Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین سلطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سرعت وزش باد در این مناطق می تواند به ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت نیز برسد، افزود: طی امروز و فردا/دوشنبه و سه شنبه/ نیز هوای این استان صاف و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.  

وی به میزان دمای هوای این استان طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: طی این مدت خیرآباد و سجاس به ترتیب با دمای سه  و یک درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و گیلوان از توابع شهرستان طارم نیز با میزان دمای ۳۲ درجه سانتیگراد بالای صفر، گرم‌ترین نقطه این استان گزارش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلطانی، دمای فعلی شهر زنجان را ۱۱+ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان اینکه این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت تغییری نکرده است، اظهار داشت: هوای زنجان تا پایان روز سه شنبه، بطور نسبی گرم خواهد بود.

وی با بیان اینکه اواخر هفته میزان دمای هوای این استان در مناطق مختلف بین سه تا پنج درجه سانتیگراد افت پیدا خواهد کرد، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته میزان حداقل و حداکثر دما در خیرآباد ۳- و ۲۳، سجاس ۱- و ۲۴،  گرماب ۱ و ۲۵،  حلب ۱ و ۲۵،  صائین قلعه ۱ و ۲۲،  ابهر ۱ و ۲۱،  باش قشلاق گرماب ۲ و ۲۴،  زرین رود ۲ و ۲۶،  خرمدره ۴ و ۲۲،  دندی ۴ و ۲۴، زنجان ۵ و ۲۵، دانشگاه زنجان ۶ و ۲۵، قیدار ۶ و ۲۲، نیک پی ۶ و ۲۶،  فیله خاصه ۷ و ۲۶، پری ۸ و ۲۳، ماهنشان ۸ و ۲۶،  گیلوان ۹ و ۳۲، فرودگاه زنجان ۹ و ۲۴ و آببر ۱۵ و ۲۹ درجه سانتیگراد به تبت رسید.

در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند، داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شوند.

برچسب‌ها تغییرات آب و هوا اداره کل هواشناسی زنجان زنجان سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا اداره کل هواشناسی زنجان زنجان سازمان هواشناسی تغییرات آب و هوا اداره کل هواشناسی زنجان زنجان سازمان هواشناسی اخبار کنکور درجه سانتیگراد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۵۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی؛ سامانه بارشی از سه‌شنبه وارد کشور می شود

صادق ضیاییان افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۸ اردیبهشت) در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، برخی مناطق کرمان و جنوب یزد ابرناکی و رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: یکشنبه (۹ اردیبهشت) این وضعیت در ارتفاعات کرمان و برخی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان ادامه خواهد داشت. دوشنبه ( ۱۰ اردیبهشت) در اغلب مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت. سه شنبه (۱۱ اردیبهشت) سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و بارش در ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان و جنوب آذربایجان غربی رخ خواهد داد .

ضیاییان افزود: چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) سامانه بارشی ضمن تقویت، نوار غربی و بخش‌هایی از استان های بوشهر و فارس را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد موجب خیزش گردوخاک خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۹ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۱ و ۳ درجه سانتیگراد و بندرعباس با بیشینه ۴۰ و ۳۶ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • روند کاهشی دمای هوای کهگیلویه و بویراحمد در شبانه روز آینده
  • پیش بینی هواشناسی کشور 8 و 9 اردیبهشت 1403 / ورود سامانه بارشی جدید
  • ورود سامانه بارشی به کشور/ این استان ها منتظر بارندگی باشند
  • پیش بینی وزش باد در مناطق مختلف استان
  • پایداری هوای زنجان تا اواسط هفته جاری
  • هواشناسی؛ سامانه بارشی از سه‌شنبه وارد کشور می شود
  • ورود سامانه بارشی به کشور طی سه‌شنبه
  • آسمان این مناطق کشور هفته آینده بارانی می‌شود
  • پیش‌بینی آب و هوای تهران طی روزهای آینده
  • دمای هوا در مناطقی از زنجان به زیر صفر رسید