Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، یدالله موحد روز چهارشنبه در  نشست ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی کرمان با حضور مدیران عامل صنایع بزرگ استان کرمان با اشاره به اینکه مدیران و دست اندرکاران حوزه صنعتی و اقتصادی استان رزمندگان خط مقدم جهاد اقتصادی با توطئه های استکبار جهانی علیه ملت ایران هستند، افزود: باید لینک ارتباطی بین واحدهای بزرگ صنعتی، معدنی و واحدهای قطعه سازی ایجاد و در راستای توانمندسازی صنایع قطعه‌سازی و خرید و تامین قطعات واحدهای بزرگ صنعتی و معدنی اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: متعاقب بازدیدهای انجام شده اعضای ستاد اجرایی سیاست های اقتصاد مقاومتی استان در ابعاد حقوقی و قضایی از واحدهای بزرگ اقتصادی از جمله کارخانه روغن نباتی گلنار، قطعه گستر و کارخانه آلومینیوم هزار مقرر شد جلسات لازم برای رفع مشکلات این واحدهای صنعتی با مدیران واحدهای بزرگ اقتصادی برگزار شود.

وی تصریح کرد: هدف بازدیدهای انجام شده از واحدهای اقتصادی و صنعتی استان کرمان این بود موانع و خلاهای مقابل این واحدها را مشاهده کرده و راهکارهای عملی برای رفع آنها را مشخص کنیم تا در راستای تحقق شعار رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر جهش تولید گام های بلندتری برداشته شود.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به این مطلب که واحدهای صنعتی این استان در حوزه های بانکی، مالیاتی و تامین اجتماعی با مشکلات متعددی روبرو هستند، گفت: در بسیاری از نقاط دستگاه های اجرایی حمایت های مورد انتظار را از واحدهای صنعتی و اقتصادی نداشته اند.

موحد یادآور شد: یکی از مشکلات مطرح شده این است، محصولات و قطعات تولیدی در استان کرمان برای صنایع بزرگ مورد استفاده قرار نمی گیرد و همین قطعات از خارج از کشور وارد می شود و بنگاه ها نمی توانند از این ظرفیت ها استفاده کنند.

وی به طرح برخی صحبت ها درباره وجود مافیا در حوزه خرید قطعات مورد نیاز صنایع بزرگ اقتصادی اشاره و بیان کرد: مجموعه های نظارتی باید بررسی های لازم را داشته باشند که اگر این مطلب صحت دارد و افراد یا گروه هایی نمی گذارند این خریدها در داخل کشور صورت گیرد، برخوردهای لازم با آنها صورت گیرد زیرا برای ما در مجموعه های قضایی و نظارتی دشوار است بدانیم مافیاهایی وجود دارد که اجازه نمی دهند خرید از داخل استان و کشور صورت گیرد.

رییس کل دادگستری استان کرمان ضمن اشاره به این مطلب که پس از سال ها و با اتخاذ سیاست های مختلف و با وجود منابع و تلاش های انجام شده در سطح استانی و ملی هنوز در تامین کوچکترین زیرساخت های صنعتی دچار مشکل هستیم و این موضوع جای تعجب دارد، گفت: به اراده جمعی برای توسعه تولید قطعات مورد نیاز استان نیاز داریم و اگر این اراده جمعی رخ دهد حرکت بزرگی در راستای صنعتی شدن این استان رخ می دهد.

موحد تاکید کرد: در دستگاه های اجرایی در زمینه دریافت مجوزها با مشکلات متعدد روبرو هستیم و عدم پاسخگویی دستگاه های اجرایی باید از سوی مقامات عالی استان مورد رسیدگی قرار گیرد و دستگاه های نظارتی و اطلاعاتی نیز باید به این موضوع ورود کنند تا مجموعه های بزرگ اقتصادی بدانند که دستگاه قضایی در مسیر توسعه صنعتی و معدنی کرمان نیز پشتیبانی لازم را از آنها انجام خواهد داد.

وی یادآور شد: مراجع مربوطه دولتی و خصوصی و نیز سرمایه گذاران باید موانع موجود در مسیر توسعه سرمایه گذاری را به دادستان گزارش دهند تا نقایص موجود را مورد رصد قرار داده و با کاستی های احتمالی برخورد کنند.

رییس کل دادگستری استان کرمان تدوین ظرفیت های قانونی نظارتی در حوزه حمایت از صنایع و بنگاه های تولیدی تاکید کرد و ادامه داد: دستگاه های نظارتی با تدوین ظرفیت های قانونی می توانند خط قرمزها را به صورت مشخص در اختیار واحدهای تولیدی قرار داده و در همین محدوده از آنها انتظار داشته باشند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز از رویکرد قوه قضاییه در حمایت از تولید و توسعه تقدیر کرد و ادامه داد: دید بسیار مثبتی در قوه قضاییه برای تحقق شعار جهش تولید شکل گرفته که بسیار قابل تقدیر است.

