Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی درباره مسائل و مشکلات این دانشگاه در ترم جاری و همچنین سامانه آموزشیار گفت: تحولات در دانشگاه آزاد هر ماهه مشاهده می‌شود به ویژه در زمینه کیفیت بخشی و کارآمدی که بحث اصلی مردم در دانشگاه آزاد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زمینه شفافیت و پاسخگویی در دانشگاه آزاد گام‌هایی برداشته شد. ۷۰۰ میلیون داده در دانشگاه آزاد در سامانه آموزشیار تجمیع شد و در ابتدا مشکلاتی داشت. بیش از ۹۵ درصد دانشجویان این دانشگاه یعنی حدود ۴۹۴ هزار نفر ثبت نام ترم خود را انجام دادند.

او در ادامه با بیان اینکه فقط ۵ درصد دانشجویان با مشکل مواجهه هستند که در فرآیند حذف و اضافه این مشکلات حل می‌شود، ادامه داد: برای کلاس‌های حضوری نیز هر سه هفته یک جلسه حضوری برگزار می‌شود و ۴ جلسه کلاس حضوری خواهند داشت. در کلاس‌های عملی گروه‌های ۵ نفره دوره‌های آموزشی در آزمایشگاه را طی می‌کنند.

او در ادامه بیان کرد: دانشگاه‌ها دیگر نسل آموزشی و تربیت کارشناس نیستند. در دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی ۸ واحد کارورزی ارائه می‌شود و دانشجویان به این صورت در طول ۴ سال به صنعت وارد می‌شوند. برای این کار با صنعت وارد مذاکره شدیم و مشکلات آن‌ها را شنیده و بررسی کردیم در نهایت طرح سرا‌های نوآوری را با اتاق بازرگانی اصفهان از سال گذشته شروع کردیم و امسال در دو استان دیگر نیز این طرح را شروع کرده‌ایم. جوان ۱۸ ساله به این صورت از ابتدا وارد صنعت می‌شود. نام این طرح پویش صنعت است.

رئیس دانشگاه آزاد در ادامه یادآور شد: جو کار غیر واقعی شده است و با بحران اشتغال زایی مواجهه شدیم.

دانشجویان می‌توانند برای دریافت وام اقدام کنند

او در ادامه بیان کرد: با استفاده از سامانه آموزشیار بر تمام امور دانشجویان نظارت داریم. اقتصاد آموزش عالی بیشترین خسارت را از شیوع کرونا دیدند. در ترم تحصیلی مهر بر خلاف سال‌های گذشته فقط شهریه ثابت را اخذ کردیم و در فرآیند حذف و اضافه نیز شهریه متغیر بر اساس کل شهریه تقسیط شده و قسمتی از آن اخذ می‌شود. در کنار آن وام‌هایی را نیز در نظر گرفتیم تا دانشجویان برای پرداخت شهریه به مشکل برخورد نکنند.

رئیس دانشگاه آزاد تصریح کرد: سیستم ثبت نام وام به نام سامانه ساجد آماده ثبت نام وام دانشجویی است و دانشجویان می‌توانند اقدام به ثبت نام کنند.

طهرانچی در ادامه درباره مهمترین خواسته‌های دانشجویان دانشگاه آزاد توضیح داد: دانشجویان دانشگاه آزاد کیفیت آموزش و انضباط را می‌خواهند و در مواقعی از ما می‌خواهند در امر آموزش تسهیل ایجاد کنیم که در این زمینه نمی‌توانیم کاری برای آن‌ها انجام دهیم. با این وجود مشکلات دانشجویان را همیشه رصد می‌کنیم و تمام اقدامات لازم برای رفع آن را انجام می‌دهیم.

بیشتر بخوانید:

چرا برخی از متقاضیان دانشگاه‌های دارای شرایط خاص به مصاحبه دعوت نشدند؟ دانشجویان تربیت مدرس ملزم به تکمیل فرم‌های سلامت جسم و روان شدند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه آزاد انتخاب واحد دانشگاه آزاد ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۰۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسیوس: ۶۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در آمریکا بازداشت شده‌اند

به دنبال خیزش اعتراضی دانشجویان در دست‌کم ۱۵ دانشگاه در سرتاسر ایالات متحده علیه جنایات تل‌آویو و همدستی واشنگتن با آن، حدود ۶۰۰ نفر بازداشت شده‌اند.

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر همچنان که تعداد دانشجویان معترض علیه جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه افزایش یافت، نیروهای امنیتی آمریکا و بعضا مقامات دانشگاه‌ها سرکوب بی‌سابقه‌ای را علیه دانشجویان اعمال کردند.

پایگاه خبری اکسیوس گزارش کرد که طی این اعتراضات، حدود ۶۰۰ نفر دستگیر شده‌اند.

دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های متعددی در سرتاسر ایالات متحده از جمله دانشگاه کلمبیا، دانشگاه ییل، ام‌آی‌تی، دانشگاه تافتس، دانشگاه میشیگان و دانشگاه ایالتی پلی‌تکنیک کالیفرنیا، مینه‌سوتا و دانشگاه نیویورک، محوطه‌های دانشگاه را به صحنه اعتراضات علیه جنایات رژیم صهیونیستی و همدستی آمریکا با این رژیم بدل کردند.

این پایگاه خبری گزارش داد که اکنون حدود ۶۰۰ نفر از برخی دانشگاه‌های مذکور در بازداشت به سر می‌برند.

در این میان، سازمانی در دانشگاه کلمبیا خواسته تا حضور پلیس در محوطه دانشگاه خاتمه یابد و هم‌چنین دانشگاه کالیفرنیای جنوبی هم خواستار عفو کامل دانشجویان، کارکنان و اساتیدی شده که به دلیل فعالیت‌های حامی فلسطینی دستگیر یا تنبیه شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجتماع دانشگاهیان دانشگاه یزد در حمایت از خیزش دانشجویان جهان
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد شهرکرد در حمایت از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد
  • آکسیوس: ۶۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در آمریکا بازداشت شده‌اند
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • اعلام همبستگی دانشجویان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • همبستگی دانشگاهیان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • سروری‌مجد: مدارس عالی مهارتی برای رفع نیاز صنایع تأسیس می‌شوند