Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا عظیمی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان عصر چهارشنبه در جلسه مدیران اقتصادی استان با مجمع نمایندگان گیلان در سالن اجتماعات اداره کل امور اقتصاد و دارایی، اظهار کرد: در سال ۹۶ تولید ناخالص داخلی گیلان ۴۰ هزار میلیارد تومان با نفت بوده است.

وی به سهم ۲.۲ درصدی گیلان در تولید ناخالص کشور با در نظر گرفتن نفت اشاره کرد و افزود: این سهم بدون در نظر گرفتن نفت ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ تا ۲.۷ درصد است که بر اساس جمعیت از متوسط کشوری کمتر است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گیلان با بیان اینکه این استان از لحاظ میزان تولید در رده یازدهم کشوری قرار دارد، گفت: نرخ تورم در شهریور امسال معادل ۲۴ درصد و استان گیلان با ۱.۹ درصد تورم کمتری نسبت به کشور دارد.

وی در خصوص نرخ بیکاری استان‌گیلان نیز بیان کرد: نرخ بیکاری در جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر، ۹ درصد بوده که این استان نسبت به متوسط کشوری وضعیت بهتری دارد و با وجود شرایط کرونا در فصل بهار نرخ بیکاری کاهشی بوده است.

عظیمی از بالا بودن نرخ مشارکت به عنوان یکی از جنبه‌های مثبت یاد کرد و افزود: گیلان سومین استان در کل کشور است که نرخ مشارکت بالایی دارد.

وی با اشاره به کیفیت نیروی انسانی و میانگین سنی نیز اضافه کرد: نرخ باسوادی استان با کشور تفاوت چندانی ندارد اما گیلان تنها استانی است که متوسط سن آن بالای ۴۱ سال است و پیرترین استان کشور محسوب می‌شود که این مسئله در بلند مدت یک آسیب اقتصادی محسوب می‌شود.

رشد ۴۵ درصدی صادرات گیلان در شش ماهه نخست امسال

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گیلان ادامه داد: در شش ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در حوزه تولیدات، کشاورزی نقش پررنگی داشته و چندان عوامل منفی روی آن تأثیر نداشته است.

عظیمی به وضعیت صنعتی در گیلان نیز اشاره و اظهار کرد: تعداد پروانه‌های صنعتی بهره برداری در سال جاری ۲۲ درصد رشد داشته است و تولیدات منتخب صنعتی استان گیلان فولاد خام، کاشی، فولاد، سیمان، انواع دارو و روغن نباتی را شامل می‌شود.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی گیلان به تشریح وضعیت گمرکات استان گیلان پرداخت و گفت: گیلان با وجود شیوع بیماری کرونا در حوزه گمرک عملکرد خوبی داشته است

وی سهم رشد صادرات گیلان را در شش ماهه نخست سال ۴۵ درصد دانست و افزود: واردات استان ۵ درصد رشد داشته است که میزان واردات در گمرکات نسبت به صادرات سهم بالایی برخوردار شده است.

عظیمی با تأکید بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت اتحادیه اوراسیا و کریدور شمال - جنوب برای استان گیلان، اظهار کرد: باید برای بهره مندی از این ظرفیت برنامه‌ای راهبردی داشت.

وی با اشاره به اینکه در حوزه صنعت و معدن و صدور پروانه‌های بهره برداری شاهد رشد ٢٢ درصدی هستیم، افزود: میزان سرمایه گذاری صنعتی سه درصد کاهش یافته که این هشدار است.

عظیمی با بیان اینکه محصولات فولادی ۲۵ درصد و دارویی ٢٢ درصد رشد داشته است که در این بخش‌ها جز صنایع پیشتاز می‌رویم، گفت: در تولید روغن نباتی و کاغذ با ۵۰ درصد کاهش داشته‌ایم.

وضعیت نامطلوب گیلان در حوزه اقتصادی و اشتغال

در ادامه این جلسه نماینده رشت در مجلس نیز مدیران اقتصادی را افسران و اندیشمندان جبهه اقتصادی گیلان عنوان و اظهار کرد: باید با همدلی و همکاری و اراده قوی و تلاش مضاعف مشکلات را حل کنیم.

محمدرضا احمدی با بیان اینکه گیلان از نظر فعالیت‌های اقتصادی و اشتغال در وضعیت خوبی قرار ندارد، افزود: امروز در جنگ اقتصادی هستیم اما در گیلان نه اتاق فرمانداری جنگ پیش بینی نشده است.

وی با اشاره به وجود قوانین دست و پاگیری در حوزه اقتصادی، تأکید کرد: در این زمینه مدیران اقتصادی می‌توانند از ظرفیت نمایندگان در مجلس استفاده کنند.

احمدی با بیان اینکه بوروکراسی اداری در گیلان سبب سرگردانی و خسته شدن سرمایه گذاران شده است، گفت: متأسفانه در بخش‌های اقتصادی، شرکت‌ها و کارخانجات، گردشگری و سایر بخش‌ها عملکردها مناسب نیست.

کد خبر 5042907

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدرضا احمدی مجمع نمایندگان گیلان سرمایه گذاری صنعتی ویروس کرونا شیراز اربعین 99 چهل سالگی دفاع مقدس آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا اربعین حسینی گرگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی ستاد ملی مقابله با کرونا امور اقتصاد و دارایی دارایی گیلان استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۳۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: در سال ۱۴۰۲ با نگرش جذب سرمایه‌گذاری خارجی ۱۱ واحد تولیدی با ارزش بیش از ۱۱ میلیون یورو در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بهره برداری شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،جعفر فرشچی طوسی در نخستین نشست با هیئت رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی، اظهارداشت: این میزان سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برای 218 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: محل ساخت و فعالیت این واحدهای تولیدی شهرکهای صنعتی " چناران ، کاویان فریمان ، قوچان 2، خیام ، چرمشهر و تایباد" در نقاط مختلف جغرافیای خراسان رضوی است.

فرشچی طوسی با اشاره به شعار سال که رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر جهش تولید با مشارکت مردم تأکید نموده‌اند ، عنوان کرد : تمایل سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در خراسان رضوی نسبت به سالیان قبل افزایش یافته و این ظرفیت های اقتصادی استان باعث شده است که مراودات تجاری از سوی کشورهای همسایه بیشتر شود و تاجران آن کشورها در ایران سرمایه گذاری بیشتری کنند.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی اضافه کرد: تاکنون سرمایه‌‎گذاران خارجی از کشور‌های افغانستان، امارات متحده عربی و کویت ، استقبال خوبی از طرح‌های صنعتی و اقتصادی در استان داشته و با امنیت خاطر سرمایه‌گذاری کرده اند.

وی تصریح کرد: وجود واحدهای صنعتی دانش‌بنیان، صادرات‌گرا و نوع کیفیت کالاهای تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی باعث ایجاد فضای رقابتی میان سرمایه‌گذاران شده که بازاریابی محصولات توسط شرکت‌های مدیریت صادرات در کشورهای مختلف می تواند هزینه‌های بخش تولید را کاهش دهد و بستر گسترده‌تری برای ورود محصولات داخلی خراسان رضوی را به بازارهای بین المللی فراهم کند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • رشد ۲۳ درصدی درآمد کچاد در فروردین ۱۴۰۳
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • برگزاری رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل