Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@03:20:48 GMT

شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها فعال‌تر شود

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۲۳۷۲۸

شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها فعال‌تر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی ظهر امروز در نشست با حجت‌الاسلام حسین حاجیلری امام جمعه شهرستان تفرش اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها در فرمایشات خود بر موضوع تحول تاکید کرده و تحول در تفکر و حرکت پرشتاب به سمت توسعه را مورد تاکید قرار داده‌اند.

وی تصریح کرد: موضوع مهم تحول در دستگاه قضایی به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته و در این راستا مبارزه با فساد به عنوان اولویت اقدامات در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه فساد مالی در بین مسوولان سوهان روح مردم است، ادامه داد: در شرایط سخت اقتصادی امروز که تامین معیشت به سختی صورت می‌گیرد، شنیدن اخبار فساد مسوولان به شدت مردم را رنج می‌دهد، چرا که مسوولان باید امانت‌دار و پاسدار امین جامعه باشند و پاکدستی را سرلوحه خود قرار دهند.

موسوی گفت: دستگاه قضایی در برخورد با مقوله فساد کوچک و بزرگ نمی‌شناسد و بدون ملاحظه با فسادگران و مسوولان خیانت‌کار برخورد می‌کند.

وی در ادامه بر لزوم تعامل هرچه بیشتر دفاتر امام جمعه با دستگاه قضا تاکید کرد و ادامه داد: دفاتر امام جمعه به دلیل ارتباطی که با مردم دارند می‌توانند هرگونه اخبار در مورد فساد را در اختیار دستگاه قضایی قرار دهند، بهره‌گیری از ظرفیت مردم در امر برخورد با فساد می‌تواند جلوی فساد را گرفته و ریشه‌های آن را بخشکاند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اینکه حفظ حرمت ارباب رجوع یکی دیگر از اولویت‌های دستگاه قضایی است، بیان داشت: تکریم مراجعان در محکمه و برخورد توام با احترام به آنان از برنامه‌هایی است که دستگاه قضایی با جدیت دنبال می‌کند.

موسوی همچنین بر لزوم فعال‌تر شدن نشست‌‌های شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد و گفت: با برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی و شناسایی علل  ظهور و بروز بروز ناهنجاری‌های اجتماعی می‌توان مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را کاهش داد.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: اراک امام جمعه نشست دستگاه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۳۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با مدیران مقصر در آتش سوزی شهرک امام زاده ابراهیم شفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ حجت الاسلام و المسلمین صادقی گفت: دستگاه قضایی با مقصران حادثه آتش سوزی امام زاده ابراهیم شفت و مدیران و مسئولان خاطیِ این منطقه برخورد خواهد شد.

رئیس کل دادگستری گیلان با ابراز تاسف از حریق شهرک امام زاده ابراهیم، از تلاش‌های هلال احمر ، اورژانس و همه نهاد‌هایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان در این منطقه تلاش کردند قدردانی کرد.

وی با تاکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده است گفت: مسئولان باید در اسکان و کمک رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده کنند.

رئیس شورای قضایی گیلان با اشاره به اینکه در نخستین ساعات این حادثه ، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد، افزود: در مرکز استان هم ، با تشکیل جلسه ، برضرورت پیگیری ، شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تاکید شد.

وی با بیان اینکه کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است، اضافه کرد: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل کرده و اهمال آنان باعث گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم شده است برخورد قاطع خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی روستای گیلان
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • قصور مسئولان در حادثه امام‌زاده ابراهیم شفت محرز است
  • نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌
  • احراز قصور برخی مسؤولان در جریان آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • برخورد با مدیران مقصر در آتش سوزی شهرک امام زاده ابراهیم شفت
  • برخورد دستگاه قضا با ترک فعل انجام شده در حادثه امامزاده ابراهیم
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود