Web Analytics Made Easy - Statcounter

در فرانسه نرخ باروری روندی طبیعی دارد با این حال دولت فرانسه ۱۶ هفته مرخصی با حقوق و مزایای کامل برای مادران در نظر گرفته است و خانواده‌ها در صورت داشتن فرزند سوم مبلغ ۱۰۰۰ یورو دریافت می‌کنند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، نرخ جانشینی جمعیت طبق تعاریف جهانی حدود ۲.۱ فرزند است به این معنی که نسبت تعداد تولد و مرگ به گونه‌ای است که از کاهش جمعیت جلوگیری می‌کند؛ در فرانسه نرخ باروری به ازای هر زن ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۰۸ فرزند است، با این حال دولت فرانسه ۱۶ هفته مرخصی با حقوق و مزایای کامل را برای مادران فرانسوی در نظر گرفته است.

پس از این دوره، والدین می‌توانند به مرخصی سه ساله و بدون حقوق بروند و بعد از آن بدون هیچ محدودیتی به شغل قبلی‌شان بازگردند؛ در فرانسه خانواده‌ها در صورت داشتن فرزند سوم مبلغ ۱۰۰۰ یورو دریافت می‌کنند.

همچنین دولت این کشور تضمین می‌کند از خانواده برای تامین مخارج فرزندان از سنین کودکی و پیش دبستانی تا مدرسه و دانشگاه حمایت مالی کند؛ به طوری که مثلاً اگر خانواده‌ها برای تولد فرزندشان خدمتکار استخدام کنند، دولت بخشی از این هزینه را می‌پردازد؛ از دیگر سیاست‌های افزایش جمعیت در کشور فرانسه می‌توان به اختصاص سبد کالا و کاهش مالیات اشاره کرد.

در سال ۱۳۹۸ برای زنان ایرانی نرخ باروری ۱.۷ فرزند تخمین زده شده است و امسال با توجه به موالید ۶ ماهه اول سال، از این مقدار هم کمتر خواهد شد! که البته با احتساب کرونا و تأثیرات آن به روی میزان تولدها، احتمال کاهش خیلی بیشتری را شاهد خواهیم بود! با این وجود، کمافی‌السابق دستورات و سیاست‌های کاهش جمعیت در کشور برقرار است! سازمان‌ها با حق مرخصی زایمان مادران سلیقه‌ای برخورد می‌کنند و در بسیاری اوقات بارداری زنان منجر به از دست دادن شغل آن‌ها می‌شود! منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیاسی فرانسه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۴۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان

معاون فرماندار همدان گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، اسدالله ربانی‌مهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی، توسعه زیرساخت‌ها و اختصاص امتیازات ویژه باعث مهاجرت به روستاها، کاهش جمعیت شهری و رونق روستا خواهد شد.

وی افزود: شغل‌هایی همچون کشاورزی، مشاغل خانگی، خیاطی و قالی‌بافی، صنایع‌دستی، نان‌های خانه‌پز و زنبورداری از کسب و کارهای موفق در روستاها است و روستاهای ابرو و چشین در کنار گردشگری، ظرفیت خوبی برای توسعه اقتصادی دارند.

معاون فرماندار همدان با تقدیر از برادران بختیاری در توسعه کسب‌وکار در این روستا، ادامه داد: از کسب‌وکارهای بانوان این روستا حمایت و به برگزاری نمایشگاه‌ها و تسهیلات کمک خواهیم کرد.

ربانی‌مهر تصریح کرد: دفتر کارآفرینی با مشارکت خوب بانوان و مدیریت برادران بختیاری، اقدامات خوبی را با هدف اشتغال‌زایی و رونق تولید در رشته‌های قالیبافی، خیاطی، کشاورزی، نان خانه‌پز در حوزه اشتغال‌زایی و برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی انجام داده است.

وی گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

کد خبر 748674

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به این استان کردنشین است
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • کمک 500 میلیارد دلاری چین به پروژه شهر هوشمند نئوم
  • تامین زمین ۲۰۰ مشمول جوانی جمعیت در نجف آباد
  • پی‌اس‌جی 109 میلیون یورو ضرر کرد!
  • چرا کودکان فرانسوی به خوش رفتار و مؤدب بودن مشهورند؟
  • کاهش غیر منتظره نرخ تورم در حوزه پولی یورو /انتظارات بازار و بانک مرکزی اروپا
  • تجلیل از مادر ۲۷‌ ساله اناری با پنج فرزند