Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: بسیاری از مسئولان دستگاه‌های دولتی در شناسایی و حل مشکلات قشر کم بینا و نابینای استان قزوین دچار غفلت شده‌اند. - اخبار استانها -

علیرضا وارثی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با بیان اینکه در سطح استان قزوین بالغ بر پنج هزار نفر معلول کم بینا و نابینا شناسایی شده‌اند اظهار داشت: بیش از سه هزار نفر از آنها آقا و نزدیک به دو هزار نفر را خانم‌ها تشکیل می‌دهند که 90 درصد از این آمار تحت پوشش سازمان بهزیستی بوده و بر اساس ابعاد خانواده از مستمری برخوردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیشترین علت معلولیت را مشکلات و بیماری‌های مادرزادی برشمرد و افزود: کم‌ترین علت معلولیت بینایی مربوط به مسائل ژنتیک است که با برنامه‌های سازمان بهزیستی در قالب مشاوره‌ها و آزمایش‌های رایگان از شیوع این معلولیت پیشگیری شده است.

وارثی تصریح کرد: غربالگری بینایی عاملی موثر در شناسایی اختلالات بینایی است و با اقدامات صورت گرفته در چهل سال انقلاب اسلامی، بیشترین جامعه هدف در معلولیت بینایی با آمار دو هزار و 214 نفر مربوط به شهر قزوین و کمترین تعداد ابتلا با 194 نفر در منطقه آوج قرار دارند‌.

اولویت سازمان بهزیستی قزوین ارائه ویزیت به بیماران اعصاب و روان در منزل با نازل‌ترین هزینه استراه‌اندازی سامانه دانشجویان تحت پوشش بهزیستیهیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در مراکز بهزیستی کرمانشاه گزارش نشده است

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: بیشترین نیاز معلولان تغییر باور مردم نسبت به توانمندی‌های آنها است تا علاوه بر معلولیت، محرومیت نیز بر این افراد تحمیل نشود.

وی خاطرنشان کرد: نابینایان اگر چه از نعمت بینایی محروم یا کم برخوردار هستند اما از لحاظ بهره‌مندی از سایر حواس، چندین گام جلوتر از جامعه حرکت می‌کنند که دستگاه‌های دولتی و صاحبان صنایع باید نگاه ویژه‌ای برای به کارگیری این افراد و کمک به وضعیت اشتغال آنها داشته باشد.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ورزش نابینایان مجتمع خدمات بهزیستی و توانبخشی شهدای هفتم تیر استانداری قزوین ورزش نابینایان استانداری قزوین استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۹۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین

به گزارش خبرنگار مهر، آئین افتتاح فاز سوم کمربندی نسیم شمال حد فاصل چهارراه میرزا کوچک خان تا بلوار شهید باهنر و بهره برداری از ۱۴۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی پیش از ظهر امروز یکشنبه برگزار شد.

فاز سوم محور نسیم شمال با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال و به طول ۲۴۰۰ متر با بهسازی وضع موجود، تعریض معبر، اصلاح شعاع قوس‌ها و اصلاح آب روها اجرا شده است.

همچنین در حاشیه این مراسم، ۱۴۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی نیز شامل تاکسی، ون، مینی بوس و اتوبوس نیز با اعتباری بالغ بر ۱,۲۰۰ میلیارد ریال به شبکه حمل و نقل استان قزوین اضافه شدند.

کد خبر 6097132

دیگر خبرها

  • تبعات عدم توجه به مشکلات پزشکان در مناطق دورافتاده کشور
  • معاونان وزیر راه و شهرسازی به مشکلات مردم قم رسیدگی می کنند
  • دانشجویان پرانگیزه؛ اما مسئولان همچنان در خواب غفلت!/ دل نوشته‌های دانشجویی را جدی بگیرید تا مشکلات مملکت حل شوند
  • فیلم| حل مشکلات اصناف در میز خدمت
  • کشف ۱۳۰ میلیاردی دستگاه‌های آزمایشگاهی قاچاق
  • بازگرداندن ارز دولتی به خزانه بیت المال در قم
  • مشکلات پایان‌ناپذیر کادر درمان؛ مدل جدید از مهاجرت شکل گرفته!
  • بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می‌گیرد
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم