Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین گفت:‌ دستگاه‌های اجرایی و نهادهای متولی برخورد با ساخت‌ و ساز غیرمجاز و تغییر کاربری غیرقانونی اراضی کشاورزی باید توضیح دهند که در اجرای مصوبات این حوزه چه عملکردی داشته‌اند. - اخبار استانها -

محمد قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با اشاره به جلسات مختلفی که در سازمان‌ها و نهادهای استان برای مقابله با تغییر کاربری و ساخت ‌و ساز برپا می‌شود اظهار داشت: با توجه به اینکه ستادها، کمیسیون‌ها و کمیته‌های مختلفی در این حوزه داریم باید بررسی کنیم تا خروجی جلسات این دستگاه‌های متولی چه بوده تا قوه قضائیه بتواند برخورد قوی‌تر با متخلفان داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: مدیران دستگاه‌های متولی مانند سازمان امور اراضی و جهاد کشاورزی باید بازخورد و خروجی جلساتشان را به دادستانی به عنوان ریاست ستاد مقابله با جرائم خاص ارائه دهند چرا که اگر بهترین مصوبات را داشته باشیم اما در عمل موفق نباشیم این جلسات جز اینکه اتلاف هزینه بیت‌المال و وقت مدیران باشد ثمر دیگری ندارد.

91 بنای غیرمجاز در نیمه اول سال جاری قلع ‌و قمع شد

قاسمی در مورد آمار بناهای غیرمجاز قلع‌ و قمع‌شده در استان قزوین بیان کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری 91 مورد ساخت‌ و ساز غیرمجاز را قلع و قمع کردیم که همه این قلع‌ و قمع‌ها در راستای اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی بوده است و این کار خروجی جلسات ستاد مقابله با جرائم خاص در حوزه تغییر کاربری غیرمجاز بوده است.

لیست متخلفان تغییر کاربری اراضی قزوین باید به دستگاه قضایی ارائه شودبیش از 140 مورد آرا قلع و قمع تغییر کاربری غیرمجاز در استان قزوین اجرا شدتغییر کاربری اراضی کشاورزی در قزوین پیگیری می‌شود

دادستان قزوین با تاکید بر لزوم به‌روزرسانی مصوبات استانی موجود برای مقابله با افزایش ساخت ‌و سازهای غیرمجاز گفت: باید بررسی کنیم و ببینیم چند درصد از مصوبات قبلی ما در این حوزه به مرحله اجرا درآمده و چند درصد اجرا نشده است. اگر اجرا نشده گیر کار کجا بوده و علت اینکه این مصوبات اجرا نشده‌اند چه بوده است؟

قاسمی با یادآوری اینکه در همه جلسات ستاد و کارگروه‌های مقابله با تغییر کاربری غیرقانونی بالاترین مقام هر سازمان و یا نماینده تام‌الاختیارش حضور دارند، افزود: بنابراین اگر مصوبه‌ای در زمان تصویب قابلیت اجرا نداشته است از همان ابتدا نباید به تصویب می‌رسید.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشاورزی قوه قضائیه استانداری قزوین کشاورزی قوه قضائیه استانداری قزوین تغییر کاربری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۰۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر جرم‌انگاری ساخت‌وسازهای غیرمجاز گفت: مدیریت شهری نظارت بر ساخت‌وسازهای غیرمجاز را تعطیل نکند و در این راستا از فناوری‌های نوین استفاده شود.

عمار ایزدیار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز، اظهار کرد: افراد در شکل تخلف و بدون مجوز ساخت‌وساز یا خلاف مجوز صادر شده، مبادرت به ساخت‌وساز می‌کنند، در این راستا لازم است تمام موارد ساخت‌وساز غیرمجاز، عملیات ساختمانی بدون اخذ پروانه یا برخلاف مفاد پروانه انجام شود تا روزبه روز شاهد افزایش اقدامات خلاف قانون نباشیم.

وی افزود: ضرورت چنین اقدامی در کنار سایر اقدامات غیرکیفری با توجه به مضرات و خطرات سنگین ناشی از ساخت و سازهای غیرمجاز در ارتکاب تخلفات و سایر جرایم نیز تأثیر بسزایی دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه ساختمان‌های ناایمن تهدیدی برای سرمایه شهروندان محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری نظارت بر ساخت‌وسازهای غیرمجاز را تعطیل نکند و در این راستا از فناوری‌های نوین استفاده شود.

ایزدیار اضافه کرد: ساخت‌وساز غیرمجاز جرم کیفری محسوب می‌شود، زیرا تهدید آشکاری برای محیط شهری و سلامت جامعه است.

کد خبر 748214

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • علت اصلی ساخت‌وساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • علت اصلی ساخت و ساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز