Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو،این بحث‌ها که ظاهرا مقدمه‌ای برای شروع پرونده وزارت دادگستری آمریکا علیه گوگل در هفته‌های آینده محسوب می‌شود، می‌تواند زمینه‌ساز اولین تجزیه یک کمپانی آمریکایی با دستور دادگاه در طی چندین دهه گذشته باشد.

اجبار گوگل به فروش کروم دردسرهای زیادی برای این کمپانی به همراه خواهد داشت چرا که از کنترل خود روی محبوبترین مرورگر وب جهان برای کمک به حفظ محبوبیت موتور جستجوی خود که کلید اصلی موفقیت‌های آن محسوب می‌شود، استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتگو‌ها درباره نحوه جلوگیری از کنترل گوگل روی بازار تبلیغات آنلاین جهانی به ارزش ۱۶۲.۳ میلیارد دلار ادامه دارد و در حال حاضر تصمیم نهایی در این زمینه گرفته نشده است. با وجود چنین موضوعی، دادستان‌ها از متخصصان فناوری تبلیغات، رقبای صنعتی و همچنین ناشران رسانه‌ای درخواست ارائه راه‌هایی برای تضعیف گوگل کرده‌اند

وزارت دادگستری آمریکا به صورت جداگانه در حال تشکیل یک پرونده علیه گوگل برای سوءاستفاده از کنترل خود روی بازار جستجوی آنلاین است که احتمالا چند روز دیگر ارائه می‌شود. به نظر می‌رسد این پرونده روی استفاده گوگل از سیستم عامل اندروید برای افزایش محبوبیت موتور جستجوی خود تمرکز می‌کند.

مرورگر کروم

گوگل تنها شرکتی نیست که با تحقیقات مقامات فدرال روبه‌رو می‌شود و غول‌های دیگر یعنی آمازون، فیسبوک و اپل نیز با چنین مشکلی دست و پنجه نرم می‌کنند و چندین روز پیش نمایندگان دموکرات خواستار تجزیه این شرکت‌ها شدند، البته جمهوری‌خواهان نیز در این تحقیقات نقش دارند.

دادستان‌ها با یک سوال مهم روبه‌رو هستند: برای کنترل و محدود کردن قدرت گوگل باید دنبال چه راه‌حل‌هایی باشند؟

در تحقیقات مربوط به بخش تبلیغات، وزرات دادگستری آمریکا نظرات رقبا و شرکت‌های شخص ثالث را درباره فروش بخش‌های مختلف کسب و کار گوگل را جویا می‌شود. علاوه بر این، از آن‌ها درباره خریداران احتمالی نیز سوالاتی پرسیده خواهد شد. باید منتظر بمانیم و ببینیم دادستان‌ها و همچنین DOJ می‌توانند گوگل را مجبور به فروش مرورگر کروم کنند یا خیر.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: گوگل مرورگر آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۹۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق‌ بشر را ندارند

به گزارش جام جم آنلاین، ناصر کنعانی با بازنشر ویدئویی از خشونت پلیس آمریکا بر علیه دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی، در این نوشته خود آورده است: انتشار تصاویر تأسف‌بار از برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، فاصله میان شعار و عمل در رفتار دولت آمریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است.

مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر،  حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • کنعانی: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درباره حقوق بشر را ندارند
  • کنعانی: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر را ندارند
  • مقامات آمریکا شایستگی اظهارنظر در خصوص حقوق‌ بشر را ندارند+ فیلم
  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق‌ بشر را ندارند