌اند؟ (+ اینفوگرافی)
  • کارگران رکن تولید هستند
  • کدام کشورها در رویداد اقتصاد دریامحور ایران شرکت می‌کنند؟
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • توزیع دفترچه های سپرده گذارای اتباع در یزد
  • کدام کشورها تیک‌تاک را ممنوع کرده‌اند؟
  • توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع