Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاوش رضازاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مهم ترین تهدیدات تنوع زیستی استان قزوین اظهار داشت: تخریب زیستگاه های طبیعی شامل عوامل متعددی از جمله پروژه های عمرانی بزرگ مانند جاده سازی در شیب کوه ها و جنگل ها، چرای بی رویه دام، شکار غیرمجاز، استفاده از کود و سم در کشاورزی و آتش سوزی مراتع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسوول گفت: در چرای بی رویه دام شاهد این هستیم که علاوه بر تهدید تنوع گیاهی، این اقدام برای علف خواران وحشی حفاظت شده از سوی محیط زیست هم مشکلاتی را به وجود می آورد که باید با تشدید نظارت ها و حفاظت ها این مشکلات برطرف شود.
به گزارش ایرنا، رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان قزوین اضافه کرد: یک نوع دیگر از تهدید هم شامل قاچاق گونه های جانوری و واردکردن گونه های غیر بومی به مناطق حفاظت شده است که خوشبختانه این مشکل در استان قزوین وجود ندارد.
رضازاده با اشاره به مهم ترین اقدامات برای کنترل و از بین بردن این تهدیدها اظهار داشت: قانون در بسیاری از موضوع ها موارد بسیار مشخصی را تعیین و برای تمامی موارد از جمله قاچاق، چرای دام و پروژه های عمرانی سرفصل هایی را مشخص کرده است.
وی گفت: قانون برای چرای دام در مراتع حفاظت شده مقررات زمانی و مکانی مشخصی را تعیین کرده است که باید این قوانین به درستی و با دقت هر چه بیشتر انجام شود.
این مسوول با اشاره به اینکه پروژه های عمرانی باید پیوست زیست محیطی و گزارش ارزیابی محیط زیست داشته باشند، افزود: متاسفانه در حال حاضر در بسیاری از مناطق حساس محیط زیستی شاهد این هستیم که در پروژه های عمرانی مانند جاده قزوین-الموت-تنکابن تخریب زیست محیطی انجام شده که این مهم مطلوب ارزیابی نمی شود.
 رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان قزوین اضافه کرد: در جاده قزوین-الموت-تنکابن شاهد این هستیم که خاکبرداری و خاکریزی در رودخانه انجام شده، در بسیاری از بخش ها پوشش گیاهی از بین رفته و برخی از خاکریزی ها سبب منع تردد حیوانات شده است.
رضازاده اظهار داشت: جاده دیگری که در زمینه تخریب زیستگاه زیستی نقش عمده ای را ایفا کرده جاده قزوین-رحیم آباد-کلاچای است که در حال حاضر محیط زیست آن را متوقف کرده و تا زمانی که گزارش ارزیابی محیط زیست صادر نشود ادامه این پروژه امکان پذیر نیست.
وی گفت: انتقال خط لوله گاز برای الموت از دیگر پروژه هایی است که در مراتع و زیستگاه ها تخریب ایجاد کرده و باید دستورالعمل های زیست محیطی در آن رعایت شود.
این مسوول افزود: به صورت کلی تمامی پروژه هایی که با محیط زیست سروکار دارند باید پس از صدور گزارش ارزیابی محیط زیست و رعایت دستورالعمل های زیست محیطی اقدام های خود را انجام دهند.

برچسب‌ها معاونت طبیعی و تنوع زیستی تالاب استان قزوین حیات وحش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین حیات وحش استان قزوین حیات وحش اخبار کنکور پروژه های عمرانی استان قزوین تخریب زیست زیست محیطی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۱۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات اراضی شهری شهرداری پرداخت شود

استاندار کردستان در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر سنندج که در محل سالن جلسات این شورا برگزار شد، گفت: عملکرد شهرداری سنندج در حوزه‌های مختلف به ویژه توجه به نقاط کم برخوردار، توسعه فضای سبز، اجرای نهضت آسفالت بسیار مثبت بوده لذا نباید این اقدامات ارزشمند تحت‌الشعاع برخی مسائل مانند بیمه قرار بگیرد.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: جلب رضایت ۲ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل شهرداری در زمینه پرداخت به موقع حق بیمه و حقوق و دستمزد موجب رضایتمندی خانواده بزرگ مدیریت شهری است لذا ضرورت دارد برای رفع مشکل پیگیری‌های لازم از طریق سازمان تامین اجتماعی صورت بگیرد و مشکلات به بهترین نحو حل و فصل شود.

وی در ادامه بیان کرد بیان کرد: مطالبات اراضی شهری شهرداری از راه و شهرسازی باید پرداخت شود و در این جلسه مصوب می‌کنیم که ۲ هکتار زمین خالص مسکونی از مجموع مطالبات شهرداری از راه و شهرسازی ظرف ۶ ماهه نخست امسال بازگردانده شود و به مرور مابقی این مطالبه نیز تسویه گردد.

استاندار کردستان با تاکید براینکه شهردار و معاونین شهردار نیز باید پاسخگوی مطالبات به حق مردم باشند، گفت: اینکه شهرداری همیشه مورد نقد هستند طبیعی است، اما عملکرد مطلوب شهرداری در حوزه‌های مختلف نباید تحت‌الشعاع برخی مشکلات داخلی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: از زمان شروع خدمت به عنوان نماینده دولت در کردستان از برخی تریبون‌های رسمی و غیر رسمی و برخی شبه رسانه‌ها و افراد کم تخریب نشده‌ایم که البته منشا تمام این تخریب‌ها را می‌دانیم، اما معتقدیم اگر خود را درگیر این حواشی کنیم در مسیر اصلی استفاده از فرصت مسئولیت برای خدمت فاصله می‌گیریم.

استاندار کردستان در پاسخ به مباحث مطرح شده در مورد آلایندگی‌های زیست‌محیطی برخی واحد‌های تولیدی بزرگ در شهر سنندج هم گفت: در موضوع حقوق مردم هیچ تعارفی با کسی نداریم، موضوع وجود آلاینده‌های زیست‌محیطی واحد پتروشیمی باید به صورت ویژه و از مسیر قانونی بررسی شود و یقینا در دفاع از منافع مردم هیچ تعارفی با کسی ندارم.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • (تصاویر) معجزه معماری در اسلو؛ آپارتمان‌های سازگار با محیط زیست!
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد
  • آموزش سواد محیط زیستی به کودکان
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب و تجزیه می‌کند
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب می‌کند
  • مطالبات اراضی شهری شهرداری پرداخت شود
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • داستان «غذا‌های پلاستیکی» در شبکه مستند
  • عوارض آزادراه تهران-شمال در اختیار محیط زیست