Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@22:40:05 GMT

صادرات قم به 83 میلیون دلار رسید

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۳۵۱۵۷

صادرات قم به 83 میلیون دلار رسید

محمود سیجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به صادرات استان قم اظهار کرد: صادرات استان براساس میزان مبدا تولید در 6 ماه نخست سال جاری براساس وزن 75 هزار تن و براساس ارزش 83  میلیون دلار بود، میزان صادرات استان قم در این مدت از گمرکات استان 48 هزار تن کالا به ارزش 57 میلیون دلار رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: عمده کالاهای صادراتی استان قم در 6 ماه نخست سال جاری براساس ارزش صادراتی به ترتیب مواد پلاستیکی، مفتول مسی، محصولات فلزی، آلومینیوم، سوخت و روغن‌های معدنی، ماشین آلات و وسایل مکانیکی، شیرآلات بهداشتی، ماشین لباس شویی نیمه اتوماتیک، هواکش، فیلتر دستگاه تصفیه آب، چربی‌ها و روغن‌های گیاهی و حیوانی، کفش، چسب و الیاف سنتتیک یا مصنوعی غیریکسره(الیاف پلی استر) بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: عمده کشورهای هدف صادراتی استان قم در 6 ماه نخست سال جاری به ترتیب ارزش صادرات کشورهای عراق، چین، افغانستان، امارات، هند، ترکیه، ازبکستان، آذربایجان، پاکستان و ارمنستان بوده است.

سیجانی با اشاره به واردات استان قم اظهار کرد: میزان واردات استان قم در 6 ماه نخست سال جاری 106 میلیون دلار و به وزن 23.3 هزار تن بوده است.

وی ادامه داد: مهم ترین کالاهای وارداتی استان قم در 6 ماه نخست سال جاری عبارت از ماشین آلات و وسایل مکانیکی، قطعات منفصله ماشین آلات راهسازی، الیاف سنتتیک یا مصنوعی غیر یکسره، دستگاه‌های برقی و اجزاء و قطعات آن‌ها، وسایل نقلیه زمینی غیر از نواقل روی خط راه آهن یا تراموا، مواد پلاستیکی و اشیاء ساخت شده از این مواد، دستگاه‌های اپتیک، کنترل، دستگاه‌های طبی، چای و ادویه، تسمه انتقال نیرو، نیکل و مصنوعات از نیکل است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: مهم ترین کشورهای هدف وارداتی استان قم در 6 ماه نخست سال جاری کشورهای چین، ترکیه، امارات، ایتالیا، هند، عمان، اوکراین، عراق، ژاپن و کره جنوبی بودند.

وی خاطرنشان کرد: در 6 ماه نخست سال جاری 102 کارت بازرگانی در بخش تولیدی و 65 کارت بازرگانی در بخش تجاری در استان قم صادر شد، در مجموع تعداد کارت‌های بازرگانی در استان به 714 فقره شامل 572 فقره کارت بازرگانی در بخش تولیدی و 142 فقره کارت بازرگانی در بخش تجاری رسید.

انتهای پیام/78004*40

منبع: فارس

کلیدواژه: شهر قم صادرات واردات ایران استان قم در 6 ماه نخست سال جاری کارت بازرگانی در بخش میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۵۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌ ناظر گمرکات مازندران گفت فروردین ماه امسال بیش از ۷۰ قلم کالا  با وزن ۱۴۷ هزار و ۴۱۷ تن، به ارزش ۲۳ میلیون و ۷۰۵ هزار دلار از گمرکات مازندران (نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنارو آمل) به نقاط مختلف دنیا صادر شد.

امیرجمشیدی ، اقلام صادراتی را ؛ فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مصنوعات معدنی، چوب واشیا چوبی و... عنوان و خاطرنشان کرد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۷۰ درصد و از نظر ارزشی ۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

جمشیدی افزود:  فروردین ماه ، ۵۸۲ هزار و ۶۴۶ تن کالا به ارزش ۱۷۹ میلیون و ۳۲۹ هزار دلار بین گمرکات مازندران و شرکای تجاری آن مبادله شد.

وی مهمترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران را عراق با واردات ۷ هزار تن کالا به ارزش ۸ میلیون و ۵۳۶ هزار دلاربعنوان  اولین مقصد صادرات کالا‌های مازندران، روسیه با ۱۰۸ هزار تن به ارزش ۶ میلیون و ۴۱۶ هزاردلار، ترکمنستان با ۷ هزار تن به ارزش یک میلیون و ۲۳۰ هزار دلار، قزاقستان با ۱۴ هزارتن به ارزش یک میلیون و ۱۷۸ هزاردلار و ازبکستان با یک هزار تن به ارزش ۹۸۹ هزار دلاراعلام کرد.

جمشیدی خاطرنشان کرد:  در مجموع بیش از ۱۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون دلار از پنج کشور مقصد صادراتی محصولات مازندران به گمرکات مازندران وارد شد که ۹۴ درصد به لحاظ وزن و ۷۷ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داد.

دیگر خبرها

  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا
  • احداث ۱۳ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد
  • ۴۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • رونالد آرائوخو ضعیف‌ترین مدافع فصل جاری لالیگا از نگاه آماری
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • ۲۰۰ میلیون یورو ارز حاصل از فعالیت کارت‌های بازرگانی در کردستان بازگردانده شد
  • ۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است