Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@04:08:17 GMT

کشته شدن فرمانده ارشد ارتش منصور هادی در شمال یمن

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۹۵۱۴۹

کشته شدن فرمانده ارشد ارتش منصور هادی در شمال یمن

گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری عربی 21 حاکیست ؛ وزارت دفاع و رئیس ستاد ارتش یمن در بیانیه ای اعلام کرد که فرمانده تیپ ۱۱۰، سرتیپ «عبدالعزیز حنکل» در نبردهای سختی که در حومه الحزم- پایتخت الجوف- روی داد، کشته شده است.

در این بیانیه آمده است: حنکل در هنگام فرماندهی جنگ با هدف آزادسازی کامل استان الجوف از دست انصارالله یمن که مورد حمایت ایران است، کشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع افزود که او اولین فرمانده ای بود که هدایت عملیات آزادسازی تعدادی از مناطق از دست انصارالله را به عهده گرفته بود.

در همین راستا «عبدو مجالی» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اظهار داشت که ارتش و نیروهای مقاومت مردمی در نبردی قاطع در استان الجوف در حال جنگ هستند.

این در حالی است که پایگاه خبری «سپتامبر نت» وابسته به ارتش یمن گزارش داد که جنگ در دروازه های شهر الحزم همچنان ادامه دارد زیرا افراد انصارالله در آنجا حضور دارند.

وی  ادعا کرد که پرسنل ارتش با تعهد کامل به رویه های سازماندهی جنگ می توانند در مدت ۵ روز  با حملات شدید آتش و  تهاجم ویژه موانع دفاعی انصارالله را درهم شکنند و پیروز شوند.

به گفته سخنگوی ارتش یمن آنچه ارتش طی ساعات گذشته به دست آورده است، آزادسازی و احیای کامل کوههای«السعراء» و کوههای استراتژیک «دحیضة» و مناطق اطراف آن است.

وی خاطرنشان کرد گردانهای ارتش توانستند قسمتهای زیادی از منطقه «اللبنات» را محاصره کنند که سرآغاز آزادسازی شهر الحزم خواهد بود.

ارتش یمن  دو روز نیز گذشته اعلام کرده بود که قسمت وسعی از مناطق "خب و شعف"  و منطقه الجوف از جمله پادگان استراتژیک« الخنجر» و مواضع دیگری در منطقه « بئر المرازیق» در شرق شهر الحزم و مرکز اداری استان الجوف را بازپس گرفته است.

با وجود این ادعاها منابع خبری گزارش دادند که درگیری بین دو طرف در منطقه «بیر المرضیق» که به عنوان دروازه شرقی شهر «الحزم» در مرکز استان الجوف شناخته می شود، ادامه دارد.
 

برچسب‌ها جنگ جنبش انصارالله عربستان سعودی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ جنبش انصارالله عربستان سعودی جنگ جنبش انصارالله عربستان سعودی اخبار کنکور استان الجوف ارتش یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۵۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حزب‌الله با انتشار بیانیه‌های کوتاهی اعلام کرد: در این حمله ترکیبی، مقر فرماندهی نظامی اشغالگران در گردان ۵۱ تیپ گولانی در شهرک صهیونیست نشین المناره را با راکت‌های هدایت‌شونده و پهپادهای انتحاری هدف قرار دادیم.

شامگاه جمعه نیز حزب‌الله لبنان در یک کمین ترکیبی، کاروان نظامی اسرائیلی در نزدیکی پایگاه رویسات العلم در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله قرار داد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد ۱۰ موشک از لبنان به سمت شهرک‌های شمال اسراییل شلیک شده است.

منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند جولان اشغالی و الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی برای سومین بار مورد حمله موشکی گسترده قرار گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها