Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسوول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: با آغاز ماه ربیع الاول و کمکهای حمایتی مخاطبان و نهادهای متولی، سالن‌های تئاتر و نگارخانه‌های مشهد جان دوباره می‌گیرند.

به گزارش قدس آنلاین، جواد روشندل اظهار کرد: هم اینک از ۶ سالن تئاتر مربوط به بخش دولتی و غیردولتی در مشهد، پردیس تئاتر مستقل یک تئاتر را در حال اجرا دارد که با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی و استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت سالن برای حضور مخاطبان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی ادامه داد: از سوی دیگر سه تئاتر مربوط به گروه‌های نمایش مشهد نیز توسط شورای نظارت بر نمایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مرحله بازبینی قرار دارد که نتیجه امکان نمایش آن در سالنهای تئاتر به زودی اعلام می‌شود. مسوول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ۳۳ نگارخانه مشهد نیز فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و نمایشگاه‌هایی را در دست برگزاری دارند. وی افزود: براساس مصوبه کمیسیون فرهنگی معاونت فرهنگی – اجتماعی شهرداری مشهد، قرار است برپایی نمایشگاه‌ها در نگارخانه‌ها و اجرای تئاتر در سالنها از طریق خرید خدمت، مورد حمایت مالی قرار گیرند تا به رونق و از سرگیری مجدد کسب و کارهای فرهنگی کمک شود. روشندل ادامه داد: براساس این مصوبه به ازای برپایی هر نمایشگاه در نگارخانه‌های مشهد، شهرداری با پرداخت مبلغی به آن نگارخانه به رونق فعالیتش کمک می‌کند. وی گفت: همچنین شهرداری به ازای هر تئاتر که در سالنهای بخش خصوصی اجرا می‌شود، بهای بلیت ۳۰ درصد از ۵۰ درصد ظرفیت صندلیهای سالن را به کارگردان آن نمایش پرداخت می‌کند تا این بلیت به صورت رایگان در اختیار دعوت شدگان شهرداری قرار گیرد. مسوول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: در تلاش هستیم در دوران شیوع ویروس کرونا فاصله بین مردم و رویدادهای هنری را با رعایت پروتکلهای بهداشتی و تامین سلامت مردم کم کنیم. وی ادامه داد: با این حال از آنجا که رکن اصلی دیدن تئاتر، حضور مخاطب است با توجه به کاهش ظرفیت سالنهای تئاتر برای حضور مخاطب و ملاحظه مردم به سبب شیوع کرونا، استقبال مردم از تئاتر نسبت به گذشته به یک سوم کاهش یافته است.  روشندل گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سال جاری رویکرد حمایت محور را جایگزین رویکرد رویداد محور کرده و در قالب پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان بخشهای فرهنگی و هنری ناشی از شیوع کرونا، حمایتهای موردی و استفاده از ظرفیت تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال در تلاش برای استمرار فعالیتهای فرهنگی و هنری در کشور است. منبع: ایرنا انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تئاتر مشهد فرهنگ و ارشاد اسلامی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۵۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان فیروزه گفت: دومین جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان مدارس فیروزه با عنوان فرزندان حاج قاسم در همه مقاطع تحصیلی برای دومین سال پیاپی با حضور ۴۲ گروه سرود و ۱۱ گروه نمایش تئاتر صحنه‌ای در سالن همایش‌های آموزش و پرورش با همکاری کانون فرهنگی و تربیتی امام خمینی (ره) فیروزه برگزار شد.
علی ابوالفضلی افزود: در این جشنواره فرهنگی و هنری که به مدت ۶ روز به طول انجامید ۶۰۰ دانش آموز با یکدیگر به رقابت پرداختند.
وی گفت: از جمع ۱۲ گروه برتر سرود و تئاتر دانش آموزی شهرستان فیروزه در همه مقاطع تحصیلی، ۴ اثر با نظر هیات داوران به عنوان گروه‌های برگزیده به مسابقات جشنواره فرهنگی و هنری امید فردا در سطح استان خراسان رضوی ارسال می‌شود. 
ابوالفضلی یادآور شد: حضور بیش از ۵۰ گروه دانش آموزی در این جشنواره نشان دهنده استعداد دانش آموزان این شهرستان است.

 

 

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه