Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@07:18:43 GMT

آشنایی با زیست شناسی که فلج شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۱۸۱۴

 تئودور بووری زیست شناسی است که از یک سمت بدن فلج شد. خبرگزاری میزان- تئودور بووری در ۱۲ اکتبر ۱۸۶۲ در شهر بامبرگ آلمان چشم به جهان گشود. تئودور دومین پسر از چهار پسر تئودور بووری پزشکی از تبار فرانک‌ها و آنتونیه بووری بود. از ۱۸۶۸ تا ۱۸۷۵ در بامبرگ به دبستان رفت و تا ۱۸۸۱ درنورنبرگ در دبیرستان تحصیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن سال وارد دانشگاه مونیخ شد و بعد از فقط یک نیمسال که با جد تمام درتاریخ و فلسفه تحصیل کرد به علوم طبیعی روی آورد.   اولین آموزش علمی او کالبد شناسی بود که زیر نظر کارل فون کوپفر انجام شد و در موسسه کالبد شناسی مونیخ دستیار او شد؛ در ۱۲۸۵ مدرک دکتری را با درجه ممتاز گرفت. پایان نامه او، درباره کاری بود که با رهبری کوپفر انجام شده بود، به ساختمان رشته‌های پی مربوط بود. در ۱۲۸۵ بورس پنج ساله‌ای به عنوان پاداش خدمت از اعتبارات لامونت به بووری اعطا گردید.   بووری در ۱۲۹۳ در ۳۰ سالگی استاد جانورشناسی و کالبد شناسی تطبیقی و رییس موسسه جانورشناسی و کالبد شناسی جانوری دانشگاه وورتسبورگ شد.    علاقه‌ای شدید به موسیقی و هنر، هر دو داشت. به نحوی استثنایی با ظرافت پیانو می‌نواخت و موسیقی از زندگی روزانه او ناگسستنی بود. مهارتش درنقاشی چنان بود که در جوانی به فکر افتاده بود که نقاشی را پیشه خود سازد؛ اما با سرشتی که داشت، درباره این هنر نیز مشکوک شد و نقاشی‌های خود را فقط به دوستان بسیار نزدیک و صمیمی نشان می‌داد. بیشتر بخوانید: آشنایی با محققی که در کودکی نابینا شد    او چنان از جنبه روانی افسرده گردیده بود که ماه‌ها قادر به کار نبود. از آن پس غالبا بیمار بود. افسردگی روانی او اغلب عود می‌کرد و روماتیسم او مزمن بود. در آن زمان با بیماری شدیدتری، توام با فلج مختصر یک پهلوی خود دست به گریبان بود. ذهن بووری آشکارا تحلیلگر بود و به کنه مسائلی که در مرکز اندیشه زیست شناسی سده بیستم بودند نفوذ می‌کرد.   کار‌های علمی او در مرز رشته‌هایی دور می‌زدند که در میانه قرن به عنوان یاخته شناسی، رویان شناسی و علم وراثت از هم متمایز شدند.   در ۱۸۸۵ بووری شروع به اجرای یک سلسله مطالعات با ارزش درباره رنگین تنها کرد. بووری کمک‌های مهم دیگری نیز به علم کرد از جمله کشف اندام‌های مخصوص دفع مواد زاید بدن در آمفیوکسوس، (گروهی از بی مهرگان ماهی گونه دریایی نزدیک به مهره داران) که در آن زمان عقیده بر این بود که سازواره‌ای است نزدیک به سازواره‌ای که مهره داران از آن تکامل یافته‌اند.   ادموند ب. ویلسن، یاخته شناس معروف آمریکایی در کتابی به صورت یادنامه بووری نوشت: «بووری با چند کشف از مهم‌ترین و مورد توجه‌ترین کشف‌ها و بارورترین مفهوم‌های روزگار ما دانش زیست شناسی را غنا بخشید.»وی در ۱۵ اکتبر ۱۹۱۵ در شهر وورتسبورگ آلمان دار فانی را وداع گفت.   انتهای پیام/  برچسب ها: زیست شناسی معلول

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: زیست شناسی معلول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۱۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، درخصوص وضعیت ساخت و ساز‌های صورت گرفته در اطراف باغ گیاه‌شناسی با بیان اینکه باید تدبیری اندیشیده شود که آسیبی به باغ وارد نشود، خاطرنشان کرد: البته به این معنا نیست که تعاونی واحد‌های آپارتمانی خود را نسازد؛ تعاونی می‌تواند واحد‌ها را بسازد و تعهدات خود را براساس پروانه انجام دهد.

وی افزود: زمین در آن محدوده زیاد است؛ هم تعاونی زمین زیادی در اختیار دارد و هم دستگاه‌های دیگر زمین دارند و باید ساخت و ساز در جانمایی درست صورت بگیرد. اینکه در مجاورت باغ گیاه شناسی ساخت و ساز انجام شود، خلاف قانون است و امکان پذیر نیست.

عباسی همچنین تصریح کرد: قرار بر این شده برای ساخت و ساز‌هایی که پیش از این صورت گرفته، محدودیت ارتفاع لحاظ شود و بیش از چهار یا پنج طبقه مجوز ساخت ندهند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: دستگاه‌ها با یکدیگر توافق کردند که اگر در زمین‌های تعاونی قابلیت جانمایی باقی مانده پروژه نباشد و در زمین‌های مجاور ساخت و ساز صورت بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • دمیده شدن دوباره امید در کالبد دریاچه ارومیه/ حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • آشنایی با کابل نسوز
  • ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟
  • سایه برج ها از سر باغ گیاه شناسی کوتاه می شود
  • آشنایی با تانک چلنجر ۲
  • پایان موقت کاوش در محوطه تازه کشف‌شده در اصفهان + عکس
  • ببینید | آشنایی با خواص شیربرنج
  • ببینید | آشنایی با فواید خرما