Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@00:48:05 GMT

حوادث گاز شهری جان ۲ نفر را در استان سمنان گرفت

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۵۶۳۶۵

حوادث گاز شهری جان ۲ نفر را در استان سمنان گرفت

علی‌رضا اعوانی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: حوادث گاز طبیعی منجر به فوت در نیمه نخست امسال در شهرستان‌های دامغان و شاهرود رخ داد.
وی ادامه داد: ۲ جان‌باخته بر اثر آتش‌سوزی و انفجار در نیمه نخست امسال در استان سمنان مرد بودند.
وی بیان کرد: سال گذشته ۹ نفر در استان سمنان بر اثر حوادث گاز طبیعی جان باختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اعوانی بیان کرد: شهروندان قبل از استفاده از بخاری باید از باز بودن مسیر دودکش مطمئن شوند و هر وسیله گازسوز باید یک دودکش مجزا و مخصوص به خود داشته باشد و دودکش باید حداقل یک متر از کف پشت بام و لبه دیوار مجاور فاصله داشته باشد
وی با اشاره به اهمیت کنترل دقیق وسایل گازسوز به منظور اطمینان از سلامت کارکرد آنها، گفت: وجود کلاهک در خروجی دودکش ها به دلیل ممانعت از فشار جریان باد و خروج گازهای ناشی از سوختن الزامی است  و همچنین مشترکان گاز باید از قرار دادن خروجی دودکش در داخل راهروها، حیاط خلوت‌های مسقف و همچنین به صورت افقی خودداری کنند.
اعوانی، استفاده از لوله های آکاردئونی (خرطومی) به عنوان دودکش وسایل گازسوز را بسیار خطرناک دانست و افزود: در نصب بخاری باید از دودکش های گالوانیزه و ضد زنگ با حداقل تعداد زانویی، بست فلزی و شلنگ استاندارد و مخصوص استفاده شود.
سرپرست شرکت گاز استان سمنان گفت: به هیچ وجه بخاری بدون دودکش در محیط های بسته مانند اتاق خواب و آبگرمکن در مکان هایی مانند انباری، آشپزخانه های کوچک، حمام یا رختکن و پاسیو نباید نصب شود.
مونو اکسید کربن گازی است سمی که از احتراق ناقص کربن به وجود می آید که رنگ و بوی خاصی ندارد و به همین دلیل آنرا قاتل خاموش می نامند و در اثر استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد ایجاد می شود. 

برچسب‌ها شرکت ملی گاز ایران سمنان بهینه سازی مصرف انرژی گاز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت ملی گاز ایران سمنان بهینه سازی مصرف انرژی گاز شرکت ملی گاز ایران سمنان بهینه سازی مصرف انرژی گاز اخبار کنکور استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۶۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۵ واحد ارتش صهیونیستی را ناقض حقوق بشر دانست

ایالات متحده آمریکا پنج واحد از ارتش رژیم صهیونیستی را به علت حوادث قبل از جنگ غزه، ناقض حقوق بشر دانست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از تایمز اسرائیل، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که پنج واحد از ارتش اسرائیل را مسئول «نقض فاحش حقوق بشر» در حوادث بیرون از غزه می‌داند.

حوادثی که وزارت خارجه آمریکا به آن اشاره دارد مربوط به کرانه باختری و قبل از تحمیل جنگ رژیم صهیونیستی در غزه می‌باشد.

ودانت پاتل سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که چهار واحد از آنها تخلفات را جبران کردند درحالیکه اسرائیل در رابطه با واحد پنجم اطلاعات اضافی ارائه کرده و گفتگوها در اینباره ادامه دارد.

این اظهار نظر درحالی است که آمریکا تصمیم به خودداری از تحریم واحد پنجم به نام نتسح یهودا گرفته است. 

واکنش مضحک ارتش اسرائیل به احتمال تحریم از جانب آمریکا

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • مصدوم شدن مرد ۶۰ ساله براثر حمله خرس در دزفول
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی و خانه باغ ها در مهاباد
  • تلفات سیل‌ در کنیا از ۱۲۰ تن گذشت
  • بازرسی از کارگاه های پرخطر تشدید می‌شود
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • آمریکا ۵ واحد ارتش صهیونیستی را ناقض حقوق بشر دانست
  • وعده های واردات وسایل نقلیه عمومی عملی می شود؟
  • مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام