Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@20:02:53 GMT

۱۸ کارگاه ساختمانی ناایمن تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۳۷۴۲۳

۱۸ کارگاه ساختمانی ناایمن تعطیل شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس اداره بازرسی کار اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: از این تعداد ۶ کارگاه در نیمه نخست امسال و مابقی در ماه جاری بوده است. در این بازه زمانی سه هزار و ۳۵۹ مورد بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار سطح استان انجام گرفته و در این مدت هزار و ۲۶۴ مورد ابلاغیه رفع نقص برای کارگاه‌های مشمول قانون کار استان صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بازرسی‌ها به مسائل ایمنی و حفاظت فنی، حقوق و دستمزد و شرایط کار در کارگاه‌های مشمول قانون کار استان از طریق ۱۵ بازرس در تمام شهرستان‌های استان نظارت می‌شود.

علی قلی‌پور خاطرنشان کرد: در این مدت ۹ کارگاه به علت رعایت نکردن مسائل قانونی در خصوص آیین‌نامه‌های ایمنی و بهداشت کار و حقوق و مزایای کارگری و پروتکل‌های بهداشتی کرونایی به مراجع قضایی معرفی شدند. در بازرسی از کارگاه‌های ساختمانی با کارفرمایان متخلف که آیین‌نامه‌های ایمنی را رعایت نکنند و جان کارگران و سایر افراد به خطر بندازند به شدت برخورد خواهد شد و ضمن تعطیلی کارگاه با همکاری مراجع قضایی تا زمان رفع نقص کامل بازگشایی نخواهند شد. تمام متقاضیان ساخت ساختمان مکلف هستند پیش از اخذ پروانه ساختمانی آموزش‌های ایمنی محیط کار را در ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی فرا بگیرند.

بیش از ۸۴ هزار کارگر در خراسان شمالی از پوشش بیمه بهره‌مند هستند.  

کد خبر 557302 برچسب‌ها سازمان بازرسی کل کشور استان خراسان شمالی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سازمان بازرسی کل کشور استان خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۷۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،مدیر بازرسی نظارت اصناف خراسان رضوی گفت: با تخلفات کم فروشی، گرانفروشی، عرضه خارج از شبکه آرد برخورد می‌شود.
محسن صیادی افزود:در طرح تشدید نظارت بر واحد‌های صنفی نانوایی، توسط مدیریت بازرسی نظارت اصناف، از ابتدای سال ۴۲۸ مورد بازرسی از نانوایی‌ها شهر انجام پذیرفته است.
مدیر بازرسی نظارت اصناف خراسان رضوی گفت: این بازرسی‌ها منجر به تشکیل ۵۷ پرونده تعزیری به ارزش ریالی بیش از ۱۳ میلیارد ریال شده است.

دیگر خبرها

  • راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • همه جا نه، در این یک فقره اما حق با بهروز افخمی بود!
  • عدم ایمنی و بهداشت کارگران برای کارفرما بار حقوقی دارد
  • ضرورت ارتقای ایمنی راه‌ها فرهنگ سازی و قانون مداری است
  • معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • مجلس مصوب کرد: معافیت بورس از مالیات بر عایدی سرمایه
  • ضرورت پرداخت حق تأهل به کارگران چهارمحال و بختیاری