Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: در راستای ایجاد گشایش و بهبود زندگی حاشیه‌نشینان شهر مشهد، چندین قطعه از زمین‌های آستان قدس رضوی در اختیار مردم این مناطق قرار گرفته و در این طرح‌ها مسئولان شهرداری و استانداری تلاش دارند با ساخت مسکن خدمتی به این مردم انجام دهند.

مصطفی خاکسار قهرودی در ویژه‌برنامه مناسبتی تشرف با اشاره به توجه آستان قدس رضوی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام مواجهه با شیوع ویروس کرونا در حرم مطهر رضوی عنوان کرد: همه تلاش مسئولان و خدام آستان قدس رضوی حفظ سلامت زائران در این بارگاه نورانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همین رو همه جزئیات شیوه‌نامه‌های بهداشتی در راستای پیش‌گیری از شیوع بیماری کرونا با جدیت تمام رعایت می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات آستان قدس رضوی علاوه بر توزیع بسته‌های بهداشتی و کمک‌ معیشتی به نیازمندان، اختصاص رواق‌های حرم مطهر رضوی برای مهیا کردن این بسته‌ها بود که پس از آماده‌سازی، به دست خدام و خادم‌یاران به درب منازل نیازمندان ارسال شد. از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور اقدامات خوبی در راستای خدمت به نیازمندان انجام شده و آستان قدس رضوی امدادرسانی در مناطق محروم را لحظه‌ای متوقف نکرده است.

امدادرسانی و رسیدگی به مناطق آسیب‌دیده و محروم

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی توجه و رسیدگی به حاشیه شهر مشهد را از دیگر اقدامات مورد توجه آستان قدس رضوی ذکر کرد و گفت: رسیدگی به مردم حاشیه شهر مشهد و خدمات‌رسانی در این مناطق یکی از اقدامات مهم آستان قدس رضوی است که به صورت جدی و با همکاری و مذاکره با مسئولان شهری در حال انجام است.

خاکسار قهرودی در ادامه به اقدامات آستان قدس رضوی در خدمت‌رسانی به حادثه‌دیدگان ناشی از سیل و زلزله نیز اشاره کرد و گفت: آستان قدس رضوی به محض اطلاع از حادثه سیل و زلزله در استان‌های مختلف کشورمان، دوشادوش سایر نهادها اقدام به امدادرسانی و خدمت به مردم آسیب‌دیده کرده است.

وی افزود: این اقدامات در عرصه‌های مختلف کشاورزی، درمانی، بهداشتی، توزیع مواد غذایی و غذای گرم و در اشکال مختلف با کمک گروه‌های جهادی انجام گرفته است.

زیارت به نیابت از همه ارادتمندان حضرت رضا(ع)

خاکسار قهرودی ابراز کرد: حقیقتا در بارگاه نورانی حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) می‌توان تلفیقی از مهر و رافت به تاسی از این امام رئوف و خدمت به مردم را مشاهده کرد؛ در این مکان چیزی جز احساس مهر و محبت وجود ندارد و اینجا به راستی قطعه‌ای از بهشت است. وقتی انسان در این مکان مقدس حضور می‌یابد، رافت و مهربانی حضرت رضا(ع) به ذهن خطور می‌کند و با تمام وجود احساس می‌کند این فضا آکنده از لطف و محبت ایشان است.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: ما خادمان بارگاه نورانی حضرت ثامن‌الحجج(ع) در شرایطی که به دلیل شیوع بیماری کرونا محدودیت‌هایی در زیارت حضرت رضا(ع) ایجاد شده، در کسوت خادمی افتخار زیارت به نیابت از همه دلدادگان و ارادتمندان به این امام همام(ع) را داریم.

به گزارش آستان نیوز خاکسار قهرودی در ادامه به خاطره آخرین زیارت شهید بزرگوار سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: از توفیقاتی که در این چند سال اخیر نصیب و روزی من شد توفیق زیارت در کنار برادر عزیز، فرمانده گرامی، حاج قاسم سلیمانی بود. این روزها به دلایل متعددی جای خالی ایشان را احساس می‌کنیم و یکی از سختی‌های اربعین امسال فقدان این برادر بزرگوار است.

به گفته این مقام مسئول، سردار شهید قاسم سلیمانی کار مخلصانه می‌کرد و هیچ حاشیه‌ای نداشت. ایشان همواره به دنبال خدمت به مردم، کسب رضای الهی و جلب رضایت رهبرش بود.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی در آخرین زیارتش که به بارگاه نورانی امام رضا(ع) مشرف شده بود، حالتی عجیب داشت. برداشت من این است که وی شهادت و عاقبت ‌به ‌خیری خود را از خداوند مسالت کرده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آستان قدس رضوی حرم مطهر رضوي حاشیه شهر مشهد اربعين حسيني کروناویروس پروتکل بهداشتی آستان قدس رضوی خاکسار قهرودی بارگاه نورانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۷۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، شاهدان عینی گفتند: نیروهای بزرگی از ارتش اشغالگر به منطقه شرقی نابلس هجوم بردند تا از ورود شهرک نشینان به آرامگاه یوسف (ع) محافظت کنند.

آنها تاکید کردند که درگیری بین ده‌ها شهروند و ارتش رخ داد که در آن ارتش از گلوله‌های واقعی و بمب‌های گازی استفاده کرد.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، نیروهای اشغالگر به تعدادی از محله‌های شرقی نابلس نیز یورش بردند و قبل از عقب نشینی، خانه‌ها را تفتیش کردند.

خبرنگار الجزیره نیز گفت: ارتش اشغالگر به اردوگاه بلاطه در شهر نابلس یورش برد و خانه‌ای را محاصره کرد.

منابع محلی از زخمی شدن یک جوان فلسطینی در درگیری‌های مسلحانه پس از هجوم به این شهر خبر دادند.

«آرامگاه حضرت یوسف (ع)» در ضلع شرقی نابلس واقع است که تحت کنترل فلسطینیان است و شهرک نشینان ادعا می‌کنند که از زمان اشغال کرانه باختری توسط اسرائیل در سال ۱۹۶۷، این مکان مقدس برای آنها است.

همچنین از سوی دیگر، نیروهای رژیم صهیونیستی با تشدید اقدامات خود در ورودی مسجد الاقصی و شهر قدیمی قدس اشغالی، ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی را در بامداد روز جمعه محدود کردند.

منابع محلی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر از ورود ده‌ها جوان بیت المقدس و فلسطینی‌هایی از داخل اراضی اشغال شده در سال ۱۹۴۸ برای اقامه نماز صبح به مسجد الاقصی جلوگیری کردند.

هزاران نمازگزار با وجود محدودیت‌های صهیونیست‌ها توانستند خود را به مسجد الاقصی برسانند و در نمازخانه‌ها و صحن‌های آن نماز صبح را بخوانند و تا نماز جمعه در آنجا بمانند.

ده‌ها مرد و زن تبعیدی مستقر در مسجدالاقصی، علی‌رغم تهدیدها و محدودیت‌های اشغالگران، نماز صبح را در مجاورت مسجد الاقصی و در خیابان‌های شهر قدیمی در نزدیک‌ترین نقطه‌ای که می‌توانستند به جا آوردند.

همزمان با جشن موسوم به «پسح عبری» در چهارمین روز متوالی، نیروهای اشغالگر همچنان شهر اشغالی قدس را به پادگان نظامی تبدیل کرده‌اند.

نیروهای اشغالگر به شدت در شهر قدیمی قدس مستقر شده‌اند و ادعا می‌کنند که جشن‌های شهرک نشینانی را که در روزهای گذشته یورش‌های تحریک آمیز انجام داده‌اند، تامین می‌کنند.

روز پنج شنبه بیش از ۱۶۷۹ شهرک نشین تحت حفاظت شدید امنیتی نیروهای اشغالگر به مسجد الاقصی هجوم بردند و در آنجا مراسم تلمودی برگزار کردند و نیروهای اشغالگر از حضور ساکنان و نمازگزاران در محل جلوگیری کردند.

دیگر خبرها

  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • جزئیات اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • سه هزار قطعه زمین در بخش احمدآباد مشهد به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)
  • رد پای لابی صهیونیستی در هیاهوی دوباره خارج نشینان | توماج، اسم رمز فراموشی فاجعه غزه
  • اختصاص ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند