Web Analytics Made Easy - Statcounter

میرحیدر رضوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فهرست کالاهای تولیدی و وارداتی مخرب محیط زیست مشمول عوارض پسماند و همچنین میزان عوارض و نحوه واریز آن به حساب‎های تعیین شده، اعلام شد.
وی تاکید کرد: تولید و واردات انواع رنگ و آستری به استثنای محصولات پایه آب و روغن جلا، انواع لاستیک رویی و تویی اعم از تایر و تیوپ و لاستیک های روکش دار، انواع لامپ روشنایی به استثنای لامپ های پربازه SMD  و LED و باطری مشمول عوارض پسماند مخرب محیط زیست می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: انواع رایانه، تجهیزات جانبی و کمکی آن، انواع دستگاه های صوتی و تصویری و انواع گوشی، انواع وسایل بازی و تفریحی و اسباب بازی پلاستیکی و الکترونیکی نیز مشمول این عوارض است.
رضوی یادآوری کرد: انواع مشمع، سلفون، نایلون و نایلکس، انواع ظروف و مخازن پلاستیکی، پت PET و ظروف ملامین نیز مشمول عوارض پسماند مخرب محیط زیست است.
وی اظهارداشت: در اجرای صدر بند واو تبصره ۶ قانون بودجه سال جاری  کل کشور که در آن" به منظور کاهش اثرات مخرب پسماندها، درآمد حاصل از اجرای بندهای (ث) و (ص) ماده ۳۸ قانون برنامه ششم توسعه، ناشی از فروش کالاهایی که مصرف آن‌ها منجر به تولید پسماند مخرب محیط زیست می‌شود توسط سازمان امورمالیاتی کشور به ردیف درآمدی (۱۶۰۱۸۹) واریز می‌شود." تایید شده است.
 مدیر کل امور مالیاتی استان زنجان گفت: ماده ۲ آئین نامه اجرائی هیات وزیران در ۱۴ مرداد سالجاری و بند ۲دستورالعمل ۳۰ شهریور امسال، تولیدکنندگان و وارد کنندگان کالاهای موضوع ماده یک این آیین نامه مکلف هستند ضمن تکمیل و تسلیم  فرم ابراز فروش کالاهای مشمول عوارض پسماند مخرب محیط زیست در سامانه عملیات الکترونیک مالیات بر ارزش افزوده به نشانیwww.evat.ir  مبلغ عوارض تعلق گرفته را بر حسب قیمت فروش، محاسبه و در پایان هر دوره مالیاتی موضوع ماده ۱۰  قانون مالیات بر ارزش افزوده  واریز کنند.
رضوی تاکید کرد: واریز عوارض پسماند به حساب شماره ۴۰۰۱۰۰۰۹۰۱۰۲۹۰۷۵ به نام  تمرکز درآمد حاصل از فروش کالاهایی که مصرف آنها منجر به پسماند مخرب محیط زیست می شود در سال جاری موضوع ردیف درآمدی ۱۶۰۱۸۹نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

برچسب‌ها سازمان امور مالیاتی کشور مدیریت پسماند مالیات زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی کشور مدیریت پسماند مالیات زنجان سازمان امور مالیاتی کشور مدیریت پسماند مالیات زنجان اخبار کنکور پسماند مخرب محیط زیست مشمول عوارض پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۱۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد

لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی (۲۸۵۰۰ تومانی) برای سال جاری شامل ۸ گروه کالایی اعلام شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی (28500 تومانی) برای سال جاری  شامل 8 گروه کالایی اعلام شد.

محمد مخبرمعاون اول رییس جمهور مصوبه هییت وزیران درباره اختصاص ارز ترجیحی 28500 تومان به کالاهای اساسی در سال جدید را به وزارتخانه های مربوطه و دستگاه های اجرای ابلاغ کرد.

بر اساس این لیست انواع گوشت تازه یا سرد کرده گوساله و گوسفند، گندم معمولی، جو، ذرت دامی، دانه سویا، دانه کلز، دانه پنبه، دانه آفتابگردان برای روغن کشی، دانه گلرنک، شکر تصفیه شده، کنجاله سویا، کنجاله پنبه، کنجاله آفتابگردان ،کنجاله کلزا، کنجاله گلرنگ، کود سوپرفسفات، کود کلریدو پتاسیم، کود سولفات پتاسیم، فسفات دی آمینیوم، مولدهای دام و طیور آبزیان و مواد ژنتیکی در سال جاری کماکمان ارز ترجیحی به واردات آنها اختصاص داده می شود.

بنابراین گزارش در میان این کالاها تنها برنج است که بر اساس مصوبه هییت وزیران ارز ترجیحی برای واردات آن در سال جاری اختصاص نیافته است.

بر اساس پیگیری های خبرگزاری تسنیم از انجمن‌های مرتبط با واردات برنج این موضوع در حال پیگیری است و این امکان دارد که برنج هم به این لیست برگردد.

ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟‌

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش «مسیرسبز- ایران پاک»
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش مسیر سبز ایران پاک
  • عوارض آزادراه تهران-شمال در اختیار محیط زیست
  • ۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • اعلام لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی
  • لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • بخشی از عوارض آزادراه تهران-شمال به محیط زیست اختصاص یابد