Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@20:55:03 GMT

اجرای طرح هادی در 95 درصد روستاهای استان بوشهر

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۷۴۸۰۷

اجرای طرح هادی در 95 درصد روستاهای استان بوشهر

حمید حیدری بریدی در گفتگو با خبرنگار فارس در بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر با بیش از 23 هزار کیلومترمربع مساحت یک و چهاردهم درصد از وسعت کشور را به خود اختصاص داده است اظهار داشت: در این گستره 40 شهر و700 روستا و آبادی با بیش از یک میلیون و ۱۷۷ هزار نفر جمعیت وجود دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر بیان داشت: بر اساس آخرین آمارها 71.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درصد جمعیت این استان در شهرها و 28.5 درصد در روستاها زندگی ‌می‌کنند.

وی افزود: اگر چه جمعیت روستاهای استان بوشهر در سال‌های اخیر کاهش یافته اما نقش آن‌ها در عرصه‌های مختلف از جمله تولید محصولات کشاورزی و دامی، نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش هم یافته است و همین امر باعث شده که عمران روستاها با هدف افزایش عملکرد کار روستاییان، بهبود معیشت و رفاه زندگی در روستاها، جلب سرمایه گذاری در روستاها، تکمیل و اصلاح چرخه تولید و مصرف روستایی، و پیشگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها، در دستور کار مسؤولان قرار گیرد.

«طرح هادی» یکی از طرح‌های مهم در حوزه عمران روستایی

حیدری بریدی یکی از طرح‌های مهم در حوزه عمران روستایی را طرح هادی دانست وگفت: از سال‌های گذشته به منظور فراهم سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی تهیه و اجرا شده است؛ پایه چنین طرحی در کشور ما از سال 1362 و با عنوان «روان بخشی روستاها» به اجرا درآمد و در سال‌های بعد به خصوص از سال 1366 به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با جدیت تمام پیگیری شد .

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: طرح هادی روستایی طرحی است که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکرد های مختلف از قبیل مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی، و تأسیسات و تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبات طرح‌های ساماندهی فضا و سکونتگاه‌های روستایی یا طرح‌های جامع ناحیه‌ای تعیین می‌کند.

وی به مهمترین اهداف اجرای طرح هادی روستایی اشاره کرد و گفت: ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، ایجاد تسهیلات لازم به منظور بهبود مسکن روستائیان و خدمات بهزیستی و عمومی، ایجاد شبکه ارتباطی منظم، و ساماندهی منطقی نظام توزیع خدمات در روستاها و ایجاد زمینه بهبود وضعیت اقتصادی روستاها از طریق تسهیلات تولیدی، اشتغال، و ارتقاء درآمد روستاییان از مهمترین اهداف اجرای طرح هادی روستایی است.

 ۷۰۰ روستا و آبادی در استان بوشهر

حیدری بریدی اضافه کرد: از میان ۷۰۰ روستا و آبادی در استان بوشهر، ۴۰۶ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که مشمول اجرای طرح‌ هادی هستند.

وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر به عنوان متولی توسعه روستاهای این استان، از سالیان گذشته اجرای طرح هادی را در این روستاها آغاز کرده و تا کنون 95 درصد از آن‌ها صاحب طرح هادی شده‌اند، بر این اساس، از ابتدای اجرای طرح هادی تا کنون هزار و 792 طرح در استان بوشهر به اجرا درآمده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر ابراز داشت: ساخت 265 بوستان به وسعت 570 هزار مترمربع، 150 زمین چمن مصنوعی به مساحت 199 هزار و 200 مترمربع، بهسازی معابر به طول 561 کیلومتر و پیاده روسازی به مساحت یک میلیون و 59 هزار مترمربع از دیگر طرح‌هایی به شمار می‌رود که به منظور عمران روستاهای استان اجرا شده است.

طرح هادی چشم انداز 10 ساله توسعه روستا را مشخص می‌کند

وی گفت: طرح هادی چشم انداز 10 ساله توسعه روستا را مشخص می‌کند و هدف آن تنها عمران یا رشد زیر ساخت‌های فیزیکی و کالبدی روستا نیست، بلکه توسعه روستا به عنوان فرایندی جامع و چند بعدی از اساسی‌ترین اهداف مورد نظر این طرح به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان بوشهر طرح هادی انقلاب اسلامی روستاها بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر اجرای طرح هادی توسعه روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۴۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: آب شرب ۹۰درصد روستاهای مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان وصل شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی اظهار کرد: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی افزود: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تأمین شده است.

کد خبر 748016

دیگر خبرها

  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • عمران وآبادانی روستاهای استان در قالب طرح هادی
  • اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد