Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی تیم والیبال خاتم اردکان گفت: سازمان لیگ والیبال خودش تصمیم می‌گیرد و باشگاه‌ها هم در تصمیم‌گیری نقشی ندارند.

فرهاد نفرزاده در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره ادامه مسابقات لیگ برتر والیبال پس از دو هفته تعویق به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: تمام موافقان و مخالفانی که این روزها در مورد ادامه مسابقات لیگ صحبت می‌کنند، از نظر من به دو دسته تقسیم می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از آنها به خاطر مصلحت و سلامتی افراد در والیبال صحبت می‌کنند و عده‌ای دیگر در جهت منافع شخصی خودشان سخن می‌گویند. در شرایط فعلی و با توجه به شیوع ویروس کرونا که متأسفانه روز به روز هم در حال افزایش است و تعداد فوتی‌ها هر روز رکورد می‌زند، هر عقل سلیمی می‌گوید که مسابقات به صورت متمرکز برگزار شود.

وی اظهار کرد: هر کدام از افرادی که در لیگ والیبال حضور دارند، یا فرزند و یا والدین یک خانواده هستند و با این سیستم برگزاری مسابقات جان آنها بیشتر به مخاطره می‌افتد. به اعتقاد من ادامه برگزاری مسابقات لیگ باید با روش متمرکز و با فرمول لیگ ملت‌ها برگزار شود. به این صورت که چند تیم به شکل متمرکز در یک شهر مستقر شوند و مسابقات را در همانجا پیگیری کنند. بهترین پایگاه برای برگزاری مسابقات هم شهر تهران است چرا که از نظر مراکز درمانی و بهداشتی و همچنین در اختیار داشتن دو سالن حجاب و فدراسیون، نسبت به سایر شهرها وضعیت بهتری دارد. اصفهان و یزد هم دو شهری هستند که از مزایای خوبی برخوردار هستند و از نظر شرایط پرواز و مراکز درمانی مانند تهران هستند.

سرمربی تیم خاتم اردکان افزود: به اعتقاد من از همان ابتدا برگزاری مسابقات لیگ به صورت رفت و برگشت، تصمیم درستی نبود. در حال حاضر لیگ NBA که یکی از پرطرفدارترین و بزرگ‌ترین لیگ‌ها در دنیا است، مسابقات را به شکل متمرکز برگزار کرده تا خطری متوجه بازیکنان نشود. متأسفانه ما موضوعات و مسائل را به صورت جدی نگاه نمی‌کنیم و وقتی شرایطی به وجود می‌آید، کار سخت می‌شود و تصمیم‌گیری به مشکل می‌خورد.

نفرزاده تأکید کرد: بازیکنانی که در هر تیمی حضور دارند تنها دو الی سه ساعت موقع تمرین یا مسابقه در اختیار سرمربی هستند و در طول شبانه‌روز دیگر در اختیار ما نیستند. بازیکن می‌تواند در این مدت به بیرون برود یا حتی در یک مهمانی شرکت کند و در معرض ابتلا قرار بگیرد. ضمن اینکه برخی بازیکنان هم ناقل بی‌علامت هستند و یک بازیکن می‌تواند سایر بازیکنان را مبتلا کند. متأسفانه در این میان برخی از تیم‌ها هم به خاطر اینکه نتایج‌شان آسیب نخورد، بیماری را کتمان می‌کنند و به میدان مسابقه می‌آیند و در نهایت تیم مقابل را هم گرفتار ویروس کرونا می‌کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا سازمان لیگ با سرمربیان تیم‌ها برای ادامه رقابت‌ها جلسه‌ای برگزار کرده یا خیر؟ گفت: تا به این لحظه هیچ دعوتی از ما برای حضور در جلسه و تصمیم‌گیری برای ادامه لیگ صورت نگرفته است. من فکر می‌کنم سازمان لیگ موضوع را تعطیل کرده و تصمیم‌گیری در مورد ادامه برگزاری مسابقات مانند توپی شده که در زمین تیم‌ها قرار گرفته است. هر کدام از سرمربیان در مورد لیگ ابراز نظر می‌کنند اما در نهایت فدراسیون تصمیم نهایی را می‌گیرد.

نفرزاده خاطرنشان کرد: البته من اعتقاد دارم فدراسیون می‌تواند به صورت رفت و برگشت مسابقات را پیگیری کند چرا که تقریباً تمامی بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم‌ها به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تاکنون هیچ نمونه‌ای در دنیا یافت نشده که یک نفر دو بار به ویروس کرونا مبتلا شده باشد. در چنین شرایطی با توجه به اینکه اکثر بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم‌ها به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، آنها می‌توانند مسابقات را به صورت رفت و برگشت ادامه دهند. بازیکنانی که در این مدت هم مبتلا نشده‌اند اندک هستند و خللی در برگزاری لیگ به وجود نمی‌آورد.

انتهای پیام/4057/

منبع: آنا

کلیدواژه: والیبال فرهاد نفرزاده سازمان لیگ والیبال شیوع کرونا سرمربی تیم والیبال خاتم اردکان برگزاری مسابقات ویروس کرونا مسابقات لیگ تصمیم گیری سازمان لیگ تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۹۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی
  • کارشناسان داوری علیه تصمیم جنجالی در انزلی
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • زلنسکی مجوز نقض حقوق بشر در جنگ اوکراین را از اروپا می‌گیرد
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • اوجاقی:به سمت برگزاری مسابقات ورزشی پایتخت‌های آسیایی می رویم
  • شرایط لیگ‌های والیبال کانون‌های رده سنی دختر کشور اعلام شد
  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود
  • فینال جام حذفی در یک صورت خارج از کرمان برگزار می شود
  • (تصاویر) مسابقات والیبال در گِل