Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: طرح کاداستر راهکاری برای تثبیت مالکیت دولت و افزایش ضریب حفاظتی عرصه های ملی است.

به گزارش ایسنا علینقی حیدریان که در سی و دومین جلسه کارگروه رفع موانع تثبیت مالکیت دولت در اراضی ملی ودولتی استان تهران سخن می گفت، افزود: با اجرای طرح کاداستر و بنا بر دقتی که در این طرح پیش بینی شده از وقوع بسیاری از سوء استفاده های احتمالی و تعرض به انفال پیشگیری شده است و در سایه این اقدام شاهد افزایش ضریب حفاظتی برای عرصه های ملی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اراضی ملی بیشتر از سایر منابع مورد طمع افراد سودجو و فرصت طلب قرار می گیرد، با اجرای این طرح علاوه بر کاهش تصرفات و تخلفات به این اراضی، از طرح دعاوی و تشکیل پرونده های قضایی کاسته می شود و بدینوسیله حجم کاری دستگاه قضا و دولت به شدت کاهش می یابد.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران روان سازی و تسریع در پاسخگویی به استعلامات را از مزایای دیگر اجرای این طرح برشمرد و اظهارکرد: با کاداستری شدن پلاک های ثبتی و بارگذاری آن ها در سامانه کاداستر، امکان پاسخگویی سریع به استعلامات و تکریم ارباب رجوع فراهم خواهد شد.

حیدریان اجرای طرح کاداستر را به عنوان مهم ترین اولویت مجموعه منابع طبیعی استان تهران در سال جاری دانست و تأکید کرد: با عنایت به اهمیت و ضرورت تثبیت مالکیت دولت بر عرصه های منابع طبیعی و حفظ حقوق بیت المال، اجرای این طرح در قالب طرح ۹ در ۹۹ و یکی از اقدامات جهشی سال جاری است و به جد در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران  در این جلسه دو فقره سند تک برگ کاداستری صادر شده به میزان ۲۱۴۸ هکتار مربوط به اراضی ملی پلاک های ثبتی حکیم آباد و نجف آباد شهرستان ری تحویل کارگروه شد و با حضور مسئولان ادارات ثبت و منابع طبیعی شهرستان های شمیرانات و ری برخی از پلاک های ثبتی این دو شهرستان نیز مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اداره کل منابع طبیعی استان تهران کاداستر اراضي ملي منابع طبیعی استان تهران طرح کاداستر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۲۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 

 


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سعیدی گفت: در راستای طرح احیا و تعادل بخشی و با همکاری گروه گشت و بازرسی این اداره، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۳ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی و پر شد که این امر صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب را در پی داشت. 
 
 رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های بافق و بهاباد افزود: همچنین ۶ مورد قطع برق و پلمپ منصوبات انجام شد. 


سعیدی با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی و انتظامی این دو شهرستان برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب زیر زمینی و سطحی اظهار داشت: این اداره با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت. 
 
وی همچنین در خصوص نصب کنتور‌های هوشمند در دو بخش کشاورزی و صنعتی اشاره کرد و گفت: ۸۲ در صد از چاه‌های صنعتی و ۹۳ درصد از چاه‌های کشاورزی این دو شهرستان به کنتور هوشمند مجهز شدند و برای سومین سال پیاپی طرح تحویل حجمی آب کشاورزی با همکاری کلیه‌ی بهره برداران به طور کامل انجام شد. 


رئیس اداره منابع آب بافق و بهاباد افزود: در راستای مشارکت همگانی مردم و مسئولین در حفاظت بیشتر از منابع آب، تعداد ۲ جلسه شورای حفاظت از منابع آب در سطح دو شهرستان تشکیل گردیده است.

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • طرح جنگل‌داری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی و توسعه توریسم بررسی شد
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد