Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-29@05:25:10 GMT

طرز تهیه باقلوا رشته ای

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۲۷۷۹۷

طرز تهیه باقلوا رشته ای

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ستاره،تهیه باقلوا رشته ای رولی دشوار نیست و در کمترین زمان ممکن می‌توان یک دسر عربی خوشمزه درست کرد. این شیرینی را می‌توان در فر یا بدون فر تهیه کرد و پختن آن نیاز به مهارت یک قناد حرفه‌ای ندارد.

مواد لازم باقلوا رشته ای رشته شعریه 1 بسته شیر عسلی 1/2 قوطی کره 50 گرم پودر هل 1/4 قاشق چایخوری مغز پسته، گردو یا بادام خرد شده 200 گرم گلاب 1 قاشق غذاخوری محلول زعفران 1 قاشق غذاخوری     طرز تهیه باقلوا رشته ای قبل از اینکه بسته‌ی رشته شعریه را باز کنید، با دست کمی فشار دهید تا رشته‌ها خرد شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
کره را در تابه روی حرارت ملایم ذوب کرده، سپس رشته‌ها را به آن اضافه کنید. رشته‌ها را در کره تفت دهید تا رنگ آن‌ها کمی طلایی شود، ولی مراقب باشید رشته‌ها نسوزند. سپس زعفران دم کرده و پودر هل را به رشته‌ها اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهید. حدود ۵ دقیقه به تفت دادن رشته‌ها ادامه دهید، سپس شیر عسلی را به آن اضافه کرده و سریع هم بزنید. شیر عسلی در اثر حرارت دیدن، سفت می‌شود بنابراین نباید زیاد حرارت ببیند. پس از ۳۰ ثانیه، گلاب را اضافه کرده و حرارت را خاموش کنید. به هم زدن مواد ادامه دهید تا رشته‌ها کاملا به شیر عسلی آغشته شده و مزه دار شوند. کاغذ آلومینیوم را روی سطح صافی پهن کرده و آن را با کمی کره چرب کنید. مخلوط رشته و شیر عسلی را روی فویل بریزید و آن را با پشت قاشق پهن کرده و روی آن را صاف کنید. مغز‌ها را روی کل سطح رشته بریزید و رشته را با فویل از یک طرف رول کنید. دو طرف فویل را مانند شکلات بپیچید تا کاملا بسته شود و رول را حداقل ۵ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. پس از گذشت این زمان، باقلوا را از یخچال خارج کرده، فویل را از دور آن باز کنید و با چاقو به صورت حلقه‌ای برش بزنید.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: باقلوا رشته ای دسر شیر عسلی رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۷۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، میعاد فر در حاشیه مراسم کلنگ زنی پایگاه اورژانس جاده‌ای آب سفید بویراحمد گفت: این تعداد آمبولانس به زودی به ناوگان اورژانس کشور اضافه می‌شود.
وی همچنین اضافه کرد: بیش از ۳۰۰ پایگاه کانکسی اورژانس در کشور وجود دارد که طی برنامه ریزی انجام شده تا چهار سال آینده جمع آوری و به جای آنها ساختمان احداث می‌شود.

دیگر خبرها

  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • لازمه ساماندهی اصولی آبشوران تهیه نقشه دیجیتالی شهر کرمانشاه است
  • اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی
  • (ویدیو) طرز تهیه جوجه کباب زغالی توسط ذوج جوان غارنشین