سید مهدی طبیب زاده با تاکید بر اینکه نگاه مثبت و جدیت دادگستری و دادستانی استان کرمان در حمایت از تولید قابل تقدیر است، اظهار داشت: در بخش خصوصی به دنبال راهی نیستیم که مانند برخی صنایع با بهره گیری از رانت های موجود حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان باید به سه عنصر زمان، کیفیت و قیمت رقابتی توجه داشته باشند، گفت: در حوزه تامین قطعات صنایع بزرگ استان از صنایع استانی و داخلی اصلا دنبال آن نیستیم که رانت ایجاد شود و تمام قطعات مورد نیاز صنایع کرمان در همین استان تامین شود، بلکه درصدد تولیدات با کیفیت هستیم و در این مسیر نیاز به صبر، تحمل و تامین مالی صنایع بزرگ داریم.

وی با اشاره به اینکه کشور در شرایط خاصی قرار دارد و با قوانین عادی نمی توان کشور را اداره کرد، تصریح کرد: تمام دستگاه های نظارتی از کار سالم حمایت می کنند و لازم است این اطمینان به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان داده شود که حرکت های آنها در محدوده قانون همواره مورد حمایت دستگاه های قضایی و نظارتی قرار دارد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به این مطلب که استان کرمان رتبه ۲۹ کشوری در حوزه فضای کسب و کار را دارد، گفت: مواردی از جمله بی سوادی، ترس و مسائل فرهنگی مو جب ضربه به فضای کسب و کار این استان شده و این موارد باید با ارائه آموزش های تخصصی، توسعه همکاری های صنایع، جلب همراهی و همکاری دستگاه های اجرایی و نیز با کمک ائمه جمعه در حوزه فرهنگ سازی رفع شود.

طبیب زاده بر اجرای نظام مبادلات پیمانکاری فرعی در استان کرمان تاکید کرد و افزود: این نظام یکی از راه های مدرن و موثر سازمان برای تولید محصولات صنعتی از راه همکاری واحدهای تولیدی مکمل است که با جدیت دنبال می شود.

در این نشست مقرر شد مجموعه صنعتی قطعه گستر کرمان در راستای ساخت پمپ های صنعتی، درام (غلطک های زیر نوار نقاله) و اجرای پروژه CSM مشابه ساخت شرکت اتوتک آلمان در پالایشگاه خاتون آباد برای مجموعه صنایع ملی مس ایران و نیز ساخت تایرهای سنگ شکن HPGR  برای مجموعه گهر زمین، گل گهر و سایر مجموعه های فولادی اقدام کند.

همچنین مقرر شد، نسبت به انتقال واحد بومی سازی شرکت گهرزمین از تهران به محل کارخانه قطعه گستر کرمان به منظور توسعه بومی سازی قطعات و در رابطه با ساخت، مونتاژ و دمونتاژ تایرهای HPGR  در محل کارخانه قطعه گستر نیز اقدامات لازم انجام شود.

بر اساس تصمیم ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی کرمان مقرر شد تایرهای HPGR که نمونه داخلی آن در استان کرمان تولید می شود از لیست خرید خارجی تمامی شرکت های فولادی خارج شود.
بر پایه مصوبات این نشست با ثبت این قراردادها برای ۴۰۰ نفر اشتغال ثابت اولیه برای مدت سه سال ایجاد خواهد شد.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی دادگستری جهش تولید اقتصاد مقاومتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی دادگستری جهش تولید اقتصاد مقاومتی خبرگزاری جمهوری اسلامی دادگستری جهش تولید اقتصاد مقاومتی اخبار کنکور دستگاه های اجرایی قطعات مورد نیاز اقتصاد مقاومتی استان کرمان بزرگ اقتصادی واحدهای بزرگ صنایع بزرگ قطعه گستر مقرر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۱۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرماندار بوکان پس از گفتگو با دست اندرکاران این واحدها، مسائل و مشکلات آن ها را در دستور کار قرار داد و درخصوص راهکارهای رفع مشکلات این واحدها ضمن بررسی سوابق و اقدامات، پیگیری های لازم را به انجام رساند.

خشایار صنعتی با اشاره به برنامه ریزی فرمانداری در کمیته کارشناسی رفع موانع تولید شهرستان، و همچنین سیاست های  عملیاتی کارگروه رفع موانع تولید استان و بازدید از واحدهای تولیدی، مشکلات واحدهای تولیدی و رفع موانع را از اولویتهای دولت سیزدهم برشمرد و گفت: در راستای حل مشکلات و همچنين اشتغال شهروندان، سعی داریم که توان واحدهای تولیدی را با پیگیری های استانی و کشوری به حداکثر رسانده و ضمن کاهش موانع زمینه توسعه فعالیت را برای سرمایه گذاران اهلیت دار فراهم نماییم.

در جریان این بازدیدها همچنین تکلیف ماشین آتش نشانی واگذاری به شهرک صنعتی در راستای ارایه خدمات از طریق عقد تفاهم نامه با سازمان آتش نشانی و شهرداری بوکان و همچنین اتمام و بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی به لحاظ پیشرفت ۹۰ درصدی به منظور تسریع در بهره برداری مورد ارزیابی و پیگیری قرار گرفت.

خشایار صنعتی در راستای بهبود وضعیت و امنیت خاطر تولیدکنندگان دستورات کاری را به شهرداری، آتش نشانی، اداره صمت و مدیریت شهرک صادر و همچنین به منظور تسریع در تحویل پروژه مدول دوم تصفیه خانه با پیمانکار مربوطه توصیه های لازم را یادآوری و بازه زمانی اتمام کار نیز اعلام شد.

دیگر خبرها

  • بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان