Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشید قربانی روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: کلاس اول ابتدایی از پایه‌های حساس دوران تحصیلی هر دانش‌آموزی به شمار می‌رود و اگر نادیده گرفته شود در آینده ضربات جبران ناپذیری به جامعه و کشور وارد خواهد شد.
وی اضافه کرد: با توجه به روند تحصیلی دانش آاموزان بصورت غیرحضوری و از طریق شبکه شاد و فضای مجازی،  دانش‌آموزان پایه اول اما مانند سایر پایه‌های تحصیلی نمی‌توانند از این فضا استفاده بهینه را برای یادگیری ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان افزود: باید تلاش شود کلاس‌های دانش‌آموزان پایه اول در گروه‌های کوچک‌تر و به صورت حضوری تشکیل شود تا این دانش‌آموزان حضوری آموزش ببینند ضمن اینکه این موضوع در ستاد کرونای استان برای تصمیم‌گیری مطرح خواهد شد.
وی همچنین به تعطیلی ۲ هفته‌ای مدارس بدلیل روند صعودی شیوع ویروس کرونا در استان اشاره کرد و یادآور شد: این تعطیلی تا روز چهارشنبه هفته جاری است و اگر قرار بر بازگشایی یا استمرار عدم حضور دانش آموزان در مدرسه باشد باید تا پایان این هفته برای آن تصمیم گیری شود.


کاهش چشمگیر ثبت نام نوآموزان پیش‌دبستانی

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: کودکی یکی از دوره‌های مهم رشد انسان است و ارائه آموزش‌های اثر بخش در این دوره بر رشد کلی کودک و مهارت‌های زبانی و جسمی او تاثیر گذار بوده و زیرساخت های لازم برای موفقیت تحصیلی وی در آینده را فراهم می‌کند.
صدیقه عبداللهی افزود: براین اساس سرمایه‌گذاری در دوره پیش دبستانی بسیار سودمند اگر نادیده گرفته شده و مورد غفلت واقع شود در آینده باید هفت برابر آن هزینه پرداخت کرد.
وی با اشاره به اینکه هدف‌گذاری امسال استان در زمینه جذب نوآموزان پیش‌دبستانی ۲۹ هزار و ۳۱۷ نفر است، اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا میزان ثبت‌نام نوآموزان پیش‌دبستانی ۱۰ هزار و ۸۷۵ نفر بود و ۳۷ درصد محقق شد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: برای جلوگیری از محروم ماندن کودکان از آموزش‌های ضروری پیش دبستانی، کسب پیش نیازهای لازم برای ورود به دبستان و استفاده از فرصت‌های موجود، زمینه آموزش مجازی برای آنهایی که در سامانه ستاد ثبت‌نام نکرده‌اند، فراهم شده است.

وی تاکید کرد: برای تحقق هر چه بهتر و بیشتر این مهم از تمام ظرفیت‌های درون و برون سازمانی استان استفاده شده تا خانواده‌ها آگاهی پیدا کنند و در این شرایط کرونایی از آموزش کودکان خود غافل نشوند.
عبداللهی خواستار اختصاص اعتبار به منظور توسعه کمی و کیفی دوره پیش‌دبستانی و حمایت از حاشیه شهرها و مناطق محروم روستایی و تقویت توسعه کمی و کیفی دوره پیش‌دبستانی براساس فعالیت‌های طراحی شده از سوی شورای آموزش و پرورش شد.
وی همچنین با اشاره به اینکه دانش‌آموران بی بضاعتی هستند که به آموزش‌های مجازی دسترسی ندارند، خواستار اختصاص اعتبار لازم جهت تهیه و چاپ بسته‌های یادگیری برای این دانش آموزان شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان از صدا و سیمای شبکه استانی نیز خواست حداقل ۲ ساعت در روز از زمان پخش برنامه‌های خود را به  آموزش دروس دوره ابتدایی اختصاص دهد.
وی با بیان اینکه در زمینه جذب کودکان لازم ‌التعلیم و تارک و بازمانده از تحصیل اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: در این زمینه بانک اطلاعاتی از کودکان تارک و بازمانده تحصیل تهیه شده و دانش آموزانی که سال تحصیلی گذشته در سامانه ستاد ثبت‌نام کرده و امسال نیستند،  شناسایی و زمینه جذب‌شان فراهم شده است.

استان کردستان بیش از ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد.

برچسب‌ها مدارس ویروس کرونا کردستان دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس ویروس کرونا کردستان دانش آموزان مدارس ویروس کرونا کردستان دانش آموزان اخبار کنکور آموزش و پرورش کردستان پیش دبستانی دانش آموزان ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۸۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه این سازمان در راستای پرورش نگرش‌های محیط زیستی و نهادینه‌سازی مفاهیم مدیریت پسماند اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کودکان کرده است، گفت: سال گذشته ۱۵۱۲ نفر از دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی و ابتدایی در این دوره‌ها شرکت کردند.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی و تجهیز مشترکین در راستای ارتقای کیفیت مشارکت و اعتلای فرهنگ زیست محیطی شهروندان اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در قالب‌های مختلف و اهدای زیرساخت‌های سخت‌افزاری به شهروندان کرده است.

وی با تاکید بر اینکه اهمیت آموزش محیط زیست به خوبی در سطح جهان میان جوامع شناخته شده است، افزود: دوران کودکی اهمیت بسیاری در ایجاد نگرش‌های محیط زیستی دارد و آموزش حفاظت از محیط زیست در این دوران، راهی برای پرورش نگرش‌های محیط‌زیستی در انسان است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: این سازمان در راستای پرورش این نوع نگرش اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان برای نهادینه‌سازی مفاهیم مدیریت پسماند با محوریت اهمیت تفکیک از مبدأ و تحویل اصولی آن کرده است.

ساکتی با بیان اینکه سال گذشته این دوره آموزشی ویژه ۱۵۱۲ نفر از دانش آموزان در مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی و ابتدایی برگزار شد، گفت: شناسایی انواع پسماند، اهمیت کنترل شیرابه، اهمیت تفکیک از مبدأ پسماندها و تحویل اصولی آن، آشنایی با فرایند بازیافت هر یک از انواع پسماندها، آشنایی با مضرات ناشی از مدیریت ناصحیح پسماندها و شناسایی پسماندهای خطرناک از موضوعات این دوره آموزشی بوده است.

کد خبر 746622

دیگر خبرها

  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • اخذ نوبت سنجش سلامت دانش آموزان اتباع امکانپذیر نشده است
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • نیمه اردیبهشت ؛ زمان ثبت نام کلاس اولی ها در استان سمنان