Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@00:29:43 GMT

شهر مقدس قم غرق در ماتم و عزاست

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۴۴۸۹

شهر مقدس قم غرق در ماتم و عزاست

همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) شهرکریمه اهل بیت (س) غرق در ماتم و عزاست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، شهر قم امروز همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) شاهد عزاداران عاشقی است که خود را به جوار حرم حضرت فاطمه معصومه (س) رسانده تا این مصیبت عظمی را به ایشان تسلیت بگویند .

 

مساجد، حسینیه ها، تکایا، دفاتر حضرات آیات عظام مراجع تقلید و صحن های حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) ، میدان آستانه، خیابان های منتهی به حرم مطهرنیز شاهد مردم عزادار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنرانان ومداحان با خطابه ومدیحه سرایی گوشه ای از زندگی آن بزرگواران را برای سوگواران بیان می کنند.

 

مسلمانان غیرایرانی مقیم قم نیز با برگزاری آیین های سوگواری به شیوه سنتی عشق و علاقه خود را به آن ایشان نشان دادند.

 

هم اکنون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) پذیرای جمعی از زائران و شهروندان عزادار قم است که جهت عزاداری وعرض تسلیت به حضرت معصومه (س) وارد صحن های حرم مطهر می‌شوند.

 

همچنین بیرقهای سیاه عزا، بر گنبد نورانی حرم حضرت معصومه (س) خیابانها و میادین افراشته شده و عاشقان امامت و ولایت بر مظلومیت آن حضرت اشک ماتم می ریزند.

 

مسجد مقدس جمکران نیز شاهد زائرانی است که از سراسر کشور به این مکان مقدس آمده اند تا این مصیبت را به امام عصر تسلیت بگویند.

 

بیرق‌های سیاه عزا بر گنبد نورانی حرم حضرت معصومه(س) خیابان‌ها و میدان‌ها افراشته شده و مراسم ویژه عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و به‌صورت کنترل‌شده در این مکان مقدس با حضور وعاظ و مدیحه‌سرایان در حال برگزاری است.

 

ابومحمد حسن بن علی عسکری علیهماالسلام (۲۳۱ یا ۲۳۲ - ۲۶۰ ه.ق) یازدهمین امام شیعیان است. ایشان فرزند امام هادی (علیه السلام) است و پس از شهادت پدر بزرگوارشان در سال ۲۵۴ هجری به امامت رسیدند.

 

سالهای امامت ایشان در شهر سامرا و غالبا تحت کنترل شدید خلفای عباسی سپری شد. به نحوی که ارتباط آن حضرت با شیعیان بسیار محدود و تنها به وسیله وکیلان خاص آن حضرت بود.

 

آن حضرت در سال ۲۶۰ هجری به وسیله زهری که به دستور معتمد عباسی به ایشان خورانده شد به شهادت رسیدند. امام عسکری (علیه السلام)، پدر حجت خدا بر زمین، امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه) می باشند.


 

پایان پیام/78

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت امام حسن عسکری ع امام حسن عسکری ع شهادت آن حضرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۴۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)

به نقل از آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، غلامرضا زیدی از ارائه خدمات مشاوره رایگان در حرم مطهر خبر داد و گفت: باتوجه‌به بروز مشکلات و آسیب‌های فراوانی که به دلیل ترویج فرهنگ بیگانه در زندگی افراد اتفاق می‌افتد، واحد مشاوره حرم مطهر با استفاده از مشاوران متخصص و دوره‌دیده سبک زندگی اسلامی خدمات مشاوره‌ای رایگان به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌دهد.

 وی اظهار داشت: واحد مشاوره حرم مطهر سال‌ها در حوزه‌های خانواده، ازدواج، مهارت‌های همسرداری، تربیت فرزند، تحصیل، اخلاق، اختلالات تربیتی و…. مشغول به فعالیت است و به‌صورت رایگان به زائران و مجاوران خدمات‌رسانی می‌کند.

 رئیس اداره خانواده حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه واحد مشاوره حرم مطهر در نوبت صبح از ساعت ۹ الی ۱۳ ویژه خواهران و عصر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ ویژه برادران و خانواده‌ها خدمت‌رسانی می‌کند، گفت: نوبت‌دهی واحد مشاوره حرم مطهر بانوی کرامت به‌صورت تماس تلفنی با شماره ۰۲۵۳۷۱۷۵۴۵۰ انجام می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند در صورت ظرفیت خالی تا هفت روز بعد از تاریخ تماس، نوبت رزرو کنند.

 وی خاطرنشان کرد: واحد مشاوره حرم مطهر در صحن جوادالائمه علیه‌السلام جنب درب ۲۴ واقع شده است و زائران حرم مطهر می‌توانند با مراجعه حضوری و بدون نوبت قبلی از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند شوند.

 زیدی ادامه داد: عموم زائران و مجاوران حرم مطهر بانوی کرامت می‌توانند به‌صورت فردی و خانوادگی از مشاوره با کارشناسان مجرب و امین حرم مطهر بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟
  • تجلیل از سردار رادان در حرم حضرت معصومه(س)