Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@03:14:12 GMT

موتورسیکلت Arc Vector چه امکاناتی دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۱۹۳۱

موتورسیکلت Arc Vector چه امکاناتی دارد؟

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، آرک توسط مارک ترومن، رئیس سابق فضای سفید جگوار تاسیس شد. ترومن و تیم او مفهوم موتورسیکلت الکتریکی را توسعه دادند که در نهایت به Arc که رونمایی شده است، تکامل یافت. این موتورسیکلت با بردار قوس ۹۵ کیلووات با حداکثر سرعت ۱۵۰ مایل در ساعت (۲۴۱ کیلومتر در ساعت) رتبه بندی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت در سپتامبر ۲۰۱۹ قبل از عملیاتی شدن پروژه با مشکلات مالی روبرو شد. اکنون بنیانگذار آن، که مفهوم اصلی را نیز طراحی کرده است، دارایی‌های اصلی را از مدیر خریداری کرده و پروژه را دوباره به حرکت در می‌آورد.

مارک ترومن، بنیانگذار آرک، می‌گوید: "من چهار ماه پیش تصمیم گرفتم خودم دارایی‌های این شرکت ورشکسته را بخرم. این پروژه خیلی دور شده بود و استقبال خوبی از من شده بود تا بتوانم آن را ادامه ندهم."

اگر با وکتور آشنایی ندارید، این یک پروژه است که از مفهوم طراحی شده توسط ترومن در حالی که برای Jaguar-Land Rover کار می‌کرد، طراحی شده است. ترومن و تیم با استفاده از تخصص و فن آوری خود یک موتورسیکلت الکتریکی را طراحی کردند که پیشرفت‌های چشمگیر فناوری را در خود جای داده است.

علاوه بر وزن ادعا شده برای بردار فقط ۲۲۰ کیلوگرم، آرک همچنین قول داد که جدیدترین فناوری باتری به آن ۳۶۲ مایل، با زمان شارژ فقط ۴۵ دقیقه، می‌دهد. نکته اصلی در وزن کم آن، یک شاسی مونوکوک با فیبر کربن بود و همچنین استفاده از دو عدد نوسان کربن به جای چنگال در قسمت جلوی آن، شبیه Bimota Tesi است.

گفته شده است که این موتورسیکلت با ۱۳۳ اسب بخار قدرت با گشتاور ۲۹۲ پوند نیز پیشرفت چشمگیری خواهد بود. آرک همچنین برنامه ریزی کرد که وکتور با کلاه ایمنی HUD که به عنوان کلید و کت عمل می‌کند، جفت شود، که بازخورد آزمایشی مانند ضربه زدن روی شانه را هنگام ظاهر شدن وسیله نقلیه در نقطه کور شما فراهم می‌کند.

ترومن می‌افزاید: "بدون کمک یک شرکت بزرگ، ما در حال حاضر کار‌ها را کمی کندتر انجام می‌دهیم. اولین موتورسیکلت ‌ها ۱۲ ماه دیگر به مشتریان آن‌ها تحویل داده می‌شود. در ۱۰ وکتورس اول فرصت ویژه‌ای به مشتریان آن خواهیم داد. "

نابودی احتمالی Arc’s Vector ضربه‌ای برای بازار موتورسیکلت برقی است، زیرا به نظر می‌رسد سازندگان آن بسیاری از مشکلاتی را که درگیر وسایل نقلیه سوخت جایگزین است - قدرت و وزن بسیار مهم - حل کرده اند. نه تنها این، بلکه آرک در نظر گرفته بود که وکتور یکی از پیشرفته‌ترین موتورسیکلت‌های موجود در زمینه فناوری با بازخورد لمسی یک تجربه درگیر و یک کلاه ایمنی مجهز به صفحه نمایشگرباشد.

در Arc، نقطه چرخش چرخ ها، زیر مرکز آن است، این بدان معناست که وقتی ترمز‌ها اعمال می‌شوند، غواصی قسمت جلو مانند یک چنگال معمولی است. این هنوز برخی مزایا را حفظ کرده است، برای غواصی از جلو به انرژی بیشتری نیاز دارد، بنابراین بردار می‌تواند یک فنر بسیار نرم‌تر و میرایی فشرده سازی کمتری داشته باشد بدون اینکه خطر پایین بودن سیستم تعلیق را داشته باشد. آن‌ها همچنین می‌توانند زاویه سر بسیار تندتری داشته باشند بدون اینکه با چنگال‌های معمولی از آن زاویه‌ها رنج ببرند.

گفتنی است، این موتورسیکلت اسپرت دارای قطعاتی با سرعت بالا، فن آوری بالا و قیمت بالا است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معرفی موتورسیکلت بررسی موتورسیکلت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۱۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ساماندهی تردد موتورسیکلت‌ها در میدان امام اصفهان

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی اصفهان با اشاره به اجرای طرح ساماندهی و نظم‌بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها در میدان امام (ره) (نقش جهان) این شهر با مشارکت هیات امنای بازار و نهاد‌های مربوطه گفت: نظم‌بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها اولین اقدام موثر هیات امنای بازار اصفهان و بر اساس درخواست‌های مردمی است و در این زمینه نهاد‌هایی مانند پلیس راهور و شهرداری مشارکت اثربخش داشتند.

مصطفی نباتی‌نژاد افزود: نظم‌دهی به بخش‌های دیگر بازار با مشارکت هیات امنا در دستور کار قرار دارد تا شاهد کاهش چالش‌ها و مشکلات در این ناحیه تاریخی و فرهنگی باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • کشف ۲۲ کیلوگرم شیشه در میناب
  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • سرقت مسلحانه موتورسیکلت در شوش / سارقان خشن در کرخه غافلگیر شدند
  • الحاق ۴۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت به ناوگان فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی
  • اجرای طرح ساماندهی تردد موتورسیکلت‌ها در میدان امام اصفهان
  • انهدام باند سارقان موتورسیکلت در اهواز
  • جزئیات دریافت گواهینامه یک‌روزه موتور
  • دانش‌بنیان‌ها برای توسعه قدرت فناورانه چه امکاناتی نیاز دارند؟
  • جزییات دریافت گواهینامه یک روزه موتورسواری در تهران
  • جزییات دریافت گواهینامه یک روزه موتورسواری