Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسن آصفری با بیان اینکه مانعی برای حمایت از آمرین به معروف وجود ندارد، گفت: همچنین مانعی برای برخورد با متعدیان به آمران به معروف وجود ندارد و ستاد امربه‌معروف باید حمایت خود را به‌صورت جدی انجام دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ در اصل ۸ قانون اساسی آمده است دعوت به خیر و امربه‌معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است ولی شرایط و حدود و کیفیت چنین تکلیف و وظیفه‌ای را قانون معین می‌کند به همین منظور طرح دوفوریتی حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در تیرماه سال ۹۳ از سوی هیئت‌رئیسه دوره نهم مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد و کلیات آن در ۱۶ مهر همان سال در صحن بهارستان به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از تصویب کلیات این طرح، بررسی جزییات آن در صحن مجلس کلید خورد و سپس برخی ایرادات شورای نگهبان به این طرح از سوی نمایندگان رفع شد،  شورای نگهبان نیز در تاریخ ۲ اردیبهشت‌ماه سال ۹۴ این طرح مهم را تأیید کرد.

هرچند رئیس‌جمهور بعد از تبدیل این طرح به قانون  از ابلاغ  آن به دستگاه‌های اجرایی استنکاف ورزید اما طبق قانون رئیس مجلس رأساً اقدام به ابلاغ این قانون کرد، روحانی اما  طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب ایراداتی را مطرح کرد اما درنهایت با ارجاع موضوع از سوی رهبری به شورای عالی حل اختلاف قوا حق به مجلس داده شد.

علیرغم اینکه در این قانون تکالیفی برای هر یک از دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهادها معین‌شده است اما بعد از گذشت چندین سال از ابلاغ آن و بر اساس گزارش سال گذشته کمیسیون فرهنگی مجلس کماکان برخی از دستگاه‌های اجرایی همچون سازمان برنامه‌وبودجه، صداوسیما، امور اداری و استخدامی کشور به وظایف قانونی خود عمل نمی‌کنند.

 با توجه به اینکه قانون مذکور به نسبت جامع به نظر می‌رسد و اجرای کامل آن می‌تواند در زمینه حمایت از آمران به معروف نقش مهمی را ایفا کند اما متأسفانه ضعف در اجرا، همکاری ضعیف دولت و عدم پرداخت رسانه‌ای به این امر مهم در جامعه اسلامی باعث شده است در سال‌های اخیر نیز آمران به معروف مورد تعرض قرار بگیرند که اخیراً نیز بسیجی پاسدار «محمد محمدی» در شهر تهران و در حین امر به معروف موردحمله اراذل‌واوباش قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس یازدهم؛

قانون حمایت از آمران به معروف نقصی ندارد/ مانعی برای برخورد با متعدیان به آمران به معروف وجود ندارد

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس یازدهم در گفتگو با دیار آفتاب، در خصوص قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، گفت: این قانون در مجلس نهم تصویب شد و وظیفه ستاد امربه‌معروف است که از کسانی که در راستای این وظیفه الهی قدم بر می‌دارند، حمایت کند.

مدیرکل سابق امور حقوقی و مجلس ستاد امر به معروف کشور با کامل دانستن قانون حمایت از آمرین به معروف، افزود: ستاد امربه‌معروف موظف است تا اگر آمر به معروفی از طرف اراذل‌واوباش مورد ضرب‌وجرح قرار گرفت، با گرفتن وکیل به‌صورت جدی به دنبال گرفتن حق او باشد تا شاهد چنین رفتارهایی در کشور نباشیم.

آصفری با بیان اینکه مانعی برای حمایت از آمرین به معروف وجود ندارد، گفت: همچنین مانعی برای برخورد با متعدیان به آمران به معروف وجود ندارد و ستاد امربه‌معروف باید حمایت خود را به‌صورت جدی انجام دهد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: حمایت از آمران به معروف ستاد امربه معروف قانون حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۴۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، سید کاظم دلخوش اباتری در مورد طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز، گفت: در حال حاضر قانون مجازات قاچاق اسلحه را داریم، اما پاسخگوی مشکلاتی که مردم و کشور را تهدید می‌کند نیست بنابراین بررسی و تعیین تکلیف این طرح در دستور کار مجلس قرار گرفت.   وی با یادآوری اینکه طرح مذکور دارای ۱۱ ماده است، افزود: مجریان به دلیل خلاء‌های موجود امکان برخورد با دارندگان اسلحه و مهمات را نداشتند، اما در قانون جدید قاچاق اسلحه در فضای مجازی جرم انگاری شده و نوآوری‌هایی در آن ایجاد و مجازات‌ها تشدید شده است.   نماینده صومعه سرا در مجلسگفت: در قانون جدید مجازت قاچاق سلاح‌های سرد، گرم، سنگین و نیمه سنگین، انفرادی و مهمات پیش بینی شده همچنین توزیع، فروش قطعات و تبدیل و حمل سلاح ممنوع و ضبط سلاح و مهمات در آن دیده شده است.   دلخوش یادآور شد: از سویی مکان‌ها و خودرو‌هایی که برای خرید و فروش سلاح استفاده شده به نفع دولت مصادره می‌شود و مبادرت شرکت‌ها به حمل، توزیع و قاچاق سلاح هم مدنظر قرار گرفته و در واقع مجلس در تمامی موارد در جا‌هایی که لازم بود مجازات‌ها تشدید و اصلاحاتی انجام شود ورود کرده است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی
  • حجاب مسأله مهم کشور است/ باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضان به جان و مال مردم داشت
  • تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات
  • دو قانون مصوب مجلس به دولت ابلاغ شد
  • محسنی اژه‌ای: باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضین به جان و مال مردم داشت
  • امر به معروف در حجاب به گونه‌ای باشد که مردم به اصل نظام بدبین نشوند
  • باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضان به جان و مال مردم داشت
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم