Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدرضا صمیمی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان، اظهار کرد: 21 سال از عمر فعالیت شورایی در کشور می‌گذرد و اکنون جوانی است که می‌تواند فعالیت‌های متعددی را در کشور انجام دهد و اثرگذار باشد.

وی افزود: به اعتقاد برخی‌ها، چون شورا در کنار شهرداری کار می‌کند ذیل فعالیت‌های عمرانی است اما شوراها وظایف متعدد دیگری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور خاطرنشان کرد: چهار رکن در کشور باید جلو بروند که اهداف نظام جلو برود.

وی تصریح کرد: از آنجایی که شوراها منتخب مردم هستند باید به توقعات مردم از آنان رسیدگی کرد ضمن اینکه حاکمیت هم یک حدود و قیودی در ساختار کشور تعریف کرده که باید رعایت شود لذا تنظیم این کار برای دفتر شوراها کار سختی است.

صمیمی اذعان کرد: اگر قرار باشد برنامه‌ها و اهداف تحقق پیدا کنیم باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود که ظرفیت همه نهادها در شهر و روستا تا مرکز کشور را شامل می‌شود و این موجب رضایتمندی مردم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ما ظرفیتی به نام ائمه جمعه در کشور داریم به نظر می‌رسد شوراها از استفاده از این ظرفیت غافل بوده‌اند که پیشگیری از خیلی موضوعات که امروز برای شوراها و شهرداری‌ها اتفاق افتاده است با بهره‌گیری از ظرفیت ائمه جمعه و جماعت ممکن می‌شود.

صمیمی گفت: مردم مشکلات خود را به امامان جمعه و جماعت انتقال می‌دهند اگر حلقه اتصال بین شوراها و امامان جمعه وجود داشته باشد خیلی از مشکلات و حواشی خود به خود برطرف شود.

وی اذعان کرد: ائمه جمعه می‌توانند منعکس‌کننده ظرفیت‌ها و نیازهای مناطق و محلات باشند و شوراها با اطلاع کافی از ظرفیت‌ها و مشکلات بهتر می‌توانند در تصمیم‌گیری عمل کنند.

مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور اضافه کرد: پیشگیری وقتی اتفاق افتاد برای درمان و جراحی هم می‌توان از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات استفاده کرد.

وی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با شرایطی که کشور دارد اقداماتی برای منفعت‌رسانی به مردم انجام دهیم.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت کشور روستا شوراهای اسلامی شورای شهر ائمه جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۴۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها مردمی سازی کارها را در اولویت قرار دهند

ایسنا/هرمزگان سرپرست فرمانداری ویژه میناب گفت: شوراها مردمی کردن کارها را در اولویت قرار دهند و ما به عنوان خدمتگزار ملت پشتیبانی می‌کنیم زیرا کار مردمی باعث ایجاد نشاط در روستاها می‌شود.

همایش روز شوراها امروز جمعه هفتم اردیبهشت با حضور سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه در بخش سندرک برگزار شد.

محمد رادمهر در این همایش گفت: این هنر انقلاب است که در سطح روستا، شهر، بخش و شهرستان کار را به مردم واگذار کرده تا توسط منتخبین مردم انجام شود و این را باید قدر بدانیم.

وی تصریح کرد: خدمت به مردم جزء برجسته‌ترین کارهاست و اگر گره‌ای از کار مردم بازک نید، بدانید این فضیلت بسیاری دارد که قابل وصف نیست.

سرپرست فرمانداری ویژه میناب با اشاره به اهمیت نقش شوراهای اسلامی گفت: شوراهای اسلامی نهادی بی‌بدیل هستند که به قانون اساسی ما رنگ جدی‌تر و عملیاتی‌تری دادند و اتصال حاکمیت با مردم را تکامل بخشیدند و انقلاب اسلامی مردمی‌تر شد.

رادمهر با تأکید بر رعایت قانون اظهار کرد: ما و شما باید مجری قانون باشیم.

در این همایش بخشدار بخش سندرک و رئیس شورای اسلامی بخش سندرک گزارشی از عملکرد در سطح روستا و بخش ارائه، مسائل و مشکلات را نیز بیان کردند و در پایان هم از شوراهای اسلامی شهر و روستا بخش سندرک تجلیل شد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • شوراها به‌عنوان نماد مردم سالاری تقویت شوند
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراها استفاده می‌کنیم
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • عملکرد شوراها قابل دفاع است
  • شوراهای اسلامی به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند
  • ۱۴۶۰ نفر عضو شوراهای شهر و روستای استان بوشهر هستند
  • بهره‌برداری از طرح‌های مختلف همزمان با روز شوراها در بوشهر
  • شوراها مردمی سازی کارها را در اولویت قرار دهند