Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@05:24:13 GMT

سفر جمعی از مقام‌های کنیایی به قزوین

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۹۶۷۴۶

سفر جمعی از مقام‌های کنیایی به قزوین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هیلاری بارچوک، استاندار استان بومت کنیا و هیات دولتی همراه که با هدف آشنایی با ظرفیت‌های اقتصادی ایران به قزوین سفر کرده‌اند روز گذشته ۲۸ مهر در نشستی با مسئولان و جمعی از سرمایه گذاران استان قزوین با ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری این استان آشنا شدند.

این نشست به همت اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان قزوین و با همکاری و هماهنگی معاونت اقتصادی استانداری و نمایندگی وزارت خارجه در استان قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفر برمکی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کنیا نیز در این نشست حضور پیدا کرد.

مهدی بخشنده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی قزوین در این نشست گفت: قزوین استانی با قابلیت‌های بالای اقتصادی به شمار می‌رود و از توانمندی‌های صنعتی و کشاورزی زیادی برخوردار است. این استان در تولید برخی محصولات صنعتی و کشاورزی همچون کاشی و سرامیک، شوینده‌ها و شیشه و همچنین انگور و کشمش و زیتون رتبه برتر در ایران را داراست و می‌تواند در صادرات این محصولات و همچنین ارائه خدمات فنی و مهندسی به آفریقا با هیات‌های تجاری کنیایی همکاری کند.

بخشنده افزود: قزوین موقعیت جغرافیایی ممتازی دارد و می‌تواند این فرصت را در اختیار سرمایه‌گذاران کنیایی قرار دهد تا محصولات خود را به بازار ایران و اوراسیا عرضه کنند. سرمایه‌گذاران قزوین در صورت همکاری کنیایی‌ها می‌توانند در زمینه‌های کشاورزی و مبادلات تجاری همکاری‌های قابل توجه با آن کشور داشته باشند. با وجود استعدادها و ظرفیت‌های مناسب برای فعالیت سرمایه‌گذاران ایرانی در کنیا، امیدواریم با پیگیری‌های سفارت ایران در نایروبی و توجه ویژه مسئولان این کشور برخی مشکل‌های موجود برطرف شود.

در ادامه این نشست، هیات کنیایی و مسئولان و سرمایه گذاران استان قزوین به تشریح توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود برای برقراری همکاری دوجانبه اقتصادی پرداختند.

کنیا با ۵۱ میلیون جمعیت به پایتختی نایروبی در شرق آفریقا قرار دارد. بومت یکی از ۴۷ استان کنیا و قطب تولید چای در این کشور و همچنین آفریقاست.

کد خبر 558676 برچسب‌ها استان قزوین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان قزوین سرمایه گذاران استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۶۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه

به گزارش همشهری‌آنلاین، تارنمای شبکه اقتصادی بلومبرگ با اشاره به دیدار «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه با «محمدرضا آشتیانی» همتای ایرانی خود در آستانه، پایتخت قزاقستان، به نقل از این مقام روس نوشت: مسکو آماده گسترش همکاری‌ های نظامی "سودمند دوجانبه" با تهران است.

به نوشته بلومبرگ، نشانه های خرید تسلیحات از روسیه به وسیله ایران، نگرانی‌ هایی را در اسرائیل در مورد پیامدهای گسترش روابط دفاعی مسکو و تهران ایجاد کرده است.

شای هار- زوی (Shay Har-Zvi) از مقام های پیشین وزارت امور راهبردی اسرائیل و از اعضای ارشد دانشگاه رایشمن تل آویو، گفت: روسیه "دشمن اسرائیل است و از محوری که علیه ما می جنگد، حمایت می کند. " وی افزود که نقش مسکو با تشدید درگیری اسرائیل با ایران و گروه‌های شبه ‌نظامی متحد آن اهمیت بیشتری می‌ یابد.

بلومبرگ به نقل از سرلشگر آموس گیلاد، از مقام های ارشد پیشین وزارت جنگ اسرائیل، نوشت: روسیه و ایران بیش از پیش به یکدیگر نزدیک‌ شده اند. روس‌ها اکنون می ‌توانند برخی از فناوری‌های بسیار مهم را که توانمندی های ایران را به نحو چشمگیری ارتقا می دهد، در اختیار آنان قرار دهند.

در ادامه گزارش بلومبرگ با یادآوری روابط نزدیک اسرائیل و روسیه در دهه های اخیر آمده که روابط صمیمانه بنیامین نتانیاهو و ولادیمیر پوتین و همکاری های امنیتی طولانی مدت مسکو و تل آویو در شکل گیری آن نقش داشت. با این حال، این دو از زمان حمله روسیه به اوکراین و با توجه به روابط نزدیک اسرائیل و آمریکا که بی طرف ماندن تل آویو را غیرممکن کرده با افزایش اختلافات روبرو شده و روسیه و ایران نیز به هم نزدیکتر شده اند.

بلومبرگ با ادعای آنکه مشارکت کرملین با ایران بخشی از فشار گسترده تر روسیه برای مقابله با آمریکا و متحدانش در خاورمیانه است، نوشت: روسیه همچنین به دنبال افزایش حضور نظامی خود در منطقه از جمله تاسیس یک پایگاه دریایی در لیبی است.

کد خبر 847430 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه ایران و روسیه

دیگر خبرها

  • نمایشگاه ایران اکسپو فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران در چهارمحال و بختیاری است
  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • معرفی چهار زنجیره تولید چهارمحال‌وبختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • ‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه