Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@03:25:10 GMT

عقب‌نشینی ۳۸ هزار واحدی شاخص بورس

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۴۱۴۲

عقب‌نشینی ۳۸ هزار واحدی شاخص بورس

براساس معاملات امروز بیش از سه میلیارد و ۲۲۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۴ هزار و ۹۰۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با چهار هزار و ۷۶۲ واحد کاهش به ۳۸۹ هزار و ۱۱۸ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با سه هزار و ۱۱۹ واحد افت به ۲۵۴ هزار و ۹۰۶ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۳۵ هزار و ۳۴۸ واحد و شاخص بازار دوم ۴۸ هزار و ۸۱۴ واحد کاهش داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد آهنگری تراکتورسازی ایران (خاهن) با ۹۵ واحد، کاشی و سرامیک حافظ (کحافظ) با ۴۷ واحد، معدنی دماوند (کدما) با ۴۵ واحد، رادیاتور ایران (ختور) با ۴۴ واحد، گروه صنعتی بارز (پکرمان) با ۳۸ واحد، لیزینگ رایان سایپا (ولساپا) با ۳۰ واحد، سیمان خوزستان (سخوز) با ۲۵ واحد و بیمه ما (ما) با ۲۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با سه هزار و ۲۲۳ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با دو هزار و ۸۸۹ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۷۰۸ واحد، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۶۸۳ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۵۳۶ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با یک هزار و ۴۱۱ واحد، بانک ملت (وبملت) با یک هزار و ۳۵۳ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۳۰۴ واحد، ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۲۶۱ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۲۰۴ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با یک هزار و ۱۳۲ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۳۰ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۸۷۱ واحد و بانک تجارت (وتجارت) با ۸۱۹ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

برپایه این گزارش، امروز نماد ایران خودرو، ملی صنایع مس ایران پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان، بانک ملت مارگارین و بانک تجارت در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه بانک ها هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۸۹۵ میلیون و ۳۲۸ هزار برگه سهم به ارزش سه هزار و ۹۶۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۲۹۴ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۶ هزار و ۶۷۵ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار ۹۰۹ میلیون و ۹۶۷ هزار برگه سهم به ارزش ۱۲۵ هزار و ۵۹۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ)، بیمه معلم (ومعلم)، بیمه نوین (نوین)، پتروشیمی ارومیه (شاروم)، بیمه دی (ودی)، بیمه سامان (بساما)، شرکت صنایع غذایی مینو شرق (غمینو) و بیمه پاسارگاد (بپاس) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

همچنین نماد پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی مارون (مارون)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، فرابورس ایران (فرابورس)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان) و صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.

برچسب‌ها دلار نرخ ارز بازار سهام فرابورس ریزش شاخص بورس بورس سازمان بورس و اوراق بهادار بازار سرمایه پروندهٔ خبری بازار بورس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دلار نرخ ارز بازار سهام فرابورس ریزش شاخص بورس بورس سازمان بورس و اوراق بهادار بازار سرمایه دلار نرخ ارز بازار سهام فرابورس ریزش شاخص بورس بورس سازمان بورس و اوراق بهادار بازار سرمایه اخبار کنکور سرمایه گذاری یک هزار پالایش نفت بر شاخص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۴۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که در هفته های گذشته کار واگذاری استقلال و پرسپولیس به کنسرسیوم هایی متشکل از زیرمجموعه های هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و 6 بانک کشور انجام شده بود، اما همچنان در سامانه سازمان بورس و اوراق بهادار، این تغییرات صورت نگرفته است.

در واقع پس از واگذاری 85 درصد از سهام پرسپولیس به بانک های: بانک شهر (30 درصد)، تجارت و ملت (هر کدام 20 درصد) و رفاه، اقتصاد نوین و صادرات (هر کدام 5 درصد) و واگذاری 85 درصد از سهام استقلال به: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس (۵ درصد)، شرکت های پتروشیمی بندرامام خمینی (ره)، شهید تندگویان، بوعلی و پارس (هر کدام 20 درصد)، این دو باشگاه از زیر سایه وزارت ورزش و جوانان خارج شدند.

با این حال، همچنان در سایت رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار و مقابل نام سهامداران دو باشگاه، تغییری دیده نمی شود. با مراجعه به سایت مذکور و جستجوی نام استقلال و پرسپولیس، مشاهده می شود که از وزارت ورزش و جوانان به عنوان سهامدار اصلی سرخابی ها با 90 درصد سهام نام برده شده است.

ضمن اینکه از زمان واگذاری سرخابی ها، هنوز این دو باشگاه هیچ اطلاعیه رسمی مبنی بر واگذاری را در سامانه کدال منتشر نکرده اند.

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • سفر فرزین به ریاض چه تاثیری بر بازار غیررسمی ارز داشت؟
  • بازدید استاندار لرستان از روند ساخت مسکن ملی بروجرد
  • پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون گرگان
  • پتروشیمی خراسان واحد نمونه ملی شد
  • گشتی در اقتصاد ایران | بازگشت ایران و امارات به میز همکاری‌های اقتصادی