Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد کالاهای ایرانی به پاکستان از طریق بازارچه مرزی میرجاوه صادر می شود، گفت: بیش از ۸۷ هزار تن کالا با ارزش ۲۸۰ میلیون دلار از بازارچه مرزی میرجاوه صادر شده است.

«مبین علی میر» در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: بازارچه مرزی میرجاوه از جمله بازارچه های مرزی فعال سیستان و بلوچستان و کشور است که این روزها صادرات آنها از رونق خاص برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه روزانه 100 کامیون در بازارچه های مرزی میرجاوه تخلیه و بارگیری و روانه کشور پاکستان می شود، ادامه داد: بیش از 90 درصد کالاهای ایرانی به کشور پاکستان از طریق بازارچه مرزی میرجاوه صادر می شود.

 

میر یادآور شد: در ۶ ماه گذشته اول سال جاری بیش از 87 هزار تن کالا به کشور پاکستان از طریق بازارچه مرز میرجاوه صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 31 درصد افزایش داشته است.

 

وی با بیان اینکه در کنار تجار کلان، کوله بران در مرز میرجاوه فعالیت دارند، افزود: بازارچه های مرزی به منظور توسعه صادرات غیر نفتی و بهبود وضعیت اقتصادی مرزنشینان احداث شده اند.

پایان پیام/291

منبع: شبستان

کلیدواژه: کوله بران صادرات کالا مرزنشینان بازارچه مرزی میرجاوه بازارچه های مرزی میرجاوه صادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۹۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید

 

محسن گرجی مدیرکل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت  در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ما در زنجیره تامین بخش هایی را بیش از اندازه محدود کرده ایم در حالی که باید سیاست صنعت نساجی را تأمین کنیم، ما در زنجیره این صنعت یک محدودیت هایی داریم.  

 او گفت: به طور کلی در حوزه واردات پارچه باید محدودیت های بیشتری را اعمال کنیم تا ظرفیت تولید های داخل کشور فعال تر شود، ما در تأمین مواد اولیه صنعت پارچه کشور مشکلی نداریم.  

 گرجی بیان کرد: سال گذشته، یک میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار واردات داشتیم که از این رقم ٧٠٠ میلیون دلار به پارچه اختصاص دارد.

او در خصوص حوزه فرش های ماشینی گفت: در حوزه فرش ماشینی تا یک میلیون دلار ظرفیت صادرات وجود دارد، اما افزایش صادرات نیاز به مجموعه اقداماتی دارد. بحث بازگشت ارز هم باید اصلاح شود که یکی از مهم ترین موانع است.

گرجی اضافه کرد: صادرات فرش ماشینی حدود ۲۸۰ میلیون دلار بوده که حدود یک سوم از کل ۷۰۰ میلیون دلار صادرات در دفتر نساجی و پوشاک را به خود اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • بازارچه‌های مرزی پیراحمد و شیخ سلو در چالدران راه‌اندازی می‌شوند
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان