Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد بلندیان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دهمین جشنواره کشوری ادبیات داستانی بسیج در دی‌ماه اظهار کرد: بخش استانی این جشنواره تا پایان آذرماه ادامه خواهد داشت.
وی افزود: مهلت ارسال فایل آثار تا ۱۵ آذر خواهد بود و پس از آن این آثار داوری و پس از آن نفرات برگزیده برای شرکت در جشنواره کشوری معرفی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر اجرایی دهمین جشنواره استانی ادبیات داستانی بسیج استان اصفهان افزود: مسابقه در ۲ گروه سنی زیر ۱۷ سال و بالای ۱۷ سال ویژه نوجوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود که در بخش نوجوانان سه رتبه اول تا سوم و سه نفر شایسته تقدیر و در بخش بزرگسال نیز  سه رتبه اول تا سوم و همچنین سه نفر شایسته تقدیر معرفی خواهد شد
وی با بیان اینکه آحاد مردم می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند، اظهار کرد:  هیچ محدودیتی برای ارسال آثار وجود ندارد ولی تنها به یک اثر نویسنده جایزه تعلق خواهد گرفت، اثر ارسالی باید جدید باشد و پیش از این در نشریه یا کتابی منتشر نشده باشد.
بلندیان اضافه کرد: استعدادیابی گروه‌های سنی شرکت کننده، تقویت جبهه ادبیات داستانی انقلاب اسلامی، رشد سطح مهارتی نویسندگان، تقویت و ترغیب نویسندگان به ارسال آثار و حساسیت‌آفرینی نسبت به موضوعات روز جامعه و تولید آثار فاخر هنری از مهمترین اهداف دهمین جشنواره داستانی بسیج است.
وی افزود: موضوعاتی از قبیل روایت ایثار مردم در سال‌های دفاع مقدس، شخصیت حاج قاسم سلیمانی، جهش تولید، ایثار کادر درمان، مواسات و همدلی مومنانه، مقاومت و استکبار ستیزی، سبک زندگی ایرانی و اسلامی، مصرف کالای ایرانی محورهای این جشنواره خواهد بود.
دبیر اجرایی دهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج استان اصفهان تصریح کرد: امروز باید باور داشت که هنر تنها جنبه تشریفاتی ندارد بلکه هنر و ادبیات می‌تواند گره‌ای از مشکلات جامعه باز کند.
 دبیر دهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج استان اصفهان در ادامه این نشست با اشاره به نقش جشنواره‌ها در تولید و آثار هنری و شروعی برای فرایند جذب و سازماندهی افزود: این مساله در جشنواره ادبیات داستانی بسیج دنبال می‌شود و تلاش می‌کنیم فضایی ایجاد کنیم که در سطح استان خوشه‌های هنری انقلاب اسلامی در عرصه ادبیات داستانی شکل گیرد.
 علیرضا عسکری‌زاده گفت: بسیج هنرمندان با برگزاری محافل هنری، جلسات، کلاس‌های هنری از جمله کلاس فن‌بیان، گرافیک، نمایش و تعزیه و شبیه خوانی، برگزاری کارگاه‌ها و جشنواره‌ها از جمله جشنواره ادبیات داستانی تحقق گام دوم انقلاب به ویژه در عرصه جهاد امیر آفرینی را مهمترین رسالت بسیج هنرمندان می‌داند.
وی گفت: همچنین بسیج هنرمندان این استان تلاش می‌کند با راه‌اندازی صندوق تکریم، تعالی و تعاون هنرمندان اصفهان در راستای کارآفرینی هنری و حمایت از آثار هنری تاثیرگذار در حمایت از هنر و هنرمند اثرگذار باشد.
عسکری زاده خاطر نشان کرد: هنر برای انقلاب اسلامی از مستحبات نیست بلکه واجب است و حیات انقلاب اسلامی وابسته به عرصه اندیشه‌ای هنر حقیقت است.
همچنین معاون هنری سازمان بسیج هنرمندان اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: در حاشیه این جشنواره تلاش می‌کنیم در فضای مجازی یا در صورت امکان با رعایت موازین بهداشتی در فضای حقیقی اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی کنیم.
حجت‌اله سلطانی اضافه کرد: در زمان حاضر کانال "رواق هنر" در شبکه‌های اجتماعی به عنوان پل ارتباطی بسیج هنرمندان و هنرمندان استان اصفهان در حوزه برنامه‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات این سازمان اطلاع رسانی دارد.
وی خاطر نشان کرد: در زمان حاضر  ۲۶ کارگروه بسیج هنرمندان در سطح شهرستان‌های استان اصفهان در حال فعالیت هستند و فعالیت‌ها را با رویکرد رقابتی و آموزشی دنبال می‌کنند.

برچسب‌ها جوایز ادبی اصفهان ادبیات سازمان بسیج مستضعفان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جوایز ادبی اصفهان ادبیات سازمان بسیج مستضعفان جوایز ادبی اصفهان ادبیات سازمان بسیج مستضعفان اخبار کنکور جشنواره ادبیات داستانی بسیج داستانی بسیج بسیج هنرمندان دهمین جشنواره انقلاب اسلامی استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۶۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش اثرهنری جشنواره قصص قرآنی در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،یاوری دبیر اولین دوره جشنواره قصص قرآنی گفت: دانش آموزان مدارس مفتاح و مدارس ناحیه‌های ۴ و ۶ آثار هنری خود را در قالب‌های گوناگون هنری به این جشنواره ارسال کرده بودند. 

او با اشاره به در یافت ۶۳۵ اثر، افزود: آثار دریافت شده در بخش‌های نماهنگ، نقالی، نمایش نامه نویسی، سرود، پادکست، نقاشی و نماهنگ بود که ۳۷ اثر برگزیده، ۲۷ اثر شایسته تقدیر و هفت اثر گروهی برگزیده شد.

دیگر خبرها

  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد
  • فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد
  • نمایش اثرهنری جشنواره قصص قرآنی در مشهد
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر