Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پژوهشکده دانشنامه نگاری با تأکید بر این‌که حرکت در مسیر دانشنامه‌نگاری مطالعات «اسلام و سلامت» در راستای سازماندهی دانش و ارتقای سطح آگاهی عمومی یکی از اقدامات اساسی است گفت: روشمندی در برداشت از آموزه‌های دینی در موضوع سلامت و توجه به تمام ابعاد و جوانب این موضوع بین رشته‌ای، در استنتاج صحیح و کاربردی از این مطالعات، تعیین کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دکتر احمد پاکتچی رییس پژوهشکده دانشنامه نگاری در دیدار با اعضای دبیرخانه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت،  بر اهمیت توجه به ظرفیت دانشنامه‌نگاری تاکید کرد و گفت: سازماندهی به دانش کارکرد اصلی دانشنامه‌نگاری است.

دکتر احمد پاکتچی در ادامه افزود: دانشنامه‌ها دارای ویژگی‌های مهمی هستند که از آن جمله می‌توان به ارتباط علمی میان اجزای مختلف دانش، ارتقای سطح سواد عمومی و فرهنگ‌سازی اشاره کرد.

این استاد برجسته دانشگاه با تأکید بر این که حرکت در مسیر دانشنامه‌نگاری مطالعات «اسلام و سلامت» در راستای سازماندهی دانش و ارتقای سطح آگاهی عمومی یکی از اقدامات اساسی است که دبیرخانه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت می‌تواند به آن توجه کند ابراز داشت: روشمندی در برداشت از آموزه‌های دینی در موضوع سلامت و توجه به تمام ابعاد و جوانب، این موضوع بین رشته‌ای در استنتاج صحیح و کاربردی از این مطالعات، تعیین کننده است.

رئیس دبیرخانه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت نیز در این دیدار بر اهمیت هم‌افزایی و هماهنگی میان مراکز علمی کشور در حوزه مطالعات سلامت و دین تأکید کرد و ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های اخیر این دبیرخانه، گفت: این کمیسیون آمادگی دارد تا در راستای عمل به وظایف محول از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن تعامل و همکاری با سازمان‌ها و مراکز علمی کشور از فعالیت‌های این مراکز در راستای تحقق اهداف سند راهبردی توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت پشتیبانی نماید.

به گزارش مفدا،اعضای دبیرخانه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت امروز سه‌شنبه ۲۲ مهرماه۹۹، با رییس پژوهشکده دانشنامه نگاری دیدار و گفت‌وگو کردند. در این نشست که با حضور مهدی صالحی؛ رییس دبیرخانه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت و حمیدرضا تمدن و محمد باعزم؛ پژوهشگران این دبیرخانه، انجام شد، در خصوص برخی زمینه‌های همکاری علمی میان دبیرخانه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت و بنیاد دانشنامه‌نگاری بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانش سلامت کمیسیون قرآن و سلامت معاونت فرهنگی وزارت بهداشت دانشنامه نگاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۳۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ به گفته آقای پورعباس: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، فعلا تغییری نکرده و تا زمان انتشار دفترچه کنکور سراسری در نیمه دوم مرداد ماه، فرصت باقی است. با این وجود دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی معتقد است به دلیل فراهم نشدن زیرساخت‌ها، اجرای قانون باید مورد بازنگری قرار گیرد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رویکرد امتی و جهانی رسانه ملی
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد