Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مجمع به‌نام انتخاباتی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان کردستان با حواشی و انتقادات زیاد برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار ورزشی تسنیم از سنندج، مجمع انتخاباتی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان کردستان امروز با حضور رئیس فدراسیون و مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان در این شهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی» با توجه به ابعاد مختلف فعالیت در زمینه‌های کوهنوردی، سنگ نوردی طبیعی و داخل سالن، اسکی کوهستان، یخنوردی و… طیف وسیعی از ورزشکاران را تحت پوشش قرار داده است.

رشته‌های کوهنوردی حرفه‌ای، فعالیت‌های هیمالیانوردی، صعودهای رقابتی اعم از «داخل سالن» در رشته‌های سرطناب، سرعت و بولدرینگ و صعودها یا پیمایش‌های «طبیعی» از جمله دیواره‌نوردی، یخ‌نوردی و غارنوردی جز رشته‌های شاخص و پراهمیت کوهنوردی و صعودهای ورزشی است.

استان کردستان باتوجه به موقعیت جغرافیایی خوبی که دارد می‌تواند در رشته کوهنوردی یکی از قطب‌های کشور باشد اما حواشی زیادی که در راس این هیئت در سال‌های قبل وجود داشته، باعث شده کمتر شاهد موفقیت‌های ورزشکاران این رشته جذاب باشیم.

انتقاد اعضا مجمع به نحوه برگزاری انتخابات هیئت کوهنوردی کردستان

بعد از حدود یک‌سال از سرپرستی پرحاشیه «شیوا زندی» در حالی امروز مجمع انتخاباتی هیئت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی استان کردستان با حضور رضا زارعی رئیس این فدراسیون برگزار شد که تعداد زیادی از اعضا مجمع به نحوه برگزاری انتخابات و عدم حضور بسیاری از نماینده شهرستان‌ها اعتراض داشتند.

در این مجمع به‌نام انتخاباتی «شیوا زندی» با 8 رأی و 7 رأی سفید از 15 رأی ماخوذه برای چهارسال آینده به عنوان رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان کردستان انتخاب شد.

تشریح برنامه‌های رئیس هیئت کوهنوردی کردستان

«شیوا زندی» تنها کاندیدا این مجمع انتخاباتی درباره برنامه‌های خود برای سامان دادن به اوضاع نامناسب هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی کردستان گفت: رشته کوهنوردی و صعودهای ورزشی یکی از رشته‌های مدال‌آور در سطح جهان است که می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب، زمینه‌ساز موفقیت ورزشکاران کردستانی باشیم.

وی تصریح کرد: ترویج این رشته در سطح شهرستان‌ها بسیار الزامی است و باید زمینه‌ساز همگانی کردن این رشته در تمام استان باشیم.

زندی نبود امکانات لازم از جمله دیواره سنگ‌نوردی را از مشکلات این رشته در استان دانست و افزود: در حال حاضر دیواره سنگ نوردی مناسب و همچنین سالن تخصصی در اختیار نداریم هرچند باتوجه به قابلیت‌های ممکن در استان درصدد شناسایی استعدادها هستیم.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان کردستان بیان داشت: مربیان خوبی در استان داریم که باید با کمک این عزیزان بهترین نفرات را جذب رشته کوهنوردی کرده و با پرورش این استعدادها، آینده کوهنوردی استان را تضمین کنیم.

رئیس فدراسیون کوهنوردی: "کردستان" ظرفیت‌های لازم برای گسترش کوهنوردی را داردگزارش|گله‌مندی بانوی کوهنورد قروه‌ای از مسئولان/ برای تمرینات آواره استان‌های دیگر شده‌ام

وی از توجه بیشتر به بانوان کوهنورد استان خبر داد و گفت: بانوان کردستانی در رشته کوهنوردی حضور فعال‌تری نسبت به آقایان دارند و همین امر باعث شده که نگاه ویژه‌ای به این عزیزان داشته باشیم.

زندی با بیان اینکه رشته کوهنوردی هم همانند دیگر رشته‌های ورزشی با مشکلات زیرساخت و مشکلات مالی روبه‌رو است، عنوان کرد: امیدواریم با حمایت فدراسیون و اداره ورزش و جوانان این مشکل را حل کنیم، کمااینکه تعامل با ادارت دولتی از جمله هلال احمر، آتش نشانی و جذب اسپانسرهای مالی از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی است.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی کردستان با بیان اینکه متأسفانه در بخش بانوان در سطح استان با مشکل نبود مربی و سالن روبه‌رو هستیم، اظهار کرد: باید در زمینه اطلاع‌رسانی عملکرد خوبی داشته باشیم تا باعث تشویق جوانان و جذب آنها شویم.

هرکسی سکاندار هیئت شده، کوهنوردی را مظلوم‌تر کرده است!

حامد جولایی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان نیز در حاشیه مجمع انتخاباتی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: خانم زندی با رأی شکننده به عنوان رئیس هیئت انتخاب شدند و این نشان از نارضایتی و حواشی در بین اهالی این رشته ورزشی است، اما امیدوارم با تلاش‌ و برنامه‌ریزی این نارضایتی‌ها از بین برود و شاهد موفقیت و گسترش کوهنوردی کردستان باشیم.

وی افزود: وظیفه اداره کل ورزش و جوانان کار فنی نیست و باید هیئت‌های ورزشی و فدراسیون‌ها کارهای فنی انجام بدهند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان تصریح کرد: کوهنوردی در استان کردستان مظلوم بوده و هرکسی سکاندار این هیئت بوده کوهنوردی را مظلوم‌تر کرده است!

وی از تخصیص سوله به هیئت کوهنوردی استان خبر داد و اظهار کرد: یکی از سوله‌هایی را که در اختیار داریم، برای ارتقاء رشته کوهنوردی در اختیار این هیئت قرار می‌دهیم.

جولایی بیان کرد: اعتباری که در اختیار اداره ورزش و جوانان قرار دارد بسیار ناچیز است و هیئت‌های ورزشی باید با رایزنی با شهرداری، فرمانداری و دیگر ادارات مورد حمایت قرار بگیرند.

وی آموزش و پرورش را رکن اساسی در پیشرفت رشته‌های ورزشی دانست و گفت: هیئت‌های ورزشی باید تعامل بیشتری با آموزش و پرورش داشته باشند چراکه استعدادهای اصلی در مدارس هستند و باید استعدادیابی را از مدارس شروع کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان درباره نارضایتی اعضا مجمع هم گفت: این مجمع همانطور که خانم زندی را به‌عنوان رئیس انتخاب کرده، می‌تواند با تشکیل مجمع فوق‌العاده وی را هم برکنار کنند و انتظار ما این است که با همدلی بتوانیم به این رشته جذاب کمک کنیم و حواشی را از بین ببریم.

مردم به جای تبریک گفتن، تسلیت می‌گویند!

«شیوا زندی» بعد از گرفتن رأی اعتماد از اعضا مجمع هم گفت: متأسفانه در جامعه ما به جای تبریک گفتن به کسی که مسئولیتی را قبول می‌کند، به وی تسلیت می‌گویند! اما امیدوارم با تیم کاری خود خدمت شایانی به جامعه کوهنوردی استان کنم.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی کردستان افزود:  آماده شنیدن انتقاد و پیشنهادهای همه مربیان، ورزشکاران و پیشکسوتان این رشته هستم.

گفتنی است؛ این مجمع به‌نام انتخاباتی نیز همانند دیگر مجامع رشته‌های ورزشی دیگر استان با حواشی و انتقادات زیاد به پایان رسید.

انتهای پیام/489/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی ورزشی استان کردستان کوهنوردی کردستان رشته کوهنوردی اعضا مجمع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۶۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

در پی اتفاقات رخ داده در مسابقات کشتی نونهالان مازندران و مجروح شدن داور، جلسه‌ای در هیئت کشتی استان برگزار شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در هفته‌های گذشته رقابت‌های کشتی نونهالان استان مازندران به جنجال کشیده شد و داور یکی از مبارزه‌ها مورد ضرب‌وشتم عده‌ای قرار گرفت.

فیلم منتشرشده در فضای مجازی از استفاده برخی افراد از چاقو، در حین درگیری داشت و با اتفاقاتی که در سالن رخ داد، داور که به شدت مجروح شده بود، در بیمارستان بستری شد.

در همین رابطه باتوجه به اینکه رئیس هیئت کشتی مازندران سرپرست تیم ملی فرنگی است و همراه با نیما صادقی داور S1 ایران که ریاست کمیته داوران هیئت مازندران را برعهده دارد، درگیر مسابقات قهرمانی آسیا در بیشکک بودند، روز گذشته (پنجشنبه) برای بررسی ابعاد ماجرا جلسه‌ای تشکیل شد.

این وضعیت مورد اعتراض داوران استان قرار گرفته و اینطور که پیداست در صورت عدم برخورد جدی و قاطع با چنین اتفاقاتی، اینگونه درگیری‌ها و ضرب‌وشتم‌ها رفته رفته در کشتی استان همه‌گیر می‌شود.

نیما صادقی رئیس کمیته داوران هیئت کشتی مازندران در همین رابطه به تسنیم گفت: در این جلسه تعدادی از داوران بین‌المللی استان حضور داشتند، رئیس هیئت قول پیگیری داد و مسائل دادگاهی داوری که مورد ضرب‎وشتم قرار گرفته بود نیز در حال انجام است. قول داده شد که در بحث امنیت داوران و سالن، کارگروهی پیش از مسابقات تشکیل شود که همه مسائل مد نظر قرار داده و تا جایی که امکان دارد در این خصوص جلوی اتفاقات بد گرفته شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • سیل انتقاد‌ها به رئیس دانشگاه کلمبیا به‌دلیل سرکوب معترضان
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • حماس منتظر دریافت پیشنهادات جدید درباره آتش‌بس است/جزئیاتی از سفر هیات مصر به تل‌آویو
  • تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی
  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • ابراز امیدواری مدیرکل ورزش استان برای افزایش سهمیه‌های المپیکی
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی