Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: الزام در وارد کردن رمز بانکی توسط مشتری می‌تواند امنیت اطلاعات کارت‌های بانکی هموطنان در استفاده از دستگاه‌های کارت خوان را بالا ببرد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز،سرهنگ محمد اقبالی رئیس پلیس فتا استان البرز اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی به وجود آمده و درخواست استفاده از کارت‌های بانکی به‌جای پرداخت نقدی، شاهد افزایش کلاه‌برداری از طریق کارت‌های بانکی و سرقت اطلاعات مهم کاربران هستیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: نصب قطعات سخت‌افزاری اسکیمر بر روی دستگاه‌های کارت‌خوان ازجمله شگردهای رایج در این ایام به شمار می‌رود لذا خطر سرقت اطلاعات بانکی کاربران متصور است.

سرهنگ اقبالی افزود: اسکیمر قطعه‌ای سخت‌افزاری است که در محل کشیده شدن کارت‌های بانکی در دستگاه‌های کارت‌خوان نصب‌شده و تمامی اطلاعات ذخیره‌شده در نوار مغناطیسی سیاه‌رنگ کارت‌های بانکی را به سرقت برده و به طرق مختلف در اختیار فرد مجرم قرار می‌دهد.

وی در توصیه به هم‌وطنان عزیز تأکید کرد: یکی از لازمه‌های حفظ امنیت اطلاعات بانکی، انجام عملیات بانکی توسط مشتری است لذا هنگام از استفاده از دستگاه کارت‌خوان، سعی کنید رمز بانکی را خودتان وارد کرده و از در اختیار قرار دادن به دیگران جداً خودداری کنید.

این مقام مسئول با اشاره به کارت‌خوان‌های سیار گفت: هرچند امکان نصب اسکیمر بر روی همه دستگاه‌های کارت‌خوان وجود دارد ولی ازآنجایی ‌که کارت‌خوان‌های ثابت دارای جا و مکان ثابتی هستند لذا در صورت وجود هر نوع سوءاستفاده، امکان پیگیری موضوع وجود خواهد داشت. اما این موضوع در خصوص کارت‌خوان‌های سیار کمی متفاوت بوده و در صورت وقوع کلاه‌برداری پیگیری موضوع کمی سخت خواهد شد.

سرهنگ اقبالی در ادامه به وارد کردن رمز توسط مشتری اشاره و تأکید کرد: اگر همه هموطنان عبارت "الزاماً رمز توسط مشتری وارد شود" را رعایت کنند حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه، امکان سوءاستفاده وجود نخواهد داشت.

رئیس پلیس فتا استان البرز خاطر نشان کرد : وب‌سایت پلیس فتا مرجع کاملی برای دریافت مطالب آموزشی و هشداری است ؛ لذا هم‌وطنان عزیز با مراجعه به آدرس cyberpolice.ir می‌توانند آموزش‌های لازم را دریافت کنند و موراد مشکوک را با پلیس فتا در میان بگذارند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: البرز کلاهبرداری پلیس فتا کارت بانکی کارتخوان اسکیمر دستگاه های کارت خوان کارت های بانکی استان البرز توسط مشتری پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۹۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، باعنایت به دستورالعمل شماره 468/03 به تاریخ 5 اردیبهشت 1403 معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص شفاف سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص، از تاریخ 30 فروردین سال 1403 حداکثر تراکنش خرید از هرکارت متعلق به مشتری حقیقی، از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال  و مجموع تراکنش‌های انجام شده کارتی در کل شبکه بانکی نیز روزانه از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال افزایش یافته است.

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید
  • ببینید | روایت خبرگزاری فارس از ترفند جدید کلاهبرداری از مردم
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • عملکرد دستگاه‌ها در اجرای اعتبارسنجی هماهنگ بانکی بررسی شد
  • ­سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • درباره کلاهبرداری به روش اسکیمر چه می‌دانید؟