Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نیروهای مشترک یمنی حمله شدید نیروهای سعودی مستقر در برخی مناطق صحرای الجوف واقع در شمال شرق یمن را ناکام گذاشتند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، برخی منابع اطلاع رسانی اعلام کردند نیروهای یمنی توانست با این حمله مقابله کرده و دهها مهاجم را در الجوف به هلاکت برساند.
نیروهای متجاوز پس از هلاکت سرتیپ عبدالعزیز حنکل یکی از فرماندهان بزرگ مزدوران متجاوز فرمانده تیپ 110 و رئیس اتاق عملیات نظامی متجاوزان در الجوف صربه سنگینی خوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برخی منابع اطلاع رسانی یمنی نیز اعلام داشتند نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی توانست خالد الخضمی رئیس عملیات تیپ 3 مرزبانی را در درگیری در مرزهای یمن و عربستان به اسارت بگیرد.
این در حالی است که بازداشت نیروهای متجاوز در مناطق جنوب ادامه دارد به گونه ای که رسانه های یمنی از ترور یکی از شیخ های قبیله ای استان ابین در جنوب یمن خبر دادند.
رسانه ها اعلام داشتند شبه نظامیان وابسته امارات وی را به اعتبار هوادار دولت هادی ترور کردند یک شخصیت برجسته در گروههای مخالف با حضور عربستان در المهره نیز ترور شد .
رسانه ها همچنین از تیراندازی افرادی ناشناس به احمد بن بله الحریزی شاعر و فعال سیاسی که دارای تابعیت عمانی است در استان مرزی المهره با سلطان نشین عمان خبر دادند.

ائتلاف سعودی مدعی سرنگونی یک پهپاد یمنی شد
ائتلاف سعودی ادعا کرد که یک فروند هواپیمای بدون سرنشین یمنی ها را بر فراز نجران واقع در جنوب عربستان رهگیری و ساقط کرده است.
خبرگزاری سعودی (واس) به نقل از سخنگوی نیروهای ائتلاف اعلام کرد: که این پهپاد بمب گذاری شده از سوی جنبش انصارالله یمن به سمت شهر نجران به پرواز درآمده بود.
سرهنگ ترکی المالکی افزود: این پهپاد بامداد روز یکشنبه رهگیری و منهدم شد.

فاجعه انسانی بزرگ در راه است
یک سازمان حقوق بشری یمنی ضمن ارائه آماری از زنان و کودکان قربانی شده در یمن هشدار داد، در پی ممانعت ائتلاف سعودی از ورود مشتقات نفتی به بندر «الحدیده» یک فاجعه انسانی بزرگ در حق زنان و کودکان یمنی در راه است.
«انتصاف» سازمان یمنی حامی حقوق کودکان و زنان یمن اعلام کرد، جمع قربانیان زن و کودک در پی حملات ائتلاف سعودی تا نهم اکتبر سال جاری (2020) به 13073 نفر رسیده است.
بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، سازمان مذکور افزود، در پی بمباران مستقیم ائتلاف سعودی 5183 زن و 7891 کودک شهید یا مجروح شده‌اند.
در ادامه این گزارش آمده صدها مرکز بهداشتی ویژه مادران و کودکان در نتیجه ممانعت ائتلاف سعودی از ورود مشتقات نفتی به بندر «الحدیده» در آستانه بسته شدن هستند و با این روند یک فاجعه انسانی بزرگ در حق زنان و کودکان یمنی در راه است.
سازمان انتصاف سپس اعلام کرد، حملات مستقیم و غیرمستقیم ائتلاف سعودی به تأسیسات آموزشی به حدود دو میلیون دانش‌آموز دختر و پسر آسیب وارد کرده است.
این سازمان، طرف‌های مربوطه را به حمایت روانی از زنان و کودکان آسیب دیده فراخواند و خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب بیطرف برای بررسی جنایات ائتلاف متجاوز و محاکمه عاملان این جنایات شد.

سازمان ملل به تعهدات خود عمل کند
رییس اداره همکاری بین المللی در شورای عالی امور بشردوستانه یمن از «برنامه جهانی غذا» وابسته به سازمان ملل متحد خواست به تعهدات خود در قبال مردم یمن و تلاش برای اجرای موافقنامه های امضا شده با دولت این کشور، عمل کند.
به گزارش شبکه خبری المسیره، مانع العسل گفت: برنامه جهانی غذا در سال جاری میزان کمک های خود را تا حد زیادی کاهش داده است. به بیان دیگر برنامه جهانی ژانویه 2020 بیش از 9 میلیون سبد حاوی این کمک ها را توزیع کرد که این رقم در ماه آوریل کاهش یافت و میزان کمک ها به 5 میلیون سبد رسید و وضعیت در حال بدتر شدن است.
وی یادآورشد که بسیاری از اوقات، مواد غذایی و داروهایی که از سوی سازمان های جهانی به یمن ارسال می شود، تاریخ مصرف شان در حال انقضا است.
مقام یمنی گفت: برنامه جهانی غذا در اجرای توافق مربوط به پرداخت کمک های نقدی به خانواده ها کوتاهی می کند و نوعی کندی در اجرای توافق امضا شده با برنامه جهانی غذا وجود دارد و هر از گاه موانعی از سوی آنها دیده می شود.
وی از برنامه جهانی غذا خواست نسبت به اجرای توافق مورد نظر و اعطای کمک های نقدی بر اساس طرح ارایه شده در آوریل گذشته مبنی بر پرداخت 93 دلار به هر خانواده اقدام کند.
العسل همچنین از سازمان ملل خواست برای پایان دادن به توقیف (کشتی های حامل) فرآورده های نفتی تلاش کند زیرا به گفته وی خسارت ناشی از ادامه این وضعیت متوجه مردم یمن است.
وی افزود: توقیف فرآورده های نفتی برگی است که به پرونده جنایات انجام شده علیه مردم یمن می افزاید و بر شهروندان یمنی تاثیر منفی می گذارد.
محاصره و تداوم درگیری، موجب شده بیشتر یمنی‌ها محتاج کمک‌های انسانی باشند.
میلیون‌ها یمنی در آستانه قحطی قرار دارند و طبق اعلام سازمان ملل، یمن بدترین بحران‌های انسانی در جهان را تجربه می‌کند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات یمن فاجعه انسانی بزرگ برنامه جهانی غذا زنان و کودکان ائتلاف سعودی سازمان ملل کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۱۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، حجت الاسلام خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های جهان با تاکید بر تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین، گفت: وجدان بیدار استادان و دانشجویان در تمام دانشگاه‌های جهان، ظلم و ستم اقلیتی رو به زوال بر مردمی با پشتوانه‌ای به وسعت تاریخ را برنمی‌تابند و بی‌شک صبح پیروزی نزدیک است. متن نامه به شرح ذیل است:

روسای محترم دانشگاه‌های جهان

با احترام.

همانطور که مستحضرید جوهره اصلی حقوق بشر، پاسداری از عدالت و کرامت انسانی است. از همین رو، وظیفۀ همه انسان‌های آزادی‌خواه، سازمان‌ها و نهاد‌های بین‌المللی و نخبگان دانشگاهی همواره حفظ حقوق بشر و کرامت انسانی بوده است. این مهم در اعلامیه حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز مورد تأکید قرار گرفته است. با این وجود، امروزه سرزمین فلسطین به نماد نسل کشی و نقض حقوق بشر در جهان تبدیل شده است. بیش از نیم قرن است که ملت فلسطین قربانی تجاوزگری و زورگویی قدرت‌های بزرگ به ویژه صهیونیسم جهانی قرار گرفته و حتی طبق قوانین بین‌المللی از حق دفاع مشروع خود نیز در برابر متجاوزان محروم گردیده است.

اینک که تاریکی و بی‌آبی نوار غزّه را فراگرفته و سخن از پایان منابع غذایی و دارویی است جنبش دانشجویان، اساتید و نخبگان در دفاع از مردم مظلوم غزه و اعتراض علیه ستم در دانشگاه‌های هاروارد، ایندیانا، کلمبیا، ییل و سایر دانشگاه‌های دنیا نشان می‌دهد که وجدان بیدار استادان و دانشجویان در تمام دانشگاه‌های جهان، ظلم و ستم اقلیتی رو به زوال بر مردمی با پشتوانه‌ای به وسعت تاریخ را برنمی تابند و بی‌شک صبح پیروزی نزدیک است.

در این هنگام از نخبگان و رؤسای دانشگاهی جهان انتظار است ضمن اعلام جهانی محکومیت جنایات جنگی و نسل‌کشی علیه مردم غیرنظامی غزه، مأموریت‌های انسانی و دانشگاهی خود را در قبال این مردم مظلوم و عضو جامعه بشری ایفا کنند و برای اعلام هم‌دردی ضمن فشار بر مجامع بین‌المللی افزون بر پایان جنگی نابرابر، خواستارِ برقراری صلح و استیفای حقوق حقۀ ملت مظلوم فلسطین شوند و با تشکیل مجامع علمی و نخبگانی ضمن فعال‌سازی تمام ظرفیت‌های دیپلماسی علمی برای فشار بر رژیم صهیونیستی به تبیین قیام پیروزمندانه طوفان الاقصی و مظلومیت مردم غزه برای نخبگان و مردم پرداخته و از طریق مجاری علمی و رسانه‏ای، طبل رسوایی رژیم صهیونیستی و حامیان آنان را در مجامع جهانی به صدا در آورند.

همچنین انتظار می‌رود ضمن تلاش برای قطع ارتباط نهاد‌های علمی و دانشگاهی جهان با رژیم‌صهیونیستی با تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین، تدارک برای بازسازی غزه و انتقال دانش و فناروی برای احیاء زندگی طبیعی در مناطق ویران شده غزه توسط این ائتلاف جهانی دنبال گردد که اکنون کنش فعالانه نخبگان و رؤسای دانشگاه‌ها در سراسر جهان برای مقابله با رژیم صهیونیستی نه فقط در معرض قضاوت افکار عمومی جهان، بلکه در معرض قضاوت تاریخ قرار دارد.

در پایان برای پیگیری امور و انسجام بیشتر پیشنهاد تشکیل مجمع نخبگان طرفدار برقراری صلح عادلانه و دموکراسی در فلسطین را می‌دهم و کسانی که تمایل به عضویت در این مجمع دارند به ایمیل Elm@scc.ir حضورشان را اعلام دارند.

دیگر خبرها

  • محمود عباس: در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • با حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • محمود عباس: حمله به رفح بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ فلسطین خواهد بود
  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • باید فورا در غزه آتش‌ بس برقرار شود
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید