Web Analytics Made Easy - Statcounter

۹۶ درصد مردم نمی‌دانند که نحوه درست جستجو کردن در گوگل چگونه است، در این گزارش ۱۰ روش جستجوی صحیح در گوگل را گردآوری کرده‌ایم. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، به نقل از باشگاه خبرنگارانبیل گیتس می‌گوید: "اینترنت در حال تبدیل شدن به میدان دهکده جهانی است. "

دوره‌ای که در آن هستیم دوره اینترنت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما با اتصالات پرسرعت احاطه شده‌ایم و فقط با یک کلیک می‌توانیم به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنیم. بزرگترین نعمت اینترنت، موتور جستجوی Google همه چیز را دارد. Google تقریباً به هر سوالی که می‌پرسید پاسخی دارد. با این حال، برای یافتن نتایج بهتر، باید بدانید که چگونه در Google جستجو کنید:

یا این یا آن

اگر واقعاً مطمئن نیستید که اطلاعات یا نام را به درستی به خاطر سپرده‌اید، وقت آن است که کلمه درست را جستجو کنید. فقط چند گزینه احتمالی از آنچه می‌خواهید جستجو کنید بنویسید و آن‌ها را با "|" نماد یا به سادگی "یا" جدا کنید. در نتیجه Google مناسب‌ترین نتیجه را به شما ارائه می‌دهد.

از کلمات مترادف استفاده کنید

زبان‌ها بسیار غنی هستند و گاهی اوقات کلمات مترادف می‌تواند کمک زیادی به جستجوی آنلاین کند. اگر به جای وب سایت‌هایی که شامل یک عبارت خاص هستند به دنبال وب سایت‌های خاص در یک موضوع خاص هستید، از نماد "~" در جستجوی خود استفاده کنید.

به عنوان مثال اگر عبارت "غذای سالم" را جستجو کنید، در مورد اصول غذای سالم، دستور العمل‌های پخت و پز و همچنین گزینه‌های غذای سالم نتیجه خواهید گرفت.

جستجو در یک وب سایت

اگر مقاله جالبی پیدا کردید و دوست دارید آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، مسئله بسیار مناسبی است، شما فقط نام وب سایت و بخشی از اطلاعات مورد نظر را تایپ می‌کنید، مقاله‌ای که جستجو می‌کنید بلافاصله ظاهر شود.

قدرت ستاره را دست کم نگیرید

این قابلیت هنگامی استفاده می‌شود که شما کلمه کلیدی، عبارت یا عددی را که باید در جستجو قرار دهید را فراموش کرده‌اید، در عوض می‌توانید از نماد قدرتمند "*" استفاده کنید. فقط به جای کلمه فراموش شده ستاره را تایپ کنید و نتیجه به شما کمک می‌کند.

از دست رفتن کلمات زیاد

اگر عبارت طولانی است، اما بیشتر قسمت‌های آن را به خاطر نمی‌آورید، سعی کنید فقط کلمات اول و آخر را بنویسید و در وسط "AROUND + تعداد تقریبی کلمات گمشده" را قرار دهید. برای مثال: "I wandered AROUND(4) cloud. "

استفاده از چارچوب زمانی

گاهی اوقات اتفاق می‌افتد که شما به فوریت به اطلاعات مربوط به مدت زمان مشخصی نیاز دارید. برای انجام این کار، فقط یک بازه زمانی لازم را با سه نقطه بین آن تاریخ‌ها اضافه کنید. به عنوان مثال، شما باید در مورد اکتشافات علمی انجام شده در قرن 20، مانند نمونه‌ای که در بالا نشان داده شده است، بدانید.

به دنبال عنوان یا URL بگردید

با تایپ کردن "intitle:" قبل از عبارت جستجو، بدون فاصله، کلمات کلیدی یا عنوان مقاله را پیدا کنید. اگر به URL نیاز دارید، از "inurl:" استفاده کنید.

یافتن وب سایت‌های مشابه

اگر با یک سایت واقعا سرگرم کننده روبرو شدید و می‌خواهید سایر صفحات مشابه را هم ببینید، ابتدا کلمه "related" و بعد آدرس سایتی را که دوست داشتید تایپ کنید.

نوشتن عبارات کامل

چارچوب اصطلاح جستجو در علامت‌های نقل قول ساده‌ترین و مثرترین روش برای یافتن چیزی خاص و به ترتیب دقیق تایپ آن است.

به عنوان مثال، اگر کلمات را تایپ کنید، بدون علامت نقل قول، موتور جستجو نتایج را نشان می‌دهد در حالی که این کلمات به هر ترتیب در یک وب سایت نشان داده می‌شوند، در مقایسه با ترتیب خاصی که تایپ کرده اید.

اما به محض افزودن علامت‌های نقل قول، تنها نتایج را می‌توانید بدست آورید و ترتیب حفظ شود. این یک روش عالی برای جستجوی اشعار است.

از جستجوی کلمات بی اهمیت خودداری کنید

برای از بین بردن تعداد کلمات جستجو، به سادگی قبل از هر کلمه‌ای که نیازی به دیدن آن ندارید، یک نماد منفی تایپ کنید. به عنوان مثال، شما به دنبال سایت مربوط به کتاب‌های جالب هستید، اما قصد ندارید یکی از آن‌ها را بخرید، بنابراین مورد بعدی را مانند آنچه در مثال بالا نشان داده شده است، بنویسید.

اخبار گروه سایر رسانه‌ها صرفا بازنشر اخبار سایت‌ها و خبرگزاری‌هاست و خبرگزاری تسنیم هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عنوان مثال استفاده کنید جستجو کنید تایپ کنید سایت ها وب سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۶۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه خبری سی‌اِن‌اِن، گروهی که اخیراً تظاهراتی را در اعتراض به قرارداد شرکت آمریکایی گوگل با رژیم صهیونیستی سازمان داده است، اعلام کرد که این شرکت 20 کارمند دیگر را به علت حضور در این اعتراضات اخراج کرده است.

گروه "فناوری برای آپارتاید ممنوع" No Tech for Apartheid که اخیراً تظاهراتی را در دفاتر گوگل سازمان داده بود، در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت آمریکایی علاوه بر 30 کارمندی که هفته گذشته اخراج شدند، 20 نفر دیگر نیز از کار خود برکنار شده‌اند.

این گروه ادعا می‌کند که برخی از کارمندان اخراج شده در اعتراضات و تحصن سه شنبه دو هفته گذشته در دفاتر گوگل در نیویورک و سانی ویل، کالیفرنیا، "نظاره گر غیرشرکت کننده" بودند و فعالانه شرکت نداشتند.

این بیانیه اخراج‌های دسته جمعی را در گوگل محکوم کرد و آن را "اقدام تهاجمی و انتقام جویی از روی استیصال" خواند.

سخنگوی گوگل از بیان دقیق تعداد کارگرانی که به دلیل اعتراضات اخراج شده‌اند خودداری کرد، اما در بیانیه‌ای که سه‌شنبه برای شبکهCNN ارسال شد، تأیید کرد که اخراج‌های بیشتری رخ داده است.

سازمان دهندگان این اعتراض در عین حال می‌گویند که برخی از کارگران اخراج شده هیچ اختلالی در داخل دفاتر گوگل ایجاد نکرده‌اند.

"گروه فناوری برای آپارتاید ممنوع" در این بیانیه اعلام کرد که گوگل عصبانی شده است چرا که مدیران این شرکت از قدرتی که کارکنان در تحصن‌های تاریخی سه‌شنبه گذشته نشان دادند و همچنین از واکنش نادرست خود خجالت می‌کشند.

این بیانیه افزود: اکنون، این شرکت به هر کارمندی که از نظر فیزیکی در مجاورت تظاهرات بوده از جمله کسانی که اصلاً در این کمپین شرکت نداشته‌اند، ضربه می‌زند.

در گزارش سی‌ان‌ان آمده است: قتل عام غیرنظامیان در غزه شکاف عمیقی در افکار عمومی آمریکا ایجاد کرده است و اعتراضات گسترده علیه حمایت دولت ایالات متحده... از اسرائیل در سراسر دانشگاه‌ها و شرکت‌های این کشور در هفته‌های اخیر افزایش یافته است.

اعتراض کارکنان گوگل به قرارداد رایانش ابری این شرکت با دولت اسرائیل بیش از شش ماه پس از حمله 7 اکتبر حماس شکل گرفت و این در حالی است که حملات اسرائیل به غزه اکنون بیش از 34 هزار کشته برجای گذاشته است که بیش از 70 درصد از کشته شدگان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

دیگر خبرها

  • بالا رفتن سن سالمندی از دیدگاه عموم
  • عملیات جستجو پیکر فرد غرق شده در نازلوچای ارومیه ادامه دارد
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • تلاش‌ها برای پیدا شدن جسد فرد غرق شده در نازلوچای ارومیه ادامه دارد
  • ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز روانشناختی «جهت» برای عموم
  • هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • تهدید به بمب‌گذاری در سفارت روسیه در برزیل
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی