Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@13:09:13 GMT

تالارهای پذیرایی هرمزگان مجوز فعالیت گرفتند

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۰۴۸۴

تالارهای پذیرایی هرمزگان مجوز فعالیت گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فریدون همتی ظهر امروز در محل استانداری هرمزگان در نشست هفتگی ستاد مدیریت بیماری کرونای استان، با بیان اینکه بررسی روند ابتلا و بستری افراد مبتلا به کرونا طی هفته گذشته نشان می دهد آمار مبتلایان نسبت به هفته قبل از آن نگران کننده و افزایش محسوسی داشته است، گفت: اگر این روند ادامه پیدا کند و مردم به توصیه های بهداشتی توجه نکنند، تعداد بیماران بستری و فوتی ناشی از کرونا طی هفته‌های آتی افزایش پیدا خواهد کرد و به شرایط حاد دوماه گذشته و وضعیت قرمز برخواهیم گشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن توصیه به شهروندان برای رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی، افزود: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی و استقاده از ماسک در میان شهروندان پیش از این ۸۰درصد بود که اکنون این آمار به ۶۰درصد کاهش پیدا کرده و با شرایط موجود باید منتظر شیوع و ابتلای بالای شهروندان به این بیماری باشیم.

استاندار هرمزگان، عدم حضور در محل‌های پرتراکم و پرجمعیت را یکی از عوامل مهم پیشگیری از این بیماری عنوان کرد و گفت: امروز بر اساس مصوبه ستاد استانی، بنا شد صنوف و بنگاه های اقتصادی که به مردم خدمات می دهند و نسبت به رعایت پروتکل ها از سوی صاحبان بنگاه ها و صنوف و کسانی که خدمات را دریافت می کنند حساسیت لازم وجود ندارد، بازرسان به همراه نماینده تعزیرات در محل حاضر و بنکاه صنفی متخلف را جریمه خواهند کرد.

خدمات در ادارات فقط به دارندگان ماسک ارائه شود

همتی گفت: این جرایم قابل توجه و بازدارنده خواهد بود چرا که صاحبان مشاغل و بنگاه ها موظف به رعایت پروتکل ها و الزام خدمات گیرندگان به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی هستند.

رییس ستاد مدیریت بیماری کرونای استان همچنین از بازگشایی تالارهای پذیرایی خبر داد و گفت: با توجه به شروع ماه مبارک ربیع الاول، بنا به مصوبه ستاد، مقرر شد تالارهای پذیرایی با یک چهارم ظرفیت با حضور نماینده بهداشت، به‌صورت کنترل شده و حذف برخی روش‌ها و سنت‌هایی که قبلا وجود داشته، اقدام به برگزاری مراسمات  کنند.

همتی بیان داشت: فرمانداران باید نظارت جدی بر این بخش داشته باشند و اگر در گزارش‌ها به این نتیجه برسیم تالاری الزمات قانونی ستاد کرونا را رعایت نکرده است، برای مدت طولانی اجازه برگزاری مراسم به آن مرکز داده نخواهد شد.

هر اداره‌ای پروتکل‌ها رعایت نکند با آنها برخورد می‌کنیم

وی همچنین عنوان کرد: اگر سازمان یا اداره‌ای مراجعان زیادی دارد و هنوز پیش بینی های لازم را برای خدمات رسانی و  با توجه به تجارب هشت ماهه نکرده و از ارائه خدمات امتناع کند، به‌صورت جدی با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه امکانات درمانی و نیروی انسانی حوزه بهداشت و درمان در استان با توجه به شیوع کرونا محدود است، گفت: امکانات استان در حد معمول امکان ارائه سرویس دارد و اگر به شرایط دوماه پیش برگردیم شرایط بسیار سختی هم برای مردم و هم برای کادر پزشکی به وجود خواهد آمد.

همتی در پایان بار دیگر ضمن درخواست از شهروندان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به‌ویژه استفاده از ماسک، گفت: از یکایک مردم می خواهیم معلم و مبلّغ این شویم که هم به دیگران در این زمینه تذکر دهیم و هم خودمان توصیه های پزشکی را به خصوص در مکان های عمومی رعایت کنیم.   

انتهای پیام/88055

منبع: فارس

کلیدواژه: رعایت پروتکل های بهداشتی هرمزگان همتی استاندار هرمزگان بندرعباس بازگشایی تالارهای پذیرایی رعایت پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۰۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد

اولین جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان بهاباد در سال جدید به ریاست تیموری فرماندار بهاباد و با حضور موسوی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان، و سایر اعضای کارگروه در محل سالن فرمانداری بهاباد برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رحمتیان مدیر جهاد کشاورزی و دبیر کارگروه آرد و نان شهرستان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت فعالیت نانوایی‌ها در سطح شهر و روستا‌ها عدم تغییر قیمت نان علیرغم افزایش هزینه‌های ثابت و جاری واحد‌های نانوایی را به عنوان مهمترین دغدغه و افزایش سهمیه آرد ماهانه را مهمترین درخواست نانوایان از کارگروه آرد و نان شهرستان مطرح کرد و خواستار رسیدگی به این موارد توسط مسئولان استانی گردید.

فرماندار شهرستان بهاباد ضمن تشکر و قدردانی از همه نانوایان به خاطر تلاش شبانه روزی در تامین قوت غالب مردم از بروز برخی بی نظمی‌ها در ساعات فعالیت شماری از نانوایی‌ها و همچنین افت محسوس کیفیت نان در اغلب نانوایی‌های شهرستان گلایه کرد و از متصدیان واحد‌های نانوایی درخواست کرد نسبت به پخت و عرضه نان سالم و باکیفیت در ساعات مقرر اهتمام ورزند.

موسوی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ضمن عرض خداقوت به فعالین حوزه گندم، آرد و نان شهرستان به تشریح دستورالعمل هوشمندسازی یارانه آرد و نان پرداخت و افزود: در سامانه هوشمند نانینو در صورت تبدیل آرد تخصیصی به نان مشوق‌هایی برای نانوایان در نظر گرفته شده است و سهمیه ماهانه به صورت خودکار افزایش می‌یابد و در صورت عدم تبدیل بخشی از آرد تخصیصی به نان ضمن اعمال جریمه، سهمیه آرد آن واحد نانوایی به صورت خودکار کسر می‌گردد.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه رییس اتحادیه و جمعی از نانوایان شهرستان به بیان مسائل و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند و تصمیمات لازم به منظور رفع مشکلات مطرح شده اتخاذ گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • وزارت بهداشت: زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رویم
  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند
  • رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک؛ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود
  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • رعایت حجاب و عفاف در واحدهای صنفی اسلامشهر الزامی است
  • حضور نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی