Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا عصر روز گذشته به وقت محلی (بامداد روز چهارشنبه به وقت تهران) در یک گردهمایی انتخاباتی در جمع هوادارانش در شهرستان «ایری» ایالت «پنسیلوانیا» بار دیگر سیاست‌های فشار حداکثری و سیاست تحریم آمریکا و پیامدهای آن بر روی زندگی مردم ایران را نادیده گرفت و گفت که می‌خواهد ایران یک کشور قدرتمند باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، ترامپ بار دیگر توافق هسته‌ای ایران را یک توافق افتضاح توصیف کرد و گفت: «من تصمیم گرفتم تا از توافق افتضاح دولت قبلی [آمریکا] در خصوص برنامه هسته‌ای ایران خارج شوم».

رئیس‌جمهور آمریکا که چندین ماه است به گفت‌وگو با ایران ابراز تمایل کرده است و در گردهمایی‌های انتخاباتی اخیر خود، چندین بار مدعی شده است که در صورت پیروزی در انتخابات آتی سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ماه)، از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی تماس تلفنی دریافت خواهد کرد، روز گذشته (سه شنبه) بار دیگر با مطرح کردن این ادعا در پنسیلوانیا گفت: «اگر در انتخابات پیروز شوم، تماس اول از سوی ایران خواهد بود».

ترامپ در ادامه با ژست انساندوستانه در مقابل مردم ایران گفت که تولید ناخالص داخلی ایران ۲۷ درصد کاهش یافته است و «من چنین چیزی نمی‌خواهم. من خواهان رفاه آنها هستم اما آنها نمی‌توانند تسلیحات هسته‌ای داشته باشند. من می‌خواهم آنها کشوری بزرگ و قدرتمند باشند..به محض پیروزی ما [در انتخابات ریاست‌جمهوری] اولین تماس از سوی ایران خواهد بود و توافقی صورت خواهد گرفت».

این اولین بار نیست که رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی انتخاباتی خود چنین اظهاراتی را درباره ایران مطرح می‌کند، اواسط هفته نیز در گردهمایی انتخاباتی خود در «کارسون سینی» ایالت نوادا، لفاظی‌های مشابهی را درباره ایران مطرح کرد. 

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز ۱۸ اردیبهشت ۹۷ علی‌رغم مخالفت‌های جامعه بین‌المللی و پایبندی کامل ایران به تعهداتش ذیل برجام، به صورت یکجانبه از این توافق هسته‌ای خارج شد و از آن زمان سیاست‌ فشار حداکثری را در قبال جمهوری اسلامی به کار گرفت به امید آنکه ایران را وادار به موافقت با توافق مورد پسند ایالات متحده کند اما این تلاش‌های آمریکا نه تنها نتیجه‌ای در پی نداشت بلکه ایران یک سال پس از بدعهدی طرف‌های اروپایی برجام به تعهداتشان در قبال تهران، شروع به کاهش تعهداتش در قبال این توافق بین‌المللی کرد.

آمریکا همچنین در ماههای اخیر تمامی تلاش‌های خود را برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران به کار گرفته است و علی‌رغم آنکه ۱۸ اکتبر (۲۷ مهرماه)، محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی منقضی شده است، به کشورهای سراسر جهان در خصوص ورود به هرگونه معاملات تسلیحاتی با ایران هشدار داده است.

کد خبر 559019 برچسب‌ها ایران و آمریکا آمریکا - دونالد ترامپ

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا آمریکا دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۹۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی در کالابرگ الکترونیک فجرانه

به گزارش خبرنگار مهر، جت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی ظهر شنبه در دومین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران که با حضور ملکی مدیرکل استان‌های وزارت تعاون، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران و مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار شد اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا مطالبات رهبر معظم انقلاب در حوزه تولید پیگیری و مشکلات تولید رفع شود.

وی با اعلام اینکه جلسات شورای هماهنگی باید خروجی داشته باشد و برای مردم ملموس باشد، تصریح کرد: زمینه‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال ویژه پیگیری شود.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اقدامات مهمی در استان مازندران انجام شده و باید بیشتر تقویت شود، ادامه داد: باید به سمت تفاهم‌نامه‌های بین‌بخشی برویم و توسعه دهیم.

این مسئول با تاکید بر اهداف دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: دولت، دولتِ کار و کرامت است و همه دست به دست هم داده‌اند تا امروز شاهد کاهش نرخ بیکاری باشیم.

رحمانی با اشاره به اینکه چرخه تولید را در استان‌ها تکمیل کنیم، افزود: سالانه هزار میلیارد تومان به خانه‌دار شدن مددجویان بهزیستی از محل شرکت‌های زیرمجموعه تأمین اجتماعی اختصاص می‌یابد.

وی از مشارکت ۶۰ میلیون نفر (۲۰ میلیون خانوار) در طرح کالابرگ و فجرانه خبر داد و گفت: باید شرایط را بهبود ببخشیم و کمک کنیم وضعیت مردم بهتر از این شود چراکه شایسته بهترین خدمت‌ها هستند.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه دشمن در جنگ اقتصادی بیکار ننشسته است، خاطرنشان کرد: با هدایت رهبری از گردنه‌های سخت عبور کردیم و جهاد تبیین در این بخش در اولویت قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: از جمله نکات مهم رهبری توجه به تعاونی است و مشارکت مردم را در تحقق شعار سال تقویت کنیم.

رحمانی با اعلام اینکه بانک‌ها تسهیلات را به سمت تولید سوق دهند تا در بخش تولید رونق ایجاد شود، گفت: برای ارتقای تولید و مشارکت نیازمند تعامل و هم‌افزایی دولت و مجلس هستیم.

لزوم انسجام و هم‌افزایی برای خدمت به مردم

مدیرکل استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش مدیران در خدمت‌رسانی به مردم، گفت: از ظرفیت بسیج در وزارت کار و خدمت به مردم استفاده شود.

ملکی تصریح کرد: کارشناسان معین مشخص شده و به صورت میدانی در استان‌ها حضور و مسائل را رصد و احصا می‌کنند.

وی افزود: انسجام، هماهنگی و هم‌افزایی در انجام کارها به ما کمک می‌کند و در تحقق برنامه‌ها اثرگذار است.

کد خبر 6089896

دیگر خبرها

  • شنبه اعتراض؛ هزاران صهیونیست خواهان برکناری نتانیاهو شدند
  • فیلم| حمایت دانشگاهیان مشهد از آزادی‌خواهان دانشگاه‌های آمریکا
  • وقوع گردباد‌ های قدرتمند در ایالت‌ های آمریکا (فیلم)
  • وقوع گردباد‌های قدرتمند در ایالت‌های آمریکا + فیلم
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی در کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان