Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، هادی تمهیدی صبح شنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های آبخیزداری اجرا شده در حوزه آبخیز توچال پاکدشت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملیات آبخیزداری راهکاری کلیدی جهت کنترل سیل و جلوگیری از خسارت‌های مالی و جانی به شمار می‌آید.

وی افزود: با توجه به اثر بخشی فعالیت‌های آبخیزداری، نگاه جدیدی در خصوص اجرای این گونه اقدامات در بین مردم و مسئولان شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمهیدی بیان داشت: با توجه به اینکه شهرستان پاکدشت سابقه سیل خیزی را در کارنامه خود دارد، اقدامات آبخیزداری انجام شده در این منطقه کنترل سیلاب و جلوگیری از بروز خسارت را به همراه خواهد داشت.

فرماندار شهرستان پاکدشت تأکید کرد: از آنجایی که تمامی حوزه‌های آبخیز این شهرستان مشرف به مناطق شهری و روستایی از جمله مناطق مسکونی، تأسیسات، جاده امام رضا (ع) اراضی کشاورزی و روستاها و مراکز صنعتی هستند، از این رو به منظور حفظ و امنیت این مناطق در مقابل بارش‌های یکباره و وقوع سیلاب‌ها تداوم فعالیت‌های آبخیزداری ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

کد خبر 5055171

منبع: مهر

کلیدواژه: پاکدشت فرمانداری پاکدشت پروژه آبخیزداری ویروس کرونا شیراز بوشهر آمار کرونا شهرکرد شیوع کرونا گرگان شهدای مدافع حرم شهادت امام رضا ع نیروی انتظامی کرمانشاه مجلس شورای اسلامی هفته ناجا سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۱۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار

به گزارش قدس خراسان، حمید رضا شرف خانی اظهار کرد: با رصد و پایش عوامل یگان حفاظت و با دستور قاطع دادستان شهرستان گلبهار در همکاری با عوامل انتظامی کلانتری گلمکان، یک باب کوره غیر مجاز تهیه زغال و بیش از ۱۵ تن مقطوعات چوبی از گونه‌های ممنوعه گز و تاغ که به شکل ماهرانه‌ای از شهرستان‌های جنوبی استان قطع و به گلبهار حمل می‌شد شناسایی و توقیف شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چناران بیان کرد: کارگاه غیرمجاز احداث شده در یکی از روستاهای تابعه شهر گلمکان شهرستان گلبهار پس از شناسایی و اطمینان از وجود محموله قاچاق با دستور قضایی دادستان گلبهار توسط ضابطین بازگشایی و میزان ۱۵ تن مقطوعات چوبی جنگلی و یک باب کوره غیر مجاز توقیف شد.

وی تصریح کرد: در همین رابطه چهار نفر از اتباع بیگانه مرتبط با این باند بازداشت و تحویل عوامل انتظامی شدند. 

شرف خوانی اظهار کرد: گونه جنگلی گز و تاغ با هدف تثبیت شن و جلوگیری از گسترش بیابان و تهدید سکونتگاه‌های شهری و روستایی در قالب پروژه‌های بیولوژیک بیابان‌زدایی با صرف هزینه‌های سنگین و تلاش‌های شبانه‌روزی در مناطق کویری خراسان رضوی توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کشت و نگهداری می‌شود که با بی‌رحمی تمام و برای انتفاع غیر شرعی و غیر مجاز توسط افراد و باندهای قاچاق چوب آلات مورد تجاوز و قطع قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • تداوم بارش‌های مطلوب در اصفهان تا هفته اول خرداد
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • ذخیره ۳۰ میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی و ملاتی استان
  • ۳۰ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری اصفهان استحصال شد
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی در ارتفاعات سیستان و بلوچستان