Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@19:15:09 GMT

۵ هزار تُن زرشک از مزارع کشاورزی زیرکوه برداشت شد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۲۷۲۷

۵ هزار تُن زرشک از مزارع کشاورزی زیرکوه برداشت شد

درویشی با بیان اینکه ۵ هزار تُن زرشک از مزارع کشاورزی زیرکوه برداشت شده است، گفت: بیش از ۴ هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت زرشک قرار دارد و پیش بینی می کنیم که امسال ۱۰ هزار تُن زرشک از این مزارع برداشت شود.

«جواد درویشی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: فصل پاییز در زیرکوه فصل برداشت محصولات کشاورزی مهمی از جمله زرشک، پنبه و زعفران است که البته هنوز محصول زعفران این شهرستان در مرحله آبیاری قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه با بیان اینکه بیش از 4 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیرکوه تحت کشت محصول زرشک قرار دارد، افزود: امسال پیش بینی می کنیم که بیش از 10 هزار تُن زرشک از مزارع زیرکوه برداشت شود و برداشت این محصول تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت.

 

 

 

وی بیان کرد: محصول زرشک شهرستان زیرکوه به شهرهایی همچون اصفهان، مشهد و تهران صادر می شود و تاکنون حدود 50 درصد از این محصول بالغ بر 5 هزار تُن در زیرکوه برداشت شده اشت.

 

 

 

درویشی با اشاره به اینکه سال گذشته یک کارگاه در خصوص بسته بندی زرشک این شهرستان احداث کردیم، افزود: طی دهه فجر امسال نیز یک کارگاه دیگر در این زمینه در زیرکوه به بهره برداری خواهیم رساند تا بتوانیم محصول زرشک این شهرستان را با یک بسته بندی دقیق و مرتب به شهرهای مختلف صادر کنیم.

 

 

وی در خصوص آغاز برداشت پنبه زیرکوه گفت: 85 هکتار از مزارع زیرکوه زیر کشت پنبه قرار دارد و به طور متوسط دو و نیم تُن پنبه امسال در این شهرستان برداشت خواهیم کرد و به کارخانجات سرایان و بشرویه ارسال می کنیم.

 

 

مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه در پایان با بیان اینکه یک هزار و 500 هکتار از مزارع این شهرستان تحت کشت زعفران است، ادامه داد: هنوز زمان برداشت زعفران در زیرکوه آغاز نشده است و در محله آبیاری قرار دارد و نمی توانیم پیش بینی کنیم که چه میزان زعفران از مزارع زیرکوه امسال برداشت می شود.

 

 

 

پایان پیام/573

منبع: شبستان

کلیدواژه: برداشت زرشک زعفران هزار ت ن زرشک کشاورزی زیرکوه زیرکوه برداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۲۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،محمد میرزایی گفت: عملیات امحاء ۲۷۰ هکتار از اراضی مزارع منطقه گردخون در حومه کلان شهر شیراز آغاز شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه کار قلع و قمع مزارع گندم و جو آبیاری شده با فاضلاب خام با بکارگیری حدود ۲۰ دستگاه تراکتور و پنج دستگاه لودر در حال اجرااست، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود این اقدام در بیش از ده قطعه از مزارع تا پایان روز به پایان برسد.
میرزایی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت عموم جامعه و تولید محصول سالم عاری از هرگونه آلودگی خط قرمز متولیان تولید است، بیان کرد: جهاد کشاورزی همگام با دیگر نهاد‌های ذی مدخل به طور جدی با هرگونه تهدید سلامت مردم مقابله و با سوء استفاده گران به هر شکل ممکن برخورد قانونی خواهد کرد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ضمن اطمینان خاطر به مصرف کنندگان محصولات کشاورزی برای صیانت از تولید محصول سالم و با کیفیت افزود: صیانت از تولید محصول سالم امری فرا دستگاهی است که نیازمند همکاری همه دستگاه است.

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق شیراز
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • برداشت جو قصیل در قم
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